Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Spojka jedno-dvouhmota

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Nerzzi
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 11.09.2011 00:00

#1 Příspěvek od Nerzzi »

Ahoj hoši, měl bych na vás takovej dotázek, jakej je rozdíl mezi jednohmotou a dvouhmotou spojkou??
Díky a omlouvám se jestli mám v něčem chybu. :wink:
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#2 Příspěvek od ajfel »

setrvacnik z jednoho nebo 2 kusu ...
kdyz je ze dvou kusu, je to mezi sebou pruzne spojeno. neprenaseji se tak razy mezi motorem a prevodovkou - utlumi se to ..
je to drazsi, slozitejsi, problemovejsi ...
je to asi komfortnejsi, setrnejsi ke zbytku auta.

ja s tim dobre zkusenosti nemam ( u jine znacky) menil jsem 2hmotu za 1hmotu...
ale to bylo asi konstrukci daneho setrvacniku. u dalsi generace aut uz dane problemy nebyly (piskani, kratka zivotnost)
Nerzzi
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 11.09.2011 00:00

#3 Příspěvek od Nerzzi »

Oki,díky za vysvětlení =)
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od xSAFA »

Jednohmotnostní setrvačník má navíc odpruženou lamelu zatímco u dvouhmostního ty rázy tkumí sám setravčník tedy lamela je pevná. Význam dvouhmotnostního setrvačníku u BMW vidím především v jízdním komfortu ale hlavně zadnímu náhonu a menšímu namáhání kardanu a součástí s ním spojených.
Odpovědět