Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Pístní kroužky a tlaky...

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
-iceman-
Registrovaný
Příspěvky: 619
Registrován: úte 28.10.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2267

#1 Příspěvek od -iceman- »

Podle diagnostiky byly špatné tlaky na 2 válcích a dnes jsem si potvrdil čím to je a jsou to pístní kružky. Zalil jsem válce benzínem a je vidět jak to prolíná dolů. Co s tim? Nechce se mi rozhazovat celej motor :cry:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

jako nejsem si uplne jistej jestli jsi zvolil uplne spravnej postup jelikoz v pistnich krouzcich jsou mezery (v zámečcích) v nejlepsim pripade 0.2mm a v tom horsim 0.5mm a to ti dycky protece dule ... podstatny je kolik baru jsi nameril kompresni tlak ? pokud jsi nameril hodne malo reknem 8-7 tak ti stejne nezbyde nic jinyho nez motor rozdelat a vzit to z gruntu ... a nebo koupit motor kterej je okey tedka , a za par let ho projedeš zase a das si to znova no :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-iceman-
Registrovaný
Příspěvky: 619
Registrován: úte 28.10.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2267

#3 Příspěvek od -iceman- »

Mno ostatní válce neprotékaly, tak nevim...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

jedině barometr ;) nasroubovat misto svice a zmerit kompresni tlak , jinak zjistis prd ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-iceman-
Registrovaný
Příspěvky: 619
Registrován: úte 28.10.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2267

#5 Příspěvek od -iceman- »

Je fakt, že když tam nebudou ostatní svíčky, tak to utočim i ráčnou... Zítra to zkusím... Nevíš kolik má mít tlaky M62B44TU? A co volant, už je poslanej? :-)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Dle TIS je minmální tlak 12-14 bar. ;) volant letí k tobě :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-iceman-
Registrovaný
Příspěvky: 619
Registrován: úte 28.10.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2267

#7 Příspěvek od -iceman- »

To budu muset akorát asi nějak namazat, páč je ten motor otevřenej už dlouho a ty stěny budou asi suchý, tak abych to neškrábnul a neposral t ještě víc...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od MattyX Moderátor »

tak ho na chvilu nastartuj no :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-iceman-
Registrovaný
Příspěvky: 619
Registrován: úte 28.10.2008 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2267

#9 Příspěvek od -iceman- »

ááá pán je vtipálek :D
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#10 Příspěvek od Perunwit »

před dvěma měsíci jsem tlaky na 525i M50 měřil a měl jsem 5 válců hodnotu 12 a jeden něco přes 9.... zatím asi "dobrý", ale časem se tomu budu muset věnovat...
youwee
Registrovaný
Příspěvky: 1977
Registrován: čtv 18.01.2007 01:00
Bydliště: Olomoucko
Klubové ID: 1262
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od youwee »

MattyX píše:jedině barometr ;) nasroubovat misto svice a zmerit kompresni tlak , jinak zjistis prd ;)
Vojtiku a kdyz mu to nebude tesnit na ventilech? Nic neni 100%. Akorat ja bych teda lil do valcu olej misto benzinu :-D
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od MattyX Moderátor »

youwee píše:
MattyX píše:jedině barometr ;) nasroubovat misto svice a zmerit kompresni tlak , jinak zjistis prd ;)
Vojtiku a kdyz mu to nebude tesnit na ventilech? Nic neni 100%. Akorat ja bych teda lil do valcu olej misto benzinu :-D
no to nepozna , ale stejne kdyz sunda hlavu dolu (pokud tlak bude nedostatecnej) tak ji necha tak i tak zabrousit ventily jinak by si vubec nepomohl ;) stejně neví kudyma ten tlak ve vysledku letí , můžou to být kruhy KO , ventily netesny , blok projetej (nikasil v prdeli) , pisty uz taky nemusí být okey pak to žere olej ... je tam toho moc že takhle říct že je to konkrétní věc se prostě nedá ;)

Btw na M50 tlak 9 je málo už , hlavně rozdíl mezi válcema 12 a 9 jsou tři bary a to je už prostě v špatně ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#13 Příspěvek od Perunwit »

Matty: nejsem mekánik... a proto když mi dva mekánici tvrděj, že to maj na svejch E36/34 "taky tak" a je to v pohodě, tak nemam nějak argumenty, jak bych se s nima měl hádat...

když se to tu už nakouslo, dokážete někdo říct, jakej by byl teď správnej postup, kdybych to chtěl mít v cajku a říct mi nějakou horentní sumu, kolik by to tak mohlo koštnout (kdyby mi to dělal šikovnej ale jenom známej mechanik, ne kamarád). Aby mě to definitivně odradilo a máv sem nad tim taky rukou jako oni s tim, že až se něco vysere, vyměnim celej motor (tenhle přístup nechápu btw. a ani moc nechci...)

já vim určitě, že těsnění pod hlavou by se měnilo a co dál by se při té přílěžitosti muselo x slušelo udělat? Pístní kroužky? Přebrousit dělicí rovinu na hlavě? Něco na ventilech taky?

eh :twisted:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

podívej jako lajkovi kterej do teorie motoru nevidí se to hur vysvetluje ... jedna vec je kdyz si to budeš dělat sám druhá věc je když si to necháš dělat ... v podstatě se to dá nějak pošolichat řekněme za dvacku ale výsledek nejasnej ... pokud to udělat cu grunt tak počítej tak kilo a bude všechno nový ... necháš si to udělat někde nějak nový a můžeš za to dát strožok pěněz ... tudíš , jezdi dokud to jezdí , holt to nemá tlaky , nemá to tolik koní kolib by to mělo mít , ale prostě ty peníze jaký to stojí se do toho nevyplatí dát pokud je v podtstatě "obyčejny" auto ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#15 Příspěvek od Perunwit »

mno... já si myslim... souhlas.
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

#16 Příspěvek od vsemick »

Tedy nic ve zlém, ale na studeném motoru tlaky nezměříš.(respektive to co naměříš nebude k ničemu)Navíc jestli je to dlouho rozhozené tak už to ani nestojí za to skládat tak jak to je.Pokud nejde o motor s nikasilem tak by se vyplatilo komplet válce přehonovat cca.za 1.tis a vyměnit kroužky cca.3.tis - je to cena za "lepší pocit" že spodek je OK a člověk to neskládá zbytečně.(to vše za předpokladu, že průměr válců zůstane v toleranci originál výbrusu a nebude třeba řešin písty nebo nikasil - jinak je lepší nedělat buď nic nebo motor celý vyměnit) Moc fajn by nebylo kdyby prvotní příčina byla v netěsnosti hlavy těsnění/ventily..ale to je zas o něčem jiném.
Odpovědět