a to jestli bych jel stejne a s tim stejne.... jak maly parchanti
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
	323i a 330i - rozdíl finančních nákladů
- 
				beann
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 539
 - Registrován: pon 19.03.2007 01:00
 - Bydliště: Hradec Králové
 - Klubové ID: 1625
 
kdyz by byly auta naprosto totozny po velkym servise tak startovaci podminky sou stejny, opotrebeni stejny....Madthomas píše:Resil bych to jen pokud je auto nutne potreba a najede se velkej najezd za rok (v tom pripade bych ale nezivil ani jedno z uvedenych). Jinak je ten rozdil malinkej a na celkovy naklady ma vliv tolik veci, ze to je ve vysledku jedno, presne jak rika pazda, matal a dalsi..
- 
				pazda
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 3778
 - Registrován: sob 13.05.2006 00:00
 - Bydliště: Brno - Kénig
 - Klubové ID: 1432
 - Kontaktovat uživatele:
 
beann: ocividne taky nechapes, ze je jsi stale v toleranci par deci rozdilu v prumernych hodnotach. Ale spotreba neni absolutni hodnota, ale promenna a u obou motorizaci se rozsah spotreb v 95% prekryva. U 316 a M3 to bude sakra jiny. A pises ze spotrebak je drazsi, ja ti reknu prekvapeni.. neni 
 rozdily jsou tak minimalni ze je nema smysl resit, kdo by resil rozdil 300,- u dilu ktery menis jednou za 40tis km  
			
			
									
						
										
						- 
				pazda
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 3778
 - Registrován: sob 13.05.2006 00:00
 - Bydliště: Brno - Kénig
 - Klubové ID: 1432
 - Kontaktovat uživatele:
 
to ale nikdy nebudou, i kdyz budou po velkym servisu. Dokonce by byl i velky rozdil za rok kdybys mel dve 323i, klidne po velkym servisu. Vsadim boty, ze obe budou ve vysledku stat jinou castkubeann píše:kdyz by byly auta naprosto totozny po velkym servise tak startovaci podminky sou stejny, opotrebeni stejny....Madthomas píše:Resil bych to jen pokud je auto nutne potreba a najede se velkej najezd za rok (v tom pripade bych ale nezivil ani jedno z uvedenych). Jinak je ten rozdil malinkej a na celkovy naklady ma vliv tolik veci, ze to je ve vysledku jedno, presne jak rika pazda, matal a dalsi..
- 
				beann
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 539
 - Registrován: pon 19.03.2007 01:00
 - Bydliště: Hradec Králové
 - Klubové ID: 1625
 
[quote="pazda"][/quote]
nerikej mi ze 330 bude jezdit za uplne to samy jako 323... i kdyby si mel jezdit o pulitr mene tak proste setris a kdyz pak prijde velky servis zase setris... ano sou to castky maly pro nekoho zanedbatelny a nekdo jak rikal si za to koupi treba novej telefon...
 
ale ve svy podstate nikdo si nehraje na to ze kdyz cepuje benzin rika si tak ted sem usetril 200kc a dam si je do kasicky, protoze kdybybych mel 3,0 tak je utratim automaticky... nebo jestli takovyho zprominutim magora znate kterej si hraje na ziznivejsi auto...
			
			
									
						
										
						nerikej mi ze 330 bude jezdit za uplne to samy jako 323... i kdyby si mel jezdit o pulitr mene tak proste setris a kdyz pak prijde velky servis zase setris... ano sou to castky maly pro nekoho zanedbatelny a nekdo jak rikal si za to koupi treba novej telefon...
ale ve svy podstate nikdo si nehraje na to ze kdyz cepuje benzin rika si tak ted sem usetril 200kc a dam si je do kasicky, protoze kdybybych mel 3,0 tak je utratim automaticky... nebo jestli takovyho zprominutim magora znate kterej si hraje na ziznivejsi auto...
- 
				pazda
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 3778
 - Registrován: sob 13.05.2006 00:00
 - Bydliště: Brno - Kénig
 - Klubové ID: 1432
 - Kontaktovat uživatele:
 
beann: no tohle je prave ta predstava lidi kteri v tom v zivote nesedeli "nerikej mi ze 3l jezdi za stejny penize jako 2,5" 
 je to proste modernejsi motor. M54 je na trhu od roku 2001, M52 od 1995. Stejna situace je M50 vs M52 a tam i dvoulitr M50 zere vic jak 2,8 M52 (zajimavy ze tohle prijde vsem jasny a u M54 tomu porad lidi neveri).
Ale porad nechapu kde beres tu jistotu ze setris, proste to nevis
 nejede za tebou zadny kolega s 330i abys vedel ze jede draz nez ty. Obe auta dokazou jezdit mezi 8-12l a nikde neni 100% receno ze 330i zere v KAZDE situaci vic.
A co je pro tebe velky servis? Spotrebak je stejny, jiny jsou jen prkotiny co jsem napsal a s M54 zase setris s delsim intervalem vymeny oleje.
			
			
									
						
										
						Ale porad nechapu kde beres tu jistotu ze setris, proste to nevis
A co je pro tebe velky servis? Spotrebak je stejny, jiny jsou jen prkotiny co jsem napsal a s M54 zase setris s delsim intervalem vymeny oleje.
- 
				beann
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 539
 - Registrován: pon 19.03.2007 01:00
 - Bydliště: Hradec Králové
 - Klubové ID: 1625
 
ale tak ja jezdim za stejny penize jako u 2,0 s 2,5 to ano resp po meste o neco vic a mimo o neco min. velky servis - brzdy, ramena, tlumice gumy bla bla...
kolegu nepotrebujes, staci kdyz jedes do prace stejnou trasu...
ja sem spokojenej, na klobouka mam spotrebu 7,5 s tim ze 70% mimo mesto 30% mesto a 8x studenej start.
			
			
									
						
										
						kolegu nepotrebujes, staci kdyz jedes do prace stejnou trasu...
ja sem spokojenej, na klobouka mam spotrebu 7,5 s tim ze 70% mimo mesto 30% mesto a 8x studenej start.
- 
				pazda
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 3778
 - Registrován: sob 13.05.2006 00:00
 - Bydliště: Brno - Kénig
 - Klubové ID: 1432
 - Kontaktovat uživatele:
 
kolegu potrebujes.. Stejnou trasu, pro me treba Brno - Znojmo dokazu zajet s 540i za 7,2l/100km a stejne tak za 18l/100km. Pokud nepojedes ve stejnou chvili, stejne rychle, za stejnych podminek pocasi, provozu a ja nevim ceho jeste tak se opet vloudi urcity odchylky, ktery zkreslujou vysledek. Proto pocitam s urcitou toleranci par procent nahoru i dolu a do te se s prehledem vejde i rozdil mezi 323i a 330i 
			
			
									
						
										
						nesmysl. jediný, co je podstatný je to, že kloudná kára dokáže vykouzlit úsměv na tváři. a když člověk jezdí za prací (bohužel někteří z nás musí pracovat) v autě, který dělá radost, tak podává lepší výkony, vydělává víc peněz a ty může investovat právě do svý radosti. 
samozřejmě to berte s rezervou, ale neni to to ono?
			
			
									
						
										
						samozřejmě to berte s rezervou, ale neni to to ono?
- 
				beann
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 539
 - Registrován: pon 19.03.2007 01:00
 - Bydliště: Hradec Králové
 - Klubové ID: 1625
 
ve svy podstate se tesim az skoncim abych si zase sedl za jeho volantpragdejf píše:nesmysl. jediný, co je podstatný je to, že kloudná kára dokáže vykouzlit úsměv na tváři. a když člověk jezdí za prací (bohužel někteří z nás musí pracovat) v autě, který dělá radost, tak podává lepší výkony, vydělává víc peněz a ty může investovat právě do svý radosti.
samozřejmě to berte s rezervou, ale neni to to ono?
Ahoj, docela zajímavé počteníčko 
 
Každej má svou pravdu, ale pár věcí mě zarazilo...
Když jsem pročítal jiná témata okolo spotřeby často zde stálo: "když si kupuješ 6ti válcový benzín BMW tak asi spotřebuz neřešíš ne ?" tady je najednou 0,5 litru navíc kruciální problém. Pokud přistoupím na hypotetickou a nereálnou úvahu o autech ve stejném stavu / konstantní ceně PHM / stejných trasách, stylu jízdy atd.. tak se pravděpodobně dostaneme s 323i o něco níže. Ceny náhradních dílů se liší minimálně, rozdíl je vykompenzovaný delším intervalem výměny oleje, který hraje zase pro 330i.
Pokud se tedy zaměříme na spotřebu, tak rozdíl je cca 5% za rok - cca 5000,-
Pokud k částce na údržbu přidáme i cenu všech ostatních oprav/údržby, které jsou stejné, tak se z 5ti procent rozdílu stanou 3% protože těch 5k počítáme z většího objemu prostředků. Fajn stále je tu úspora nákladů na provoz 3% z celkových prostředků hrajících pro 323i.
Naproti tomu zde máme 60koní navíc, kterými disponuje 330i. Těch 60koní je o cca 36% víc.
Takže pro toho komu nevadí obětovat 36% výkonu ve jménu 3% úspoře na provozních nákladech je určitě 323 úspornější. Jako tvrzení je to prostě nesmysl. Z tohoto pohledu je uplně nejúspornější Octavia 1.9 TDi 66kw, nebo rovnou jezdit autobusem.
Já řikam dejte mi dalších 36% výkonu navrch a já si strašně rád připlatím další 3%...
+ Pokud někdo jezdí méně než těch 25k ročně, tak procentuální rozdíl ještě klesá
+ Samozřejmě většina lidí ten plný výkon využije minimálně, takže pro ně je tam jen ta úspora, ale to už se můžeme rovnou bavit o tom, že auta se slabší morotizací bývají většinou víc uhoněný, protože jejich plný výkon je využíván častěji a v důsledku toho mají větší poruchovost.
+ V některých situacích je 330i dokonce úspornější právě kvuli většímu výkonu (zejména když se jezdí svižně, tak na 323 se musí prostě trošku víc šlapat aby držela s 330i krok).
Závěrem 323 je super, pokud ji někdo koupí protože je v super stavu, gratuluju a tleskám, kdybych si měl vybrat mezi vorajtovanou 330i a krasnou 323i beru taky 323i, ale lidi proboha neřikejte, že kupujete 323i protože je úspornější/ekonomičtější/levnější na údržbu než 330i. Ten rozdíl je v kontrastu na celkové náklady na provoz tak malý, že řešit to je asi jako :
Pojedu na dovolenou na Šumavu protože mě to vyjde na 10 000, kdybych letěl do Řecka, tak by mě to vyšlo na 10 300,-
Jasně Šumava je kráásnáá, náádherná, ale moře jednomu vykouzlí úsměv na tváři...
			
			
									
						
										
						Každej má svou pravdu, ale pár věcí mě zarazilo...
Když jsem pročítal jiná témata okolo spotřeby často zde stálo: "když si kupuješ 6ti válcový benzín BMW tak asi spotřebuz neřešíš ne ?" tady je najednou 0,5 litru navíc kruciální problém. Pokud přistoupím na hypotetickou a nereálnou úvahu o autech ve stejném stavu / konstantní ceně PHM / stejných trasách, stylu jízdy atd.. tak se pravděpodobně dostaneme s 323i o něco níže. Ceny náhradních dílů se liší minimálně, rozdíl je vykompenzovaný delším intervalem výměny oleje, který hraje zase pro 330i.
Pokud se tedy zaměříme na spotřebu, tak rozdíl je cca 5% za rok - cca 5000,-
Pokud k částce na údržbu přidáme i cenu všech ostatních oprav/údržby, které jsou stejné, tak se z 5ti procent rozdílu stanou 3% protože těch 5k počítáme z většího objemu prostředků. Fajn stále je tu úspora nákladů na provoz 3% z celkových prostředků hrajících pro 323i.
Naproti tomu zde máme 60koní navíc, kterými disponuje 330i. Těch 60koní je o cca 36% víc.
Takže pro toho komu nevadí obětovat 36% výkonu ve jménu 3% úspoře na provozních nákladech je určitě 323 úspornější. Jako tvrzení je to prostě nesmysl. Z tohoto pohledu je uplně nejúspornější Octavia 1.9 TDi 66kw, nebo rovnou jezdit autobusem.
Já řikam dejte mi dalších 36% výkonu navrch a já si strašně rád připlatím další 3%...
+ Pokud někdo jezdí méně než těch 25k ročně, tak procentuální rozdíl ještě klesá
+ Samozřejmě většina lidí ten plný výkon využije minimálně, takže pro ně je tam jen ta úspora, ale to už se můžeme rovnou bavit o tom, že auta se slabší morotizací bývají většinou víc uhoněný, protože jejich plný výkon je využíván častěji a v důsledku toho mají větší poruchovost.
+ V některých situacích je 330i dokonce úspornější právě kvuli většímu výkonu (zejména když se jezdí svižně, tak na 323 se musí prostě trošku víc šlapat aby držela s 330i krok).
Závěrem 323 je super, pokud ji někdo koupí protože je v super stavu, gratuluju a tleskám, kdybych si měl vybrat mezi vorajtovanou 330i a krasnou 323i beru taky 323i, ale lidi proboha neřikejte, že kupujete 323i protože je úspornější/ekonomičtější/levnější na údržbu než 330i. Ten rozdíl je v kontrastu na celkové náklady na provoz tak malý, že řešit to je asi jako :
Pojedu na dovolenou na Šumavu protože mě to vyjde na 10 000, kdybych letěl do Řecka, tak by mě to vyšlo na 10 300,-
Jasně Šumava je kráásnáá, náádherná, ale moře jednomu vykouzlí úsměv na tváři...
- 
				michal09
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 2884
 - Registrován: stř 14.02.2007 01:00
 - Bydliště: Praha 05
 - Klubové ID: 1407
 
Zachs: Pěkně napsaný, pěkně shrnutý, víceméně s tebou souhlasím...
Ale zásadní rozdíl je v pořizovací ceně, když vemu obě auta v top stavu, stejně zachovalá, s velmi podobnou výbavou, zjistím že za 330 budu muset vyplácnout min o 50k kč více, což jsou pro většinu lidí kteří kupují auto do 200k kč nemalé peníze...
			
			
									
						
										
						Ale zásadní rozdíl je v pořizovací ceně, když vemu obě auta v top stavu, stejně zachovalá, s velmi podobnou výbavou, zjistím že za 330 budu muset vyplácnout min o 50k kč více, což jsou pro většinu lidí kteří kupují auto do 200k kč nemalé peníze...
- 
				pazda
 - Registrovaný
 - Příspěvky: 3778
 - Registrován: sob 13.05.2006 00:00
 - Bydliště: Brno - Kénig
 - Klubové ID: 1432
 - Kontaktovat uživatele:
 
michal09: modelový příklad byl u částky 180tis Kč, za tu se dají sehnat obě motorizace v krásným stavu. Ale samozřejmě když vezmeš průměrný ceny, tak je v zásadě 323i levnější.
Zachs: přesně tak, taky jsem se při výpočtech dostal na 3% v tom "ideálním" světě, kde mají všechny auta jasně danou a neměnnou spotřebu a jsou ve stejným stavu. Někdo řekne, no a za 4roky jsem ušetřil 16tis Kč a koupím si za to nový telefon
  ale to že do paliva, oleje a vůbec údržby vrazil půl mega to už si neuvědomí, proti tomu už se 16tis nezdá jako vysoká částka 
 a navíc v ideálním světě nežijeme, tak ta částka může a samozřejmě taky bude úplně jiná třeba +- 10% nebo i víc 
Jinak procentuální rozdíl bude stejný s jakýmkoliv nájezdem kilometrů, jen se bude měnit "investovaná" částka za rok
			
			
									
						
										
						Zachs: přesně tak, taky jsem se při výpočtech dostal na 3% v tom "ideálním" světě, kde mají všechny auta jasně danou a neměnnou spotřebu a jsou ve stejným stavu. Někdo řekne, no a za 4roky jsem ušetřil 16tis Kč a koupím si za to nový telefon
Jinak procentuální rozdíl bude stejný s jakýmkoliv nájezdem kilometrů, jen se bude měnit "investovaná" částka za rok
