Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
EWS II - E36 - Vyřešeno
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon 29.09.2008 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 1785
Tak bych tu měl pokračování v mém problému, vše vyměněno na autě, auto sestrojeno a v moment očekávání otočení klíčem, naběhnou budíky, zapne se ostatní elektrika v autě, jen motor nic... podotýkám že EWS z 328i r.v.96 sem měnil i s motorem do kastle (318i r.v.95) včetně modulu co je pod kastlíkem spolujezdce,chip v klíči sem měnil abych nemusel měnit spínací skříňku a všechny zámky, tudíž teď se chci zeptat více zainteresovaných a znalých jak problém vyřešit, pokud po otočení klíče do pozice start ani startér neotočí tak kde je chyba? je možné že by došlo k smazání dat z chipu klíče a musel by se znovu spárovat s jednotkou? nebo v tom může být i něco jiného? Pozn. nezapojoval jsem jednotku z 328 ABS/ASC+T a nechal tam původní ABS, nemělo by to snad mít vliv... díky za pomoc
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Nevím, co jsi dělal s motorovou elektrikou, ale pokud máš ještě jednotky a čipy z té 318i, zkus do klíče dát čip od 318i a do auta jednotku EWS2 také z té 318i. Jako test rozpoznání klíče to stačí, měl by pak točit startér.Quake44 píše:Tak bych tu měl pokračování v mém problému, vše vyměněno na autě, auto sestrojeno a v moment očekávání otočení klíčem, naběhnou budíky, zapne se ostatní elektrika v autě, jen motor nic... podotýkám že EWS z 328i r.v.96 sem měnil i s motorem do kastle (318i r.v.95) včetně modulu co je pod kastlíkem spolujezdce,chip v klíči sem měnil abych nemusel měnit spínací skříňku a všechny zámky, tudíž teď se chci zeptat více zainteresovaných a znalých jak problém vyřešit, pokud po otočení klíče do pozice start ani startér neotočí tak kde je chyba? je možné že by došlo k smazání dat z chipu klíče a musel by se znovu spárovat s jednotkou? nebo v tom může být i něco jiného? Pozn. nezapojoval jsem jednotku z 328 ABS/ASC+T a nechal tam původní ABS, nemělo by to snad mít vliv... díky za pomoc
Pokud nebude ani s věcmi od 318i, jako první bych hledal chybu buď v motorové kostře, nebo snímacím kroužku potažmo T/R modulu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon 29.09.2008 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 1785
Tak se opět hlásím. Zkontrolována kostra motoru jestli je dobře ukostřen=ok , vyzkoušeno výměna chipu z 318,včetně jednotku , vyzkoušeno i s výměnou kroužku( ale tady bych problém neviděl jelikož jde jen o cívku s dvouma konektorama ale budiž) , vyzkoušeno jen chip z 1,8 a jednotku z 2,8, no asi 4 varianty sem vyzkoušel a nic.. startér nedělá ani fň ale mám dotaz ohledně toho ,že z 2,8 je modul EWS I a né II, přičemž jde ale o novější motor kde byl přece už EWS II ne? Tak sem z toho v lese a budu rád za další rady...už uvažuju fakt otom že si domluvim podval a hodim to někam k autoelektrikáři, trpělivost mě dochází 

-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Pokud máš čipy k oběma jednotkám, jsou oboje EWS2. Je ale možné, že máš něco blbě zapojeného, to už je ale věc, kterou od oka na dálku člověk neodhadne.Quake44 píše:Tak se opět hlásím. Zkontrolována kostra motoru jestli je dobře ukostřen=ok , vyzkoušeno výměna chipu z 318,včetně jednotku , vyzkoušeno i s výměnou kroužku( ale tady bych problém neviděl jelikož jde jen o cívku s dvouma konektorama ale budiž) , vyzkoušeno jen chip z 1,8 a jednotku z 2,8, no asi 4 varianty sem vyzkoušel a nic.. startér nedělá ani fň ale mám dotaz ohledně toho ,že z 2,8 je modul EWS I a né II, přičemž jde ale o novější motor kde byl přece už EWS II ne? Tak sem z toho v lese a budu rád za další rady...už uvažuju fakt otom že si domluvim podval a hodim to někam k autoelektrikáři, trpělivost mě dochází
Pokud jsi to vyzkoušel s výměnou kroužku (může být přerušený obvod, zkrat - proto v něm může být chyba), jako poslední mě napadá už jednou zmíněný T/R modul, tedy taková malinká krabička:

Tenhle modul překládá sebraná analogová data do digitální formy pro jednotku EWS2.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon 29.09.2008 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 1785
Tak po delší době tu mám nové poznatky co se týká mého problému s EWSem.
Po resetování jednotky s chipem u Fxe, sem zkusil nastartovat ale pouze naběhly budíky, nic víc. Dal jsem tedy zpátky jednotku původní z 318i a chip v klíči nechal z 328i i T/R modul z 328i, po otočení klíčem startér točí ale zapalování nedává jiskru a do vstřiků nejde palivo, tudíž jednotka DME nechce poslat signál do zapalování a palivový pumpy.Další věc co mě napadla že konektor X20 od motorovýho svazku má jinak přeházené PINy než má zástrčka od 318i u kastlíku, tudíž jsem provedl kontrolu a všechny PINy jsou na správných místech, i od EWS ,zapalování a paliva. Jen 5pinů je navíc u svazku 328i ale to se týká klimatizace. Takže co dál? Jestliže u jednotky EWS 328i po otočení klíčem do polohy startu nesepne relé a u jednotky 318i ano, ikdyž by si teoreticky neměla rozumět s DME 328, tak kde hledat chybu, zkontroloval jsem také komplet pojistkovou skříňku jestli pod ní není někde vypadlý kabel z spojovače kabelů , pojistky a relétka jsem všechny zkontroloval a nic. Zkontroloval jsem znovu ukostření motoru a vypadá že je dobře,vlastně kdyby nebyl tak netočí startér ani s jednotkou EWS 318i. Tak budu rád za další poznatky a informace co by vedly k nastartování. Ještě podotýkám že baterii je skoro nová 75Ah plně nabitá.
Po resetování jednotky s chipem u Fxe, sem zkusil nastartovat ale pouze naběhly budíky, nic víc. Dal jsem tedy zpátky jednotku původní z 318i a chip v klíči nechal z 328i i T/R modul z 328i, po otočení klíčem startér točí ale zapalování nedává jiskru a do vstřiků nejde palivo, tudíž jednotka DME nechce poslat signál do zapalování a palivový pumpy.Další věc co mě napadla že konektor X20 od motorovýho svazku má jinak přeházené PINy než má zástrčka od 318i u kastlíku, tudíž jsem provedl kontrolu a všechny PINy jsou na správných místech, i od EWS ,zapalování a paliva. Jen 5pinů je navíc u svazku 328i ale to se týká klimatizace. Takže co dál? Jestliže u jednotky EWS 328i po otočení klíčem do polohy startu nesepne relé a u jednotky 318i ano, ikdyž by si teoreticky neměla rozumět s DME 328, tak kde hledat chybu, zkontroloval jsem také komplet pojistkovou skříňku jestli pod ní není někde vypadlý kabel z spojovače kabelů , pojistky a relétka jsem všechny zkontroloval a nic. Zkontroloval jsem znovu ukostření motoru a vypadá že je dobře,vlastně kdyby nebyl tak netočí startér ani s jednotkou EWS 318i. Tak budu rád za další poznatky a informace co by vedly k nastartování. Ještě podotýkám že baterii je skoro nová 75Ah plně nabitá.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Tohle musí být problém mezi čipem imobilizéru a jednotkou EWS. Pokud ti to točí s jednotkou z 318i, bude možná jednodušší změnit ISN v EWS z 318ky. Nicméně je to hodně divný.
V případě, že to s jednotkou z 318i točí, tak by mělo stačit vyměnit jednotku EWS za tu z 328, dát do klíče čip patřící k tomu EWS a neměnit TR modul s cívkou. Pokud to nefunguje, mohlo se stát, že nějakou jinou (nevhodnou) kombinací opět odešel plovoucí kód... A nebo není funkční relé v EWS z 328.
V případě, že to s jednotkou z 318i točí, tak by mělo stačit vyměnit jednotku EWS za tu z 328, dát do klíče čip patřící k tomu EWS a neměnit TR modul s cívkou. Pokud to nefunguje, mohlo se stát, že nějakou jinou (nevhodnou) kombinací opět odešel plovoucí kód... A nebo není funkční relé v EWS z 328.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon 29.09.2008 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 1785
Tak kombinaci jsem dal správnou, chip a jednotku do 328 včetně T/R modulu a kroužku co vše bylo původně na 328, ale dával bych za pravdu s tim relé u jednotky , teď jde oto jestli to ISN by jsi dokázal dát z 328 co má být na jednotku EWS od 318? O víkendu budu mít zajištěnou diagnostiku GT1 tak třeba by to mohlo jít rozchodit přes ní, pokud ne,řešil bych výměnu relé pokud to jde u jednotky? ..
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
- Kontaktovat uživatele:
Na GT1 poznáš, jestli je rozpoznaný klíč a jestli se mezi sebou domluvily jednotky. Tím bych začal... Pokud by to bylo to relé, tak bych spíš doporučoval přelít data z nefunkční jednotky do jiné, nebo by stačilo relé překlenout (spojení pinů 1 a 3). Potom by jednotka neblokovala start a za předpokladu, že jinak by byla funkční, by vyslala i správné ISN do jednotky motoru.
Jinak jak už jsme si psali: Pokud ti to startovalo v kombinaci "vše z 318", tak nechat v autě cívku a TR modul z 318 a vyměnit jenom jednotku EWS za tu z 328 a čip v klíči taky za ten z 328. Pokud to ta druhá cívka/TR modul nerozpárovaly a EWS je funkční, tak to musí běhat.
Jinak jak už jsme si psali: Pokud ti to startovalo v kombinaci "vše z 318", tak nechat v autě cívku a TR modul z 318 a vyměnit jenom jednotku EWS za tu z 328 a čip v klíči taky za ten z 328. Pokud to ta druhá cívka/TR modul nerozpárovaly a EWS je funkční, tak to musí běhat.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon 29.09.2008 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 1785
Tak píši jak jsem dopadl o víkendu s autem, s odpadlym šutrem ze srdce můžu říct že můj problém s EWS je vyřešen.
V čem byl problém? Z nějakého neznámého důvodu nechtěla jednotka EWS z 328 spolupracovat s motorem, přitom do poslední chvíle ježdění to šlapalo, takže mi diagnostik nahrál data z EWS 328 do původního EWS od 318,
pak motor naskočil hned
Takže v případě že někomu taky dělá problém EWSo nebo to nechce chytit i po točení startéru, doporučuji diagnostiku
Já měl kliku na lidi, přijeli stim 100km až k autu a za 40min. jeli pryč.

V čem byl problém? Z nějakého neznámého důvodu nechtěla jednotka EWS z 328 spolupracovat s motorem, přitom do poslední chvíle ježdění to šlapalo, takže mi diagnostik nahrál data z EWS 328 do původního EWS od 318,
pak motor naskočil hned

Takže v případě že někomu taky dělá problém EWSo nebo to nechce chytit i po točení startéru, doporučuji diagnostiku

Já měl kliku na lidi, přijeli stim 100km až k autu a za 40min. jeli pryč.