Je tu myslím dost borců co se týče znalostí autoelektriky, mám tedy dotaz. Nedávno mi kleklo auto a při startování startér an neťukl. Dobila se baterka, která nebyla uplně OK ale závadu odstranilo až očištění kontaktů na kostřícím kabelu motoru. Tak týden před tímto se mi začalo stávat, že po startu něco kvílelo, tehdy jsem tomu nějak nevěnoval pozornost a říkal jsem si, že zas zlobí řemen. Teď po znovurozjetí auta jsem ale sledoval napětí a ve chvíli kdy to kvílí tak nedobíjí. Dělá to sporadicky, někdy jo někdy ne a jen na volnoběh, po přídání už dobíjet začne, ale asi né uplně tak jak by měl. Kvílení se stupňuje s otáčkami. Dnes budu dávat novou kostru motoru a regulátor napětí + zkontroluju kontakty altíku a spojení diodového můstku nebo usměrňovače či jak se to správně nazývá s vinutím.
Na internetu jsem si přečetl hodně názorů, že kvílení altíku způsobuje vadná dioda.
Ptám se tedy co všechno může toto kvílení způsobovat? Je to vždy špatnými diodami nebo to může dělat např. i horší kostra nebo ten regulátor napětí? Jde mi o to, že kdyby to byly 100% jen ty diody tak rovnou objednám celej ten díl a nebudu zbytečně altík vytahovat a vracet 2x.
Pískání řemenu to není, proto prosím toto téma ani nevytahovat...
Pokud někdo fakt ví, budu rád za odpověď. Díky
