Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

EWS II - E36 - Vyřešeno

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Quake44
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 1785

#1 Příspěvek od Quake44 »

Zdravim kolegové BMW :)
Mám tu dotaz především na guru v elektrikařině u E36tek, ze svého BMW E36 318i M43 sem vyndal motor s komplet el. svazkem a dal jsem místo něj M52B28 s komplet el.svazkem a můj dotaz zní jak bude spolupracovat ŘJ M52B28 s EWS z mý 318i , včetně spínací skříňky a zámků, tudíž , co všechno je nutné měnit s jinym motorem a jeho ŘJ do jiné kastle? Pozn. EWS,spínací skříňku z 328i mám také a 328i je r.v. 10/96 a 318i byla 5/95. Děkuji předem za jakoukoliv pomoc při řešení tohoto problému. Určitě mezi váma se najdou specialisti :)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

pokud ta 318tka ma EWS II , a po swapu M52 k ŘJ M52 potřebuješ Jednotku EWS od tý M52 , a čip z klíče z tý m52 si dat do svýho klíče ... tydle věci stačí vyměnit a jízda ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Quake44
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 1785

#3 Příspěvek od Quake44 »

Super, takže říkáš že spínačku bych si tam mohl nechat ale musel bych prohodit jen chipy v klíčích a kroužek na spínačce bych mohl nechat od 318i?.. tak doufejme že to takhle bude šlapat :)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

jo , krouzek je pouze snimac , ten je u vsech motorizaci stejne , ani transmit modul za krouzkem se nemeni ... staci aby RJ motoru , jednotka EWS a cip z klice byli k jenomu autu a pojede to ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování
Klubové ID: 1507

#5 Příspěvek od Miguel »

Pokud se jedná o EWS II, tak stačí pouze z jednotky motoru DME vyčíst ISN a zapsat do EWS, udělat synchronizaci a jede to. Není potřeba měnit spínačku a jiný blbosti.
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#6 Příspěvek od Kindl0sch »

Miguel píše:Pokud se jedná o EWS II, tak stačí pouze z jednotky motoru DME vyčíst ISN a zapsat do EWS, udělat synchronizaci a jede to. Není potřeba měnit spínačku a jiný blbosti.
přesně tak,jen to chce mít někoho s diagnostikou poblíž
já mám taky M52 na EWS jednotce z M44
Quake44
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 1785

#7 Příspěvek od Quake44 »

Super pánové :wink:
Jojo je to EWS II , díky moc za informace, snad to nějak dám dohromady, jen bohužel s tou diagnostikou bude problém, to nejdřív musim zjistit jestli někdo z východních čech jí má, klidně bych ho i přivezl na místo, kde mám rozebraný auto a z5 hodil domu... nejdřív zkusim udělat tohle že vyměnim jen ten chip, modul, protože měnit spínačku se mi moc nechce ,tímpádem bych musel i zámky a ty už nemám k dispozici, z dárce(328i) mě zbyla jen spínačka a tyhle jednotky :D Snad to dobře dopadne pokud mi dřív nevyhoří auto, vzhledem k tomu že se ted jako antielektrikář pokouším zapojit snad co všechno je možný u 36ky v interieru v el. mít :D
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování
Klubové ID: 1507

#8 Příspěvek od Miguel »

Sice jsem pražskej, ale asi by jsme se domluvili, kdybys to chtěl rozhejbat :wink:
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2503

#9 Příspěvek od Maysner »

opravdu staci vymenit chip a rj ews a bude to slapat. Pokud mas k autu vic klicu, a treba i nektery nerozebiratelny, je lepsi si nechat do dme zapsat rj ews puvodni. Spinacku nemen v zadnym pripade. Zbytecna prace
Quake44
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 1785

#10 Příspěvek od Quake44 »

Miguel: tak to ti pak dám vědět ;) ale nevm za jak dlouho budu mít auto složený po el. stránce. Po mechanický to vidim tento týden.

Maysner: dík za radu akorát už se mi povedlo spínačku rozebrat :D , sem měnil tyč za stavitelnou :D takže ted mám spíš problém to složit ale kamarád se v tom vrtá delší dobu,takže to přenechám jemu :) ale nechám si tam původní abych nemusel mít zvlášť klíč od spínačky a zvlášť od zámků :)

Kdybych věděl že to auto mě bude za ty 4 roky co ho mám, stát jen na překopání z 318i social wergl na 328i US, individual, M-paket skoro 240 zlatejch :D tak si to Mko 3,2 koupim rovnou :) a eště by mě zbylo :D
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2503

#11 Příspěvek od Maysner »

Quake44 píše: Kdybych věděl že to auto mě bude za ty 4 roky co ho mám, stát jen na překopání z 318i social wergl na 328i US, individual, M-paket skoro 240 zlatejch :D tak si to Mko 3,2 koupim rovnou :) a eště by mě zbylo :D
nic by ti nezbylo a utopil bys dalsiho 1/4 mice aby bylo v dobrym stavu :wink:
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Zahrnuje ta předělávka i OBDII? To zas zajímá mě :-) Kolik se toho liší v el.
Quake44
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 1785

#13 Příspěvek od Quake44 »

Tak rád bych zapojil i OBD II ale nevm jestli to pujde na muj software v autě, když bych se k tomu dokopal tak ti dám vědět ;)
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Pokud tam máš US jednotku motoru, tak by to mělo jít.
Quake44
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 1785

#15 Příspěvek od Quake44 »

To jsem už tu někde četl v jiném příspěvku že leda pokud to má US jednotku, což u tohodle pochybuju že to bude mít.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Já měl zato, že to přestavuješ na US 328, proto ta poznámka o OBD.
Quake44
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Pardubice
Klubové ID: 1785

#17 Příspěvek od Quake44 »

Tak nemyslel jsem to doslovně :? , když bych chtěl salona US tak to rovnou by se vyplatilo ho dotáhnout.
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#18 Příspěvek od ViktorDDD »

zdravím!
vidím že je tu viac užívateľov ktorý sa v tom vyznajú, mal by som otázku, dávam do auta, kde predtým ews nebolo motor ktorý už ews má, konkrétne je to e34 525 tds a ide tam novší motor, a chcem sa opýtať či to zapojenie ews je rovnaké ako u benzínových motoroch, zapojenie kabeláže motora nebude problém, akurát potrebujem poradiť s tým ews, mám kľúč (z neho prehodím čip do môjho), krúžok na spínačku, transmit modul a ews, mám aj nejaké schémy stiahnuté k tomu, alarm, veľký bc a podobné veci nemám takže potrebujem len aby mi štartoval motor
takže veci v ktorom nemám jasno: z ews modulu ide jeden zelený kábel na RJ, ktorý sa má zapojiť na pin č.7 v kruhovom konektore - do ktorého z tých dvoch?? a druhá vec, treba zapájať aj ten žltočierny kábel z ews modulu na štartér? a stačí mi toľko zapojiť aby to štartovalo?
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

ViktorDDD píše:zdravím!
vidím že je tu viac užívateľov ktorý sa v tom vyznajú, mal by som otázku, dávam do auta, kde predtým ews nebolo motor ktorý už ews má, konkrétne je to e34 525 tds a ide tam novší motor, a chcem sa opýtať či to zapojenie ews je rovnaké ako u benzínových motoroch, zapojenie kabeláže motora nebude problém, akurát potrebujem poradiť s tým ews, mám kľúč (z neho prehodím čip do môjho), krúžok na spínačku, transmit modul a ews, mám aj nejaké schémy stiahnuté k tomu, alarm, veľký bc a podobné veci nemám takže potrebujem len aby mi štartoval motor
takže veci v ktorom nemám jasno: z ews modulu ide jeden zelený kábel na RJ, ktorý sa má zapojiť na pin č.7 v kruhovom konektore - do ktorého z tých dvoch?? a druhá vec, treba zapájať aj ten žltočierny kábel z ews modulu na štartér? a stačí mi toľko zapojiť aby to štartovalo?
U auta, kde EWS nebylo, se kabel ke startéru zapojovat nemusí, ovšem nesmí se na to, jak to je zapojené, zapomenout pro případ, kdy se musí diagnostikovat, proč auto nechytí. Doporučuju proto natáhnout aspoň diagnostickou linku, pro chod motoru to ale není nutné. Ohledně pinu v motorové elektrice bych předpokládal, že to bude stejné, ale přesnou odpověď najdeš v ETM (konkrétně se jedná o konektor X20). Otázkou zní, pokud tam dáváš novější motor a je to zase TDs, tak proč vůbec měnit jednotku...
ViktorDDD
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#20 Příspěvek od ViktorDDD »

moc pekne ďakujem za radu!
jednotka a kabeláž sa mení preto, lebo starší motor (hliníkové sanie) sa odlišuje od novšieho, je iná elektrická hlava čerpadla, s novšou hlavou stará RJ "nekomunikuje", sú tam nejaké čidlá navyše a váha vzduchu ktorá u staršej verzie nie je, a motor mám ten novší komplet so všetkým a nechcem meniť hlavu na čerpadle a podobné veci ale tak ako je ho namontovať, keďže som ten motor mal možnosť odskúšať ešte keď bol v aute a šiel naozaj krásne tak nechcem nato šahať

takže len pre samotný chod motora mi stačí natiahnúť ten zelený káblik podľa schémy do tej zásuvky, a kábel na štartér a do diagnostickej zásuvky nie je nutné zapájať? akože nie je to problém potom dodatočne zapojiť ale najprv to chcem len spojazdniť potom sa doladia detaily
Odpovědět