Mám tu dotaz především na guru v elektrikařině u E36tek, ze svého BMW E36 318i M43 sem vyndal motor s komplet el. svazkem a dal jsem místo něj M52B28 s komplet el.svazkem a můj dotaz zní jak bude spolupracovat ŘJ M52B28 s EWS z mý 318i , včetně spínací skříňky a zámků, tudíž , co všechno je nutné měnit s jinym motorem a jeho ŘJ do jiné kastle? Pozn. EWS,spínací skříňku z 328i mám také a 328i je r.v. 10/96 a 318i byla 5/95. Děkuji předem za jakoukoliv pomoc při řešení tohoto problému. Určitě mezi váma se najdou specialisti
EWS II - E36 - Vyřešeno
-
Quake44
- Registrovaný
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon 29.09.2008 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 1785
Zdravim kolegové BMW
Mám tu dotaz především na guru v elektrikařině u E36tek, ze svého BMW E36 318i M43 sem vyndal motor s komplet el. svazkem a dal jsem místo něj M52B28 s komplet el.svazkem a můj dotaz zní jak bude spolupracovat ŘJ M52B28 s EWS z mý 318i , včetně spínací skříňky a zámků, tudíž , co všechno je nutné měnit s jinym motorem a jeho ŘJ do jiné kastle? Pozn. EWS,spínací skříňku z 328i mám také a 328i je r.v. 10/96 a 318i byla 5/95. Děkuji předem za jakoukoliv pomoc při řešení tohoto problému. Určitě mezi váma se najdou specialisti
Mám tu dotaz především na guru v elektrikařině u E36tek, ze svého BMW E36 318i M43 sem vyndal motor s komplet el. svazkem a dal jsem místo něj M52B28 s komplet el.svazkem a můj dotaz zní jak bude spolupracovat ŘJ M52B28 s EWS z mý 318i , včetně spínací skříňky a zámků, tudíž , co všechno je nutné měnit s jinym motorem a jeho ŘJ do jiné kastle? Pozn. EWS,spínací skříňku z 328i mám také a 328i je r.v. 10/96 a 318i byla 5/95. Děkuji předem za jakoukoliv pomoc při řešení tohoto problému. Určitě mezi váma se najdou specialisti
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
pokud ta 318tka ma EWS II , a po swapu M52 k ŘJ M52 potřebuješ Jednotku EWS od tý M52 , a čip z klíče z tý m52 si dat do svýho klíče ... tydle věci stačí vyměnit a jízda 
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Quake44
- Registrovaný
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon 29.09.2008 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 1785
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
jo , krouzek je pouze snimac , ten je u vsech motorizaci stejne , ani transmit modul za krouzkem se nemeni ... staci aby RJ motoru , jednotka EWS a cip z klice byli k jenomu autu a pojede to 
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Miguel
- Registrovaný
- Příspěvky: 1230
- Registrován: pon 08.11.2004 01:00
- Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování
- Klubové ID: 1507
-
Kindl0sch
- Registrovaný
- Příspěvky: 476
- Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
- Bydliště: Karlovy Vary
- Klubové ID: 2788
-
Quake44
- Registrovaný
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon 29.09.2008 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 1785
Super pánové
Jojo je to EWS II , díky moc za informace, snad to nějak dám dohromady, jen bohužel s tou diagnostikou bude problém, to nejdřív musim zjistit jestli někdo z východních čech jí má, klidně bych ho i přivezl na místo, kde mám rozebraný auto a z5 hodil domu... nejdřív zkusim udělat tohle že vyměnim jen ten chip, modul, protože měnit spínačku se mi moc nechce ,tímpádem bych musel i zámky a ty už nemám k dispozici, z dárce(328i) mě zbyla jen spínačka a tyhle jednotky
Snad to dobře dopadne pokud mi dřív nevyhoří auto, vzhledem k tomu že se ted jako antielektrikář pokouším zapojit snad co všechno je možný u 36ky v interieru v el. mít 
Jojo je to EWS II , díky moc za informace, snad to nějak dám dohromady, jen bohužel s tou diagnostikou bude problém, to nejdřív musim zjistit jestli někdo z východních čech jí má, klidně bych ho i přivezl na místo, kde mám rozebraný auto a z5 hodil domu... nejdřív zkusim udělat tohle že vyměnim jen ten chip, modul, protože měnit spínačku se mi moc nechce ,tímpádem bych musel i zámky a ty už nemám k dispozici, z dárce(328i) mě zbyla jen spínačka a tyhle jednotky
-
Miguel
- Registrovaný
- Příspěvky: 1230
- Registrován: pon 08.11.2004 01:00
- Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování
- Klubové ID: 1507
-
Maysner
- Registrovaný
- Příspěvky: 1199
- Registrován: ned 23.12.2007 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2503
-
Quake44
- Registrovaný
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon 29.09.2008 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 1785
Miguel: tak to ti pak dám vědět
ale nevm za jak dlouho budu mít auto složený po el. stránce. Po mechanický to vidim tento týden.
Maysner: dík za radu akorát už se mi povedlo spínačku rozebrat
, sem měnil tyč za stavitelnou
takže ted mám spíš problém to složit ale kamarád se v tom vrtá delší dobu,takže to přenechám jemu
ale nechám si tam původní abych nemusel mít zvlášť klíč od spínačky a zvlášť od zámků 
Kdybych věděl že to auto mě bude za ty 4 roky co ho mám, stát jen na překopání z 318i social wergl na 328i US, individual, M-paket skoro 240 zlatejch
tak si to Mko 3,2 koupim rovnou
a eště by mě zbylo 
Maysner: dík za radu akorát už se mi povedlo spínačku rozebrat
Kdybych věděl že to auto mě bude za ty 4 roky co ho mám, stát jen na překopání z 318i social wergl na 328i US, individual, M-paket skoro 240 zlatejch
-
Maysner
- Registrovaný
- Příspěvky: 1199
- Registrován: ned 23.12.2007 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 2503
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7217
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
-
Quake44
- Registrovaný
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon 29.09.2008 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 1785
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7217
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
-
Quake44
- Registrovaný
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon 29.09.2008 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 1785
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7217
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
-
Quake44
- Registrovaný
- Příspěvky: 121
- Registrován: pon 29.09.2008 00:00
- Bydliště: Pardubice
- Klubové ID: 1785
-
ViktorDDD
- Registrovaný
- Příspěvky: 271
- Registrován: pon 29.09.2008 00:00
zdravím!
vidím že je tu viac užívateľov ktorý sa v tom vyznajú, mal by som otázku, dávam do auta, kde predtým ews nebolo motor ktorý už ews má, konkrétne je to e34 525 tds a ide tam novší motor, a chcem sa opýtať či to zapojenie ews je rovnaké ako u benzínových motoroch, zapojenie kabeláže motora nebude problém, akurát potrebujem poradiť s tým ews, mám kľúč (z neho prehodím čip do môjho), krúžok na spínačku, transmit modul a ews, mám aj nejaké schémy stiahnuté k tomu, alarm, veľký bc a podobné veci nemám takže potrebujem len aby mi štartoval motor
takže veci v ktorom nemám jasno: z ews modulu ide jeden zelený kábel na RJ, ktorý sa má zapojiť na pin č.7 v kruhovom konektore - do ktorého z tých dvoch?? a druhá vec, treba zapájať aj ten žltočierny kábel z ews modulu na štartér? a stačí mi toľko zapojiť aby to štartovalo?
vidím že je tu viac užívateľov ktorý sa v tom vyznajú, mal by som otázku, dávam do auta, kde predtým ews nebolo motor ktorý už ews má, konkrétne je to e34 525 tds a ide tam novší motor, a chcem sa opýtať či to zapojenie ews je rovnaké ako u benzínových motoroch, zapojenie kabeláže motora nebude problém, akurát potrebujem poradiť s tým ews, mám kľúč (z neho prehodím čip do môjho), krúžok na spínačku, transmit modul a ews, mám aj nejaké schémy stiahnuté k tomu, alarm, veľký bc a podobné veci nemám takže potrebujem len aby mi štartoval motor
takže veci v ktorom nemám jasno: z ews modulu ide jeden zelený kábel na RJ, ktorý sa má zapojiť na pin č.7 v kruhovom konektore - do ktorého z tých dvoch?? a druhá vec, treba zapájať aj ten žltočierny kábel z ews modulu na štartér? a stačí mi toľko zapojiť aby to štartovalo?
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7217
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 1705
U auta, kde EWS nebylo, se kabel ke startéru zapojovat nemusí, ovšem nesmí se na to, jak to je zapojené, zapomenout pro případ, kdy se musí diagnostikovat, proč auto nechytí. Doporučuju proto natáhnout aspoň diagnostickou linku, pro chod motoru to ale není nutné. Ohledně pinu v motorové elektrice bych předpokládal, že to bude stejné, ale přesnou odpověď najdeš v ETM (konkrétně se jedná o konektor X20). Otázkou zní, pokud tam dáváš novější motor a je to zase TDs, tak proč vůbec měnit jednotku...ViktorDDD píše:zdravím!
vidím že je tu viac užívateľov ktorý sa v tom vyznajú, mal by som otázku, dávam do auta, kde predtým ews nebolo motor ktorý už ews má, konkrétne je to e34 525 tds a ide tam novší motor, a chcem sa opýtať či to zapojenie ews je rovnaké ako u benzínových motoroch, zapojenie kabeláže motora nebude problém, akurát potrebujem poradiť s tým ews, mám kľúč (z neho prehodím čip do môjho), krúžok na spínačku, transmit modul a ews, mám aj nejaké schémy stiahnuté k tomu, alarm, veľký bc a podobné veci nemám takže potrebujem len aby mi štartoval motor
takže veci v ktorom nemám jasno: z ews modulu ide jeden zelený kábel na RJ, ktorý sa má zapojiť na pin č.7 v kruhovom konektore - do ktorého z tých dvoch?? a druhá vec, treba zapájať aj ten žltočierny kábel z ews modulu na štartér? a stačí mi toľko zapojiť aby to štartovalo?
-
ViktorDDD
- Registrovaný
- Příspěvky: 271
- Registrován: pon 29.09.2008 00:00
moc pekne ďakujem za radu!
jednotka a kabeláž sa mení preto, lebo starší motor (hliníkové sanie) sa odlišuje od novšieho, je iná elektrická hlava čerpadla, s novšou hlavou stará RJ "nekomunikuje", sú tam nejaké čidlá navyše a váha vzduchu ktorá u staršej verzie nie je, a motor mám ten novší komplet so všetkým a nechcem meniť hlavu na čerpadle a podobné veci ale tak ako je ho namontovať, keďže som ten motor mal možnosť odskúšať ešte keď bol v aute a šiel naozaj krásne tak nechcem nato šahať
takže len pre samotný chod motora mi stačí natiahnúť ten zelený káblik podľa schémy do tej zásuvky, a kábel na štartér a do diagnostickej zásuvky nie je nutné zapájať? akože nie je to problém potom dodatočne zapojiť ale najprv to chcem len spojazdniť potom sa doladia detaily
jednotka a kabeláž sa mení preto, lebo starší motor (hliníkové sanie) sa odlišuje od novšieho, je iná elektrická hlava čerpadla, s novšou hlavou stará RJ "nekomunikuje", sú tam nejaké čidlá navyše a váha vzduchu ktorá u staršej verzie nie je, a motor mám ten novší komplet so všetkým a nechcem meniť hlavu na čerpadle a podobné veci ale tak ako je ho namontovať, keďže som ten motor mal možnosť odskúšať ešte keď bol v aute a šiel naozaj krásne tak nechcem nato šahať
takže len pre samotný chod motora mi stačí natiahnúť ten zelený káblik podľa schémy do tej zásuvky, a kábel na štartér a do diagnostickej zásuvky nie je nutné zapájať? akože nie je to problém potom dodatočne zapojiť ale najprv to chcem len spojazdniť potom sa doladia detaily
