Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Setrvačník z M30 na M52?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Před rokem se tu řešilo použití setrváku z M20 na motoru M50 a následné problémy se startérem.
Jak je to s použitím setrváku z M30? Zkoušel nebo má to někdo na motoru M50 nebo M52?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#2 Příspěvek od Mirda328 »

taky me tyhle veci zajimaji, ja se k rozreseni dobral.... rozhodne to urcite jde ale tohle vlakno ti vice napovi...

http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&start=30
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Už máš hotovo? Jaké je (bude) finální řešení?

Keramickou spojku nechci, jen jednohmotový lehčí setrvák. Dřív tak jezdila všechna auta, a nedá se říct, že dnešní s dvohmotovým setrvákem jspu životnější.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#4 Příspěvek od Mirda328 »

nemam hotovo resim 6kvalt, par veci okolo co je treba zmenit, a buh vi zda to vubec budu vyndavat ted ale je jasny ze ta dymamika jizdy opadne
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

řeším to preventivně dopředu, spojka už má 350 tisíc a dvouhmotový setrvák už není v nejlepší kondici. Chci spojit příjemné s užitečným a s novou spojkou si nadělit i lepší reakci na plyn.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#6 Příspěvek od Mirda328 »

no hele pocitej ze je polovicni, takze budes muset nastavit vypinaci lozisko nebo jinak posunout vypinaci paku, prehodit venec no a urcite bych nechodil pod 7-8kg, bude to padat rychle dolu, pokud mas rad dynamickou jizdu.

rychleji ti spadnou otacky a mozna se drive rozezvuci hlavni lozisko v prevodovce, ale nic neresitelnyho
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Měl jsem několik aut s M20 motorem, jednu E34 a několik E30 a ty všechny měly jednohmotu, takže vím do čeho jdu. Všechny, až na jednu, měly 200-400 tisíc km a na volnoběh byla převodovka slyšet. Na to kašlu. Kdybych chtěl tiché a komfortní auto, pořídím si E38 a nebudu jezdit v 323ti ;-)
Měl jsem na jedno léto E30 323i, která měla v serii setrvák 6,3 kg a jezdilo se s tím skvěle.

Přelisovat věnec není až takový problém, stačí správně ohřát a spadne skoro sám.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#8 Příspěvek od Mirda328 »

Francis píše:Měl jsem několik aut s M20 motorem, jednu E34 a několik E30 a ty všechny měly jednohmotu, takže vím do čeho jdu. Všechny, až na jednu, měly 200-400 tisíc km a na volnoběh byla převodovka slyšet. Na to kašlu. Kdybych chtěl tiché a komfortní auto, pořídím si E38 a nebudu jezdit v 323ti ;-)
Měl jsem na jedno léto E30 323i, která měla v serii setrvák 6,3 kg a jezdilo se s tím skvěle.

Přelisovat věnec není až takový problém, stačí správně ohřát a spadne skoro sám.


jj ohrejes a je to
a vyresis rozdil vzdalenosti
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Průměr nákružku setrváku, na kterém je věnec nalisovaný, je stejný nebo bude třeba něco soustružit?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#10 Příspěvek od Mirda328 »

Francis píše:Průměr nákružku setrváku, na kterém je věnec nalisovaný, je stejný nebo bude třeba něco soustružit?


napis hanzovi bo speedymu, ja to jeste nevymenil, jak rikam zatim shanim veci kolem prevodovky, presne ti to nereknu ted ho tu nemam mam tu jen ubranou dvouhmotu
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Zajedu za kamarádem, co má doma zásobu dílu a změřím to.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#12 Příspěvek od Paavo »

nevim, ale ja zadnej problem se sterterem krom toho, ze je tam "tricitkovej", ehmmmm tedy z M20 jsem nemel.Jinac mam na 2.5M50 6.1kg lehkou jednohmotu.To padani otacek bych nevidel tak tragicke, chce si na to majinko zvyknout, jedine minus je, ze se opravdu na volnobeh rozezvuci almara......ale jaks rekl, pro tichou jizdu si poridim neco jineho.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Ještě mě napadlo: Pro jednohmotový setrvák by to chtělo "odpruženou" lamelu. Pokud bych trval na 240mm, použiju setrvák z M30 nebo S38 ale bude stejné "drážkování" v lamele a na vstupní hřídeli převodovky? Půjde "historická" lamela na "moderní" převodovku?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#14 Příspěvek od Paty »

Už jste vyřešili co všechno se musí předělat aby se to dalo na m50 motor?

Když bych chtěl použít přitlačák sachs perfomance 765 tak to bude pasovat na m30 setrvačník do m50 motoru ohledně délky vypínací tyčky?
díky za nějaké info ohledně toho
Odpovědět