Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

teplota oleje v M3 budikach

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#1 Příspěvek od Mirda328 »

zdar...

vite nekdo jak rozchodim teplotu oleje v M3 budikach v neM3
aute na nem3 motoru, M3 motor ma nejake cidlo ?


poradi nekdo diky :)
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Fatal Design »

Potřebuješ díl 13, ale bacha u 3.0 budíků potřebuješ jiný než u 3.2 !

3.0
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30

3.2
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#3 Příspěvek od Mirda328 »

Fatal Design píše:Potřebuješ díl 13, ale bacha u 3.0 budíků potřebuješ jiný než u 3.2 !

3.0
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30

3.2
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=30


bezva to presne hledam vycerpavajici odpoved dikas sefe
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Fatal Design »

Problém asi bude, že ho nebudeš mít kam zapojit. Zagooooogli, už jsem o tom někde něco četl. Maníci navrtávali kryt olejového filtru, ale to je dost mazec.

Kdyby jsi to nerozchodil, tak mám o ten teplotní modul zájem !!!
Fildik
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 31.03.2003 00:00

#5 Příspěvek od Fildik »

Nevím, jestli ti to nějak pomůže - na Z3 3.0i sice nemám zabudovaný budík na teplotu oleje, ale podle el. schéma je v motoru čidlo na měření teploty a ta informace jde kabelovým svazkem přímo do jednotky. Takže mi pak stačilo koupit budík, připojit na správný kablík v jednotce a teplotu to měřilo jak mělo.
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Fatal Design »

Na M3 jde taky od čidla kablík přímo do budíků.
Problém je u NE-M3 s umístěním čidla ... Není ho originál kam dát a pokud použiješ jiné čidlo (třeba na vypouštěcí šroub), budou budíky ukazovat nesmysly, protože jsou kalibrované na ty originál čidla (nehledě na fakt, že na vypoušťáku to bude lehce zkreslené, protože měříš teplotu na spodu vany, kde je to ochlazované protékajícím vzduchem za jízdy).
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

nejjednodušší je sehnat celej bazmekt olejovýho filtru z M3 , rovnou má příruby na olejovej chladič , coz se mirdovi tez bude hodit :) cidlo tam napojis , osadis ho na spravnej pin v budikach a hotovec :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Fildik
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pon 31.03.2003 00:00

#8 Příspěvek od Fildik »

Fatal Design píše:Na M3 jde taky od čidla kablík přímo do budíků.
Problém je u NE-M3 s umístěním čidla ... Není ho originál kam dát a pokud použiješ jiné čidlo (třeba na vypouštěcí šroub), budou budíky ukazovat nesmysly, protože jsou kalibrované na ty originál čidla (nehledě na fakt, že na vypoušťáku to bude lehce zkreslené, protože měříš teplotu na spodu vany, kde je to ochlazované protékajícím vzduchem za jízdy).


Ale já mám 3.0i NE-M3, kde kablíky od čidla jdou přímo do jednotky a ne do palubovky, protože tam není z výroby budík. Takže jsem budík koupil a připojil na správný svazek v jednotce a mám vystaráno. Mám motor M54 a netuším, jestli je to stejné i u Mirdy, jen mě napadlo, že by tahle informace mohla pomoct.
Fatal Design
Registrovaný
Příspěvky: 2414
Registrován: pát 21.11.2003 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Fatal Design »

Fildik píše:
Fatal Design píše:Na M3 jde taky od čidla kablík přímo do budíků.
Problém je u NE-M3 s umístěním čidla ... Není ho originál kam dát a pokud použiješ jiné čidlo (třeba na vypouštěcí šroub), budou budíky ukazovat nesmysly, protože jsou kalibrované na ty originál čidla (nehledě na fakt, že na vypoušťáku to bude lehce zkreslené, protože měříš teplotu na spodu vany, kde je to ochlazované protékajícím vzduchem za jízdy).


Ale já mám 3.0i NE-M3, kde kablíky od čidla jdou přímo do jednotky a ne do palubovky, protože tam není z výroby budík. Takže jsem budík koupil a připojil na správný svazek v jednotce a mám vystaráno. Mám motor M54 a netuším, jestli je to stejné i u Mirdy, jen mě napadlo, že by tahle informace mohla pomoct.


V pořádku. Já jsem odpovídal Mirdovi, který tu otázku položil a ten má jak předpokládám 328 a tam nic takového standartně není ...
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#10 Příspěvek od Mirda328 »

presne tak jak pises, potrebuju monitorovat olej nejlepe hned pod tockomerem
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Snejk »

no a ja vam pak muzu budiky nakodovat aby misto aktualky ukazovali teplotu oleje jako to dela m5... ale chce si to nekde vymenit stupnici...
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#12 Příspěvek od Mirda328 »

mam m3 budiky asi neni treba nic kodovad, ukazuji dobre

ted me zajima jeste jedna vec, kdyz bych sehnal ten kus s olejovym filtrem z m3 bude to pasovat na m52?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od MattyX Moderátor »

kdyz to porovnavam v ETK tak ty priruby sou uplne stejny , dokonce i tesneni na blok pasuje na oba modely , jen M52 ma v tom miste kde S50 zapojeny cidlo tej teploty nejakou olejovou hadici... jen si neuvedomuju od ceho presne vede , ale pokud vse zapojis tak jak to ma S50 nebude to problem ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#14 Příspěvek od Mirda328 »

MattyX píše:kdyz to porovnavam v ETK tak ty priruby sou uplne stejny , dokonce i tesneni na blok pasuje na oba modely , jen M52 ma v tom miste kde S50 zapojeny cidlo tej teploty nejakou olejovou hadici... jen si neuvedomuju od ceho presne vede , ale pokud vse zapojis tak jak to ma S50 nebude to problem ;)


no jo to vis ono tocit 7500ot je sice krasny ale pro motor m52 dost namahavy, takze ten chladic to bude chtit a rovnou tam zapojim ten budik teploty, jem mi teda fakt stvou ty hydra, chce to fakt chladit, predpokladam ze ten bazmek ma v sobe nakej termostat pro hlidani teploty na 100°C
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od MattyX Moderátor »

jj tak s chladičem se pocita to je jasny :) termostat by to uvnitr nejakej mit melo , neustale pres chladic to jit nemuze , to by se poradne ani nezahral , ale kazdopadne S50 ma olejovej chladic vyresenej ponekud nestastne ... ten ych konkrtene pouzil radeji z E34 M5 ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od MattyX Moderátor »

jinak pokud tu prirubu budes chtit sehnat tak kamos ma na jednom rozstrelenym bloku , je to z 3.2 ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#17 Příspěvek od Mirda328 »

MattyX píše:jinak pokud tu prirubu budes chtit sehnat tak kamos ma na jednom rozstrelenym bloku , je to z 3.2 ...
cena sz :)
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#18 Příspěvek od Mirda328 »

cau chlapi, na motoru m50 mam cidlo M3 a budiky M3 3,0, otazka zni kam do budiku je zapojene cidlo teploty oleje aby zacalo ukazovat, dekuji za odpovedi
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#19 Příspěvek od mequi »

Našel jsem jenom tohle. Možná ti to trochu pomůže.
http://mequi.rajce.idnes.cz/oil_tempera ... sor_M3.jpg
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#20 Příspěvek od Mirda328 »

mequi píše:Našel jsem jenom tohle. Možná ti to trochu pomůže.
http://mequi.rajce.idnes.cz/oil_tempera ... sor_M3.jpg


Hmm to stejne asi bude chtit rozebrat budiky, neporadi nejaky vlastnik M3 kam vede kablik od cidla teploty oleje ?
Odpovědět