Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Filtr pevných částic - zrušit nebo ne?
Potřebuji poradit,mám e61 530D 160kw a mám problém že když jedu déle nebo občas i když auto není dlouho v porovozu,tak při akceleraci,při šelápnutí plynu,jakoby chvilku trvá než dostane krouťák a rozjede se,nejde plynule od spodu a pak vystřelí,ale nemá zas takový výkon jako když je vše v pořádku,při nižších otáčkách a rozjedu má dunivější zvuk a z výfuku je trochu cítit jakoby se pálila guma.Někdo mi říkal že to dělá filtr pevných částit,ře je ucpaný.Má někdo s tímto zkušenosti? vyndával někdo filtr pevných částit?pár lidí ho tam nemají a prý to má akorát trochu vliv na spotřebu a auto jede i lépe od spodu ? Nemuže tuto závadu dělat i Snímač tlaku na obrázku č.5 ? A co vůbec ovládá,to je nějaká klapka za tim předkatalyzátorem kam vede ten podtlak ?
[img][img]http://img829.imageshack.us/img829/3978/vfuk.th.png[/img]
Uploaded with ImageShack.us[/img]
[img][img]http://img829.imageshack.us/img829/3978/vfuk.th.png[/img]
Uploaded with ImageShack.us[/img]
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2944
- Registrován: úte 25.08.2009 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 2105
Dieslum moc nerozumim a da se řict že jsem zastancem kecu typu "nafta patři do kamen"Spajky píše:Radim to každýmu, každá druhá firma co dělá chipy motorů umí dpfko dát do hajzlu.
Dej ho do hajzlu

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 346
- Registrován: ned 15.04.2007 00:00
- Bydliště: Čelákovice
- Klubové ID: 1589
Filtr pevných částic nejde vyčistit, musí se vyměnit. Stojí ale asi 30 litrů a když se to sečte s dražší údržbou nafťáků, vyšší váhou aut s naftovým motorem, častější výměnou oleje a dnešní cenou nafty, tak potom není nafta jako palivo až tak výhodná proti benzínu. Také nejsem žádný úzkostlivý ëkolog, ale smrad a saze z nafty nemusím. V Americe se kvůli smradu a hlučnosti naftová osobní auta skoro nekupujou.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2944
- Registrován: úte 25.08.2009 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 2105
Přesně tak jsem to měl na mysli, akorat jsem nevěděl že nelze vyčistit, že se musí vyměnit. Ale jinak 100% souhlas... i když tu teda jak jsem pochopil existuje možnost ten filtr odmontovat a jezdit bez toho, přijde mi to jako zvěrstvo...Hansen píše:Filtr pevných částic nejde vyčistit, musí se vyměnit. Stojí ale asi 30 litrů a když se to sečte s dražší údržbou nafťáků, vyšší váhou aut s naftovým motorem, častější výměnou oleje a dnešní cenou nafty, tak potom není nafta jako palivo až tak výhodná proti benzínu. Také nejsem žádný úzkostlivý ëkolog, ale smrad a saze z nafty nemusím. V Americe se kvůli smradu a hlučnosti naftová osobní auta skoro nekupujou.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2549
- Registrován: ned 29.05.2005 00:00
- Klubové ID: 1147
- Kontaktovat uživatele:
DPF zvyšuje spotřebu, stojí od 15 do 50k a smrdí taky pěkně, jak nějaká kyselina, prostě chcanky
, si nevybereš, jako u 530d bych asi výměnu podstoupil, ale u nafťáku za 50-150k....
K tomu zvěrstvu, že tu jezdí hromada lidí na benzínu bez katů ti jako zvěrstvo nepříde? Jde o to že o tom nevíš, nafta ti začne hulit no
Nehledě na to že u nás tak populární TDIčko v 3-4kovejch golfech, ochcávách, kerejch jezdí hromada, žádný filtry p. č. nemaj a nikomu to nevadí...a ano, jezděj za 4l na 100 

K tomu zvěrstvu, že tu jezdí hromada lidí na benzínu bez katů ti jako zvěrstvo nepříde? Jde o to že o tom nevíš, nafta ti začne hulit no


Díky za smysluplné rady
Ale ptal jsem se na to jestli ho dát do hajzlu nebo ne a jestli to co mi to dělá je to DPF? a ne jestli je nafta lepší než benzín
K tomu se nebudu vyjadřovat,je to každého věc,nafta i benzín mají něco pro a něco proti.....
Spajky: Proč se musí přehrávat SW když se dá DFP do háje?


Spajky: Proč se musí přehrávat SW když se dá DFP do háje?
Imho jestli to nebude tim, že tam je každýmu naprosto putna jestli mu auto sežere 30 litrů na sto. Mít tady ceny benzínu jako v USA tak tu má každej taky 4 litry a je vysmátej. Srovnávat ČR se státy za velkou louží mi přijde dosti demagogický.Hansen píše:V Americe se kvůli smradu a hlučnosti naftová osobní auta skoro nekupujou.
Ohledně hlášky ,,nafta patří do kamen" .. třeba by stálo se mrknout na úspěchy dieslových motorů Seat v motorsportu, kde tyhle ,,jezdící kamna" výkonově i dynamikou převýšujou benzíny. Ale to je totální offtopic - omlouvám se.
Ohledně odstranění filtru p. č. - pokud ho vykuchají profici, nepoznají to ani na měření emisí. Takže to zas tak extrémní zvěrstvo nebude. Pro mě je ekologie na tomhle místě akorát moderní trend, kterej sype majitelům aut peníze z kapes.
Na závěr - mam stejný názor jako Spajky. U mě pujde letos taky do kopru.
- Velvetek
- Registrovaný
- Příspěvky: 1005
- Registrován: stř 31.10.2007 01:00
- Bydliště: východní čechy
- Klubové ID: 2613
- Kontaktovat uživatele:
A není to taky o tom, že ty auta s filtrem jsou spíše na delší trasy? Ten filtr se zanáší a občas se spustí jeho vypálení, ale nefunguje to dobře, pokud se s autem spíše pocukává než jezdí dálky... V servisu to vypálení by měli umět spustit i manuálně. BTW: pokud se zrovna vypaluje, může to být znát na výkonu a spotřebě... Pokud se mýlím, tak mě můžete vyvézt z omylu 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2549
- Registrován: ned 29.05.2005 00:00
- Klubové ID: 1147
- Kontaktovat uživatele:
Přesně tak, ve výsledku ford uměl udělat motor, kerej plnil euro 4ku i bez DPFka, je to stejný jako se všim, posraný lobby a tahání peněz.Oooz píše: Ohledně odstranění filtru p. č. - pokud ho vykuchají profici, nepoznají to ani na měření emisí. Takže to zas tak extrémní zvěrstvo nebude. Pro mě je ekologie na tomhle místě akorát moderní trend, kterej sype majitelům aut peníze z kapes.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 933
- Registrován: stř 14.10.2009 00:00
- Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City
Kolega v práci má peugeot diesel s DPF a nějak mi vysvětloval funkci. Ten filtr zachytává ty pevné částice nebo co a za určitý čas - sám vyhodnotí, do jaké míry je zanesený se vstřikne palivo (nejaké aditivum- laicky řečeno) a ten bordel, co je v tom filtru shoří. Tím se regeneruje ten filtr. Jestli je s autem ježděno jenom krátké trasy, tak se nemá jak regenerovat, protože na regeneraci potřebuje delší provoz a taky vyšší otáčky motoru. Po vícero neuspěšných pokusech o regeneraci systém hlásí ucpaný filtr a musí se vyměnit. V některých případech tu regeneraci jde umělo spustit v servise, někdy už ne. A pak je nutná výměna. Taky je potřeba dbát na dostatek aditiva v nádržce.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3118
- Registrován: sob 17.06.2006 00:00
- Klubové ID: 2166
- Kontaktovat uživatele:
muzu ti to diagnostikou aktivovat. ale bmw ma nastaveny pevny interval vymeny 200 000 pak to zacne hlasit i v tech servisnich udajich a rvat o vymenu, da se to vymazat taky.. jinak u e61 tusim mnemusi upravit jedntku ji je to jedno... to cidlo tlaku co tam je tak prave meri stoupajici tlak pred filtrem jestli uz neni uplne ucpanej... vsechno se da zdiagnostikovat... po te aktivaci spalin je pak dobry vyrazit na nejakej vejlet na dalnici..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 435
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Naprosto souhlasím :)Bude mít i moje E60 530d r.v. 2004 ten filtr ?Oooz píše:Imho jestli to nebude tim, že tam je každýmu naprosto putna jestli mu auto sežere 30 litrů na sto. Mít tady ceny benzínu jako v USA tak tu má každej taky 4 litry a je vysmátej. Srovnávat ČR se státy za velkou louží mi přijde dosti demagogický.Hansen píše:V Americe se kvůli smradu a hlučnosti naftová osobní auta skoro nekupujou.
Ohledně hlášky ,,nafta patří do kamen" .. třeba by stálo se mrknout na úspěchy dieslových motorů Seat v motorsportu, kde tyhle ,,jezdící kamna" výkonově i dynamikou převýšujou benzíny. Ale to je totální offtopic - omlouvám se.
Ohledně odstranění filtru p. č. - pokud ho vykuchají profici, nepoznají to ani na měření emisí. Takže to zas tak extrémní zvěrstvo nebude. Pro mě je ekologie na tomhle místě akorát moderní trend, kterej sype majitelům aut peníze z kapes.
Na závěr - mam stejný názor jako Spajky. U mě pujde letos taky do kopru.