Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

EWS II - E36 - Vyřešeno

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Quake44
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 1785

#21 Příspěvek od Quake44 »

Tak bych tu měl pokračování v mém problému, vše vyměněno na autě, auto sestrojeno a v moment očekávání otočení klíčem, naběhnou budíky, zapne se ostatní elektrika v autě, jen motor nic... podotýkám že EWS z 328i r.v.96 sem měnil i s motorem do kastle (318i r.v.95) včetně modulu co je pod kastlíkem spolujezdce,chip v klíči sem měnil abych nemusel měnit spínací skříňku a všechny zámky, tudíž teď se chci zeptat více zainteresovaných a znalých jak problém vyřešit, pokud po otočení klíče do pozice start ani startér neotočí tak kde je chyba? je možné že by došlo k smazání dat z chipu klíče a musel by se znovu spárovat s jednotkou? nebo v tom může být i něco jiného? Pozn. nezapojoval jsem jednotku z 328 ABS/ASC+T a nechal tam původní ABS, nemělo by to snad mít vliv... díky za pomoc
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Quake44 píše:Tak bych tu měl pokračování v mém problému, vše vyměněno na autě, auto sestrojeno a v moment očekávání otočení klíčem, naběhnou budíky, zapne se ostatní elektrika v autě, jen motor nic... podotýkám že EWS z 328i r.v.96 sem měnil i s motorem do kastle (318i r.v.95) včetně modulu co je pod kastlíkem spolujezdce,chip v klíči sem měnil abych nemusel měnit spínací skříňku a všechny zámky, tudíž teď se chci zeptat více zainteresovaných a znalých jak problém vyřešit, pokud po otočení klíče do pozice start ani startér neotočí tak kde je chyba? je možné že by došlo k smazání dat z chipu klíče a musel by se znovu spárovat s jednotkou? nebo v tom může být i něco jiného? Pozn. nezapojoval jsem jednotku z 328 ABS/ASC+T a nechal tam původní ABS, nemělo by to snad mít vliv... díky za pomoc
Nevím, co jsi dělal s motorovou elektrikou, ale pokud máš ještě jednotky a čipy z té 318i, zkus do klíče dát čip od 318i a do auta jednotku EWS2 také z té 318i. Jako test rozpoznání klíče to stačí, měl by pak točit startér.

Pokud nebude ani s věcmi od 318i, jako první bych hledal chybu buď v motorové kostře, nebo snímacím kroužku potažmo T/R modulu.
Quake44
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 1785

#23 Příspěvek od Quake44 »

Oká, díky za pomoc ;) No možná to bude to ukostření nebo ten chip, po víkendu dám vědět jestli sem se posunul dál. :twisted:
Quake44
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 1785

#24 Příspěvek od Quake44 »

Tak se opět hlásím. Zkontrolována kostra motoru jestli je dobře ukostřen=ok , vyzkoušeno výměna chipu z 318,včetně jednotku , vyzkoušeno i s výměnou kroužku( ale tady bych problém neviděl jelikož jde jen o cívku s dvouma konektorama ale budiž) , vyzkoušeno jen chip z 1,8 a jednotku z 2,8, no asi 4 varianty sem vyzkoušel a nic.. startér nedělá ani fň ale mám dotaz ohledně toho ,že z 2,8 je modul EWS I a né II, přičemž jde ale o novější motor kde byl přece už EWS II ne? Tak sem z toho v lese a budu rád za další rady...už uvažuju fakt otom že si domluvim podval a hodim to někam k autoelektrikáři, trpělivost mě dochází :evil:
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Quake44 píše:Tak se opět hlásím. Zkontrolována kostra motoru jestli je dobře ukostřen=ok , vyzkoušeno výměna chipu z 318,včetně jednotku , vyzkoušeno i s výměnou kroužku( ale tady bych problém neviděl jelikož jde jen o cívku s dvouma konektorama ale budiž) , vyzkoušeno jen chip z 1,8 a jednotku z 2,8, no asi 4 varianty sem vyzkoušel a nic.. startér nedělá ani fň ale mám dotaz ohledně toho ,že z 2,8 je modul EWS I a né II, přičemž jde ale o novější motor kde byl přece už EWS II ne? Tak sem z toho v lese a budu rád za další rady...už uvažuju fakt otom že si domluvim podval a hodim to někam k autoelektrikáři, trpělivost mě dochází :evil:
Pokud máš čipy k oběma jednotkám, jsou oboje EWS2. Je ale možné, že máš něco blbě zapojeného, to už je ale věc, kterou od oka na dálku člověk neodhadne.

Pokud jsi to vyzkoušel s výměnou kroužku (může být přerušený obvod, zkrat - proto v něm může být chyba), jako poslední mě napadá už jednou zmíněný T/R modul, tedy taková malinká krabička:

Obrázek

Tenhle modul překládá sebraná analogová data do digitální formy pro jednotku EWS2.
Quake44
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 1785

#26 Příspěvek od Quake44 »

ten T/R modul mě napadá jako možný problém jelikož co mám jak z tý 328 a svý 318i tak na obouch je napsáno EWS ale přeci by tam mělo být EWSII ne?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

To nehraje roli. Respektive ještě jedna věc, určitě jsi měnil jednotku EWS, nebo jsi měnil jen ten TR modul? Ptám se proto, že jsi tu někde zmiňoval EWS1, které ale nemá čipové klíče...
Quake44
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 1785

#28 Příspěvek od Quake44 »

Ano, měnil jsem jednotky. Akorát mi nejde do hlavy že z 318i mám na jednotce cedulku EWSII vyrobeno v U.S. a na jednotce z 328i vlastně mladšího modelu je EWS a vyrobeno dojčland.. takže nechápu jak ta 328i mohla vlastně jezdit..
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Takže teda, jestli tomu dobře rozumím, bys měl mít všechno, co je potřeba od té 328i.

To jest:

Čipy do klíčů:
Obrázek

DME:
Obrázek

Jednotku EWS2:
a) Nejstarší
Obrázek

b) Novější
Obrázek

c) Nejnovější
Obrázek

Ale vždy mají tento konektor:
Obrázek

Je to tak? Barva konektoru žlutá/černá nerozhoduje, pokud to je EWS.
Quake44
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 1785

#30 Příspěvek od Quake44 »

Tak po delší době tu mám nové poznatky co se týká mého problému s EWSem.
Po resetování jednotky s chipem u Fxe, sem zkusil nastartovat ale pouze naběhly budíky, nic víc. Dal jsem tedy zpátky jednotku původní z 318i a chip v klíči nechal z 328i i T/R modul z 328i, po otočení klíčem startér točí ale zapalování nedává jiskru a do vstřiků nejde palivo, tudíž jednotka DME nechce poslat signál do zapalování a palivový pumpy.Další věc co mě napadla že konektor X20 od motorovýho svazku má jinak přeházené PINy než má zástrčka od 318i u kastlíku, tudíž jsem provedl kontrolu a všechny PINy jsou na správných místech, i od EWS ,zapalování a paliva. Jen 5pinů je navíc u svazku 328i ale to se týká klimatizace. Takže co dál? Jestliže u jednotky EWS 328i po otočení klíčem do polohy startu nesepne relé a u jednotky 318i ano, ikdyž by si teoreticky neměla rozumět s DME 328, tak kde hledat chybu, zkontroloval jsem také komplet pojistkovou skříňku jestli pod ní není někde vypadlý kabel z spojovače kabelů , pojistky a relétka jsem všechny zkontroloval a nic. Zkontroloval jsem znovu ukostření motoru a vypadá že je dobře,vlastně kdyby nebyl tak netočí startér ani s jednotkou EWS 318i. Tak budu rád za další poznatky a informace co by vedly k nastartování. Ještě podotýkám že baterii je skoro nová 75Ah plně nabitá.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Tohle musí být problém mezi čipem imobilizéru a jednotkou EWS. Pokud ti to točí s jednotkou z 318i, bude možná jednodušší změnit ISN v EWS z 318ky. Nicméně je to hodně divný.

V případě, že to s jednotkou z 318i točí, tak by mělo stačit vyměnit jednotku EWS za tu z 328, dát do klíče čip patřící k tomu EWS a neměnit TR modul s cívkou. Pokud to nefunguje, mohlo se stát, že nějakou jinou (nevhodnou) kombinací opět odešel plovoucí kód... A nebo není funkční relé v EWS z 328.
Quake44
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 1785

#32 Příspěvek od Quake44 »

Tak kombinaci jsem dal správnou, chip a jednotku do 328 včetně T/R modulu a kroužku co vše bylo původně na 328, ale dával bych za pravdu s tim relé u jednotky , teď jde oto jestli to ISN by jsi dokázal dát z 328 co má být na jednotku EWS od 318? O víkendu budu mít zajištěnou diagnostiku GT1 tak třeba by to mohlo jít rozchodit přes ní, pokud ne,řešil bych výměnu relé pokud to jde u jednotky? ..
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Na GT1 poznáš, jestli je rozpoznaný klíč a jestli se mezi sebou domluvily jednotky. Tím bych začal... Pokud by to bylo to relé, tak bych spíš doporučoval přelít data z nefunkční jednotky do jiné, nebo by stačilo relé překlenout (spojení pinů 1 a 3). Potom by jednotka neblokovala start a za předpokladu, že jinak by byla funkční, by vyslala i správné ISN do jednotky motoru.

Jinak jak už jsme si psali: Pokud ti to startovalo v kombinaci "vše z 318", tak nechat v autě cívku a TR modul z 318 a vyměnit jenom jednotku EWS za tu z 328 a čip v klíči taky za ten z 328. Pokud to ta druhá cívka/TR modul nerozpárovaly a EWS je funkční, tak to musí běhat.
Quake44
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 1785

#34 Příspěvek od Quake44 »

Tak píši jak jsem dopadl o víkendu s autem, s odpadlym šutrem ze srdce můžu říct že můj problém s EWS je vyřešen. :)

V čem byl problém? Z nějakého neznámého důvodu nechtěla jednotka EWS z 328 spolupracovat s motorem, přitom do poslední chvíle ježdění to šlapalo, takže mi diagnostik nahrál data z EWS 328 do původního EWS od 318,
pak motor naskočil hned :)

Takže v případě že někomu taky dělá problém EWSo nebo to nechce chytit i po točení startéru, doporučuji diagnostiku :wink:

Já měl kliku na lidi, přijeli stim 100km až k autu a za 40min. jeli pryč.
Odpovědět