Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Filtr pevných částic - zrušit nebo ne?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#1 Příspěvek od micko525 »

Potřebuji poradit,mám e61 530D 160kw a mám problém že když jedu déle nebo občas i když auto není dlouho v porovozu,tak při akceleraci,při šelápnutí plynu,jakoby chvilku trvá než dostane krouťák a rozjede se,nejde plynule od spodu a pak vystřelí,ale nemá zas takový výkon jako když je vše v pořádku,při nižších otáčkách a rozjedu má dunivější zvuk a z výfuku je trochu cítit jakoby se pálila guma.Někdo mi říkal že to dělá filtr pevných částit,ře je ucpaný.Má někdo s tímto zkušenosti? vyndával někdo filtr pevných částit?pár lidí ho tam nemají a prý to má akorát trochu vliv na spotřebu a auto jede i lépe od spodu ? Nemuže tuto závadu dělat i Snímač tlaku na obrázku č.5 ? A co vůbec ovládá,to je nějaká klapka za tim předkatalyzátorem kam vede ten podtlak ?


[img][img]http://img829.imageshack.us/img829/3978/vfuk.th.png[/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img]
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Klubové ID: 1147
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Spajky »

Radim to každýmu, každá druhá firma co dělá chipy motorů umí dpfko dát do hajzlu.

Dej ho do hajzlu :wink:
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2105

#3 Příspěvek od xyron »

Spajky píše:Radim to každýmu, každá druhá firma co dělá chipy motorů umí dpfko dát do hajzlu.

Dej ho do hajzlu :wink:
Dieslum moc nerozumim a da se řict že jsem zastancem kecu typu "nafta patři do kamen" :-) , ale ten filtr tam je aby filtroval ty sračky co z toho naftaku jdou, nejsem žadnej přehnanej ekolog, ale davat ho do hajzlu asi neni uplne optimalni rešeni..... jestli je zanesenej, tak by to řešilo vyčistěni ne ?
Hansen
Registrovaný
Příspěvky: 346
Registrován: ned 15.04.2007 00:00
Bydliště: Čelákovice
Klubové ID: 1589

#4 Příspěvek od Hansen »

Filtr pevných částic nejde vyčistit, musí se vyměnit. Stojí ale asi 30 litrů a když se to sečte s dražší údržbou nafťáků, vyšší váhou aut s naftovým motorem, častější výměnou oleje a dnešní cenou nafty, tak potom není nafta jako palivo až tak výhodná proti benzínu. Také nejsem žádný úzkostlivý ëkolog, ale smrad a saze z nafty nemusím. V Americe se kvůli smradu a hlučnosti naftová osobní auta skoro nekupujou.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Kamarád podstoupil výměnu DPF u E61 530d. Zvýšil se výkon, klesla spotřeba, a to dost výrazně - je spokojený.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2105

#6 Příspěvek od xyron »

Hansen píše:Filtr pevných částic nejde vyčistit, musí se vyměnit. Stojí ale asi 30 litrů a když se to sečte s dražší údržbou nafťáků, vyšší váhou aut s naftovým motorem, častější výměnou oleje a dnešní cenou nafty, tak potom není nafta jako palivo až tak výhodná proti benzínu. Také nejsem žádný úzkostlivý ëkolog, ale smrad a saze z nafty nemusím. V Americe se kvůli smradu a hlučnosti naftová osobní auta skoro nekupujou.
Přesně tak jsem to měl na mysli, akorat jsem nevěděl že nelze vyčistit, že se musí vyměnit. Ale jinak 100% souhlas... i když tu teda jak jsem pochopil existuje možnost ten filtr odmontovat a jezdit bez toho, přijde mi to jako zvěrstvo...
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Klubové ID: 1147
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Spajky »

DPF zvyšuje spotřebu, stojí od 15 do 50k a smrdí taky pěkně, jak nějaká kyselina, prostě chcanky :lol: , si nevybereš, jako u 530d bych asi výměnu podstoupil, ale u nafťáku za 50-150k....

K tomu zvěrstvu, že tu jezdí hromada lidí na benzínu bez katů ti jako zvěrstvo nepříde? Jde o to že o tom nevíš, nafta ti začne hulit no :) Nehledě na to že u nás tak populární TDIčko v 3-4kovejch golfech, ochcávách, kerejch jezdí hromada, žádný filtry p. č. nemaj a nikomu to nevadí...a ano, jezděj za 4l na 100 :)
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2105

#8 Příspěvek od xyron »

sorry za OT, nebudu se dal vyjadřovat :-)
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#9 Příspěvek od micko525 »

Díky za smysluplné rady :-D Ale ptal jsem se na to jestli ho dát do hajzlu nebo ne a jestli to co mi to dělá je to DPF? a ne jestli je nafta lepší než benzín :-D K tomu se nebudu vyjadřovat,je to každého věc,nafta i benzín mají něco pro a něco proti.....

Spajky: Proč se musí přehrávat SW když se dá DFP do háje?
Oooz
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: ned 07.11.2010 01:00

#10 Příspěvek od Oooz »

Hansen píše:V Americe se kvůli smradu a hlučnosti naftová osobní auta skoro nekupujou.
Imho jestli to nebude tim, že tam je každýmu naprosto putna jestli mu auto sežere 30 litrů na sto. Mít tady ceny benzínu jako v USA tak tu má každej taky 4 litry a je vysmátej. Srovnávat ČR se státy za velkou louží mi přijde dosti demagogický.

Ohledně hlášky ,,nafta patří do kamen" .. třeba by stálo se mrknout na úspěchy dieslových motorů Seat v motorsportu, kde tyhle ,,jezdící kamna" výkonově i dynamikou převýšujou benzíny. Ale to je totální offtopic - omlouvám se.

Ohledně odstranění filtru p. č. - pokud ho vykuchají profici, nepoznají to ani na měření emisí. Takže to zas tak extrémní zvěrstvo nebude. Pro mě je ekologie na tomhle místě akorát moderní trend, kterej sype majitelům aut peníze z kapes.

Na závěr - mam stejný názor jako Spajky. U mě pujde letos taky do kopru.
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Klubové ID: 2613
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Velvetek »

A není to taky o tom, že ty auta s filtrem jsou spíše na delší trasy? Ten filtr se zanáší a občas se spustí jeho vypálení, ale nefunguje to dobře, pokud se s autem spíše pocukává než jezdí dálky... V servisu to vypálení by měli umět spustit i manuálně. BTW: pokud se zrovna vypaluje, může to být znát na výkonu a spotřebě... Pokud se mýlím, tak mě můžete vyvézt z omylu :wink:
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Klubové ID: 1147
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Spajky »

micko525 píše: Spajky: Proč se musí přehrávat SW když se dá DFP do háje?
Jelikož je pak v nouzi, mám za to
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Klubové ID: 1147
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Spajky »

Oooz píše: Ohledně odstranění filtru p. č. - pokud ho vykuchají profici, nepoznají to ani na měření emisí. Takže to zas tak extrémní zvěrstvo nebude. Pro mě je ekologie na tomhle místě akorát moderní trend, kterej sype majitelům aut peníze z kapes.
Přesně tak, ve výsledku ford uměl udělat motor, kerej plnil euro 4ku i bez DPFka, je to stejný jako se všim, posraný lobby a tahání peněz.
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#14 Příspěvek od mequi »

Kolega v práci má peugeot diesel s DPF a nějak mi vysvětloval funkci. Ten filtr zachytává ty pevné částice nebo co a za určitý čas - sám vyhodnotí, do jaké míry je zanesený se vstřikne palivo (nejaké aditivum- laicky řečeno) a ten bordel, co je v tom filtru shoří. Tím se regeneruje ten filtr. Jestli je s autem ježděno jenom krátké trasy, tak se nemá jak regenerovat, protože na regeneraci potřebuje delší provoz a taky vyšší otáčky motoru. Po vícero neuspěšných pokusech o regeneraci systém hlásí ucpaný filtr a musí se vyměnit. V některých případech tu regeneraci jde umělo spustit v servise, někdy už ne. A pak je nutná výměna. Taky je potřeba dbát na dostatek aditiva v nádržce.
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Klubové ID: 2613
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Velvetek »

mequi píše:Kolega v práci má peugeot diesel s DPF a nějak mi vysvětloval funkci. ...
Jo, přesně takhle jsem to myslel viz. výše :wink:
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#16 Příspěvek od micko525 »

a po jaké době jízdy si to samo vyhodnotí?tu nádobku na aditiva má i bmw? nikde jsem jí nenašel,ale taky jsem o tom slyšel že si tam stříkne palivo a bordel shoří... Zkusim se asi nejdřív zeptat na diagnostiku jestli nepůjde zapnout spálení a pak asi začnu řešit další věci..
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Snejk »

muzu ti to diagnostikou aktivovat. ale bmw ma nastaveny pevny interval vymeny 200 000 pak to zacne hlasit i v tech servisnich udajich a rvat o vymenu, da se to vymazat taky.. jinak u e61 tusim mnemusi upravit jedntku ji je to jedno... to cidlo tlaku co tam je tak prave meri stoupajici tlak pred filtrem jestli uz neni uplne ucpanej... vsechno se da zdiagnostikovat... po te aktivaci spalin je pak dobry vyrazit na nejakej vejlet na dalnici..
kawazx6r01
Registrovaný
Příspěvky: 435
Registrován: ned 23.03.2008 01:00

#18 Příspěvek od kawazx6r01 »

BMW nema filtry pevnych casti na mocovinu jako nektera auta ( Adblue ) ale pri ucpani se do nej vstrikne nafta a bordel shori...
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#19 Příspěvek od micko525 »

TAk mi na sebe pošli nějaký telefon ať se můžu s tebou domluvit že bych se stavil a zkusil by si na to mrknout.Jinak auto má najeto 234tis. a netušim jestli ho někdo měnil,asi ne,v servisce nic není napsáno,jestli to tam píšou
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od jiriik »

Oooz píše:
Hansen píše:V Americe se kvůli smradu a hlučnosti naftová osobní auta skoro nekupujou.
Imho jestli to nebude tim, že tam je každýmu naprosto putna jestli mu auto sežere 30 litrů na sto. Mít tady ceny benzínu jako v USA tak tu má každej taky 4 litry a je vysmátej. Srovnávat ČR se státy za velkou louží mi přijde dosti demagogický.

Ohledně hlášky ,,nafta patří do kamen" .. třeba by stálo se mrknout na úspěchy dieslových motorů Seat v motorsportu, kde tyhle ,,jezdící kamna" výkonově i dynamikou převýšujou benzíny. Ale to je totální offtopic - omlouvám se.

Ohledně odstranění filtru p. č. - pokud ho vykuchají profici, nepoznají to ani na měření emisí. Takže to zas tak extrémní zvěrstvo nebude. Pro mě je ekologie na tomhle místě akorát moderní trend, kterej sype majitelům aut peníze z kapes.

Na závěr - mam stejný názor jako Spajky. U mě pujde letos taky do kopru.
Naprosto souhlasím :)Bude mít i moje E60 530d r.v. 2004 ten filtr ?
Odpovědět