Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
lubooos
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: úte 04.11.2008 01:00
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

#521 Příspěvek od lubooos »

Cau. Chci se optat jestli nekdo vubec umi zapsat starsi lpg? Mam 325i coupe e36. Moc se mi prachy za novy davat nechtej tak ze bych sehnal starsi nebo domluvit se s nejakym lpg monterem jestli neumi sehnat on a zlegalizovat. Pokud to vubec jde. nekde sem cetl ze lpg novejsi jak rok 2002 jdou podle nejaky normy. Neskutecny jaka je vyhoda jezdit na lpg. mam jeste favo a radsi jezdim favem nez bmw :lol: . Ja vim ze nekdo napise tak prodej a kup si jiny. Jenomze tezko prodavat, kdyz jsem ho koupil red pul rokem a hnedka mi ho pojezdily kroupy, takze ted ta cena je nekde uplne jinde :( . Nebo fakt pak prodat pod cenou a koupit jiny.
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#522 Příspěvek od peshi »

Mate nekdo zkusenosti s Flashlube? Je dobre ho pouzivat nebo staci napr na 2 nadrze plnu, vyjet napr. pul nadrze benzinu? Je napr. kvuli opotrebeni lepsi posunout prepnuti na plyn az po uplnem zahrati auta? Zas takovy rozdil tam neni a pokud by to setrilo motor tak proc ne? Jinak jsem pochopil, ze pokud vim, ze zastavim tak je dobre chvili predtim prepnout na benzin, aby se mi spotreboval vsechny plyn, kvuli naslednemu startovani, je to tak?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#523 Příspěvek od Kami1 »

jelikož na tohle asi nebude objektivní odpověď, tak bych se na ten flashlube vykašlal.

výrobce ti bude vykládat, jak je to skvělý.
ten, kdo si to namontuje, ti bude zas vychvalovat, jak mu to šetří motor...
to je tak vše.
ventily je potřeba přimazávat u stodvacítek.

vycházím-li z předpokladu, že motory fungují bez problému i bez tohoto aparátu,
tak bych řek, že budou stačit osvědčený věci.
-ty dojezdy na benzín, jak píšeš
-případně do benzínu přidat aditivum navíc
- -benzínkám nevěřím, řek bych že je lepší a levnější natankovat "levnej" benzín a aditivum si tam dát sám
-jednou za čas se s tím pořádně projet (sportovní jízda nebo dálnice(3-4,5krpm))

lubooos: na tohle se ti asi dneska každej vykašle, ale třeba při troše trpělivosti někoho najdeš
Kubais
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Moravský Krumlov
Kontaktovat uživatele:

#524 Příspěvek od Kubais »

FlashLube mám v autě, vyjel sem jednu tu nádržku a pak sem se na to vykašlal. Tehdá sem se plynu bál a motor sem chtěl co nejvíc chránit,ale časem člověk zjistí že to je na prd a potřebují to spíš Fordy a jiné značky co trpí na ventily. Při běžném provoze teď v zimě mi vychází 60l benálu na asi 300l plynu, což je asi 3tkm. V letě to bude určitě o něco lepší.
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#525 Příspěvek od peshi »

Jasně no, tak objektivní odpověď by byla třeba od někoho, kdo sundal hlavu po provozu na plyn bez flashlube a zjistil, že jsou zaklepaný ventily nebo že je to úplně ok, tím by se asi toto rozseklo.

Myslel jsem, jako že je to dobré třeba když se jede dlouho dálnice a motor točí třeba 3tis dlouho dobu, třeba hodku-dvě, tak že se ty ventily lip mažou a chladí. Tak jestli to stojí 2-3tis. a dá se to případně úplně zavřít, tak to není tak moc. Otázka je opravdu, na kolik je při jízdě na lpg horší mazání a o kolik se zvětší teplota.

Jinak se tedy asi na Flashlube vykašlu no, a půjdu asi do toho Prins-e. Máte někdo zkušenost s případným přenesením lpg systému do dalšího auta?
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#526 Příspěvek od Kami1 »

s chlazením to nemá nic společnýho,
a mazat není nic třeba,
jediný co by bylo ku prospěchu, by byli aditiva k udržení čistýho spal. prostoru
a na to ten flashlube není zaměřenej,
k tomu postačí to, co jsem napsal výš
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#527 Příspěvek od peshi »

Aha, já myslel, že díky vyššímu oktanovému číslu, je vyšší teplota ve válci a že aditivum při nasátí promaže ventily a při vypaření pak ještě ochlazuje prostor válce, ale to sem si asi nějak vsugeroval. Údajně se dávají příměsy i do lpg, takže na flashlube asi fakt kašlu.

Jinak spalováním lpg vzniká méně nebo téměř žádné karbonové usazeniny, takže by měl být spalovací prostor čistší, než při provozu na benzín. Někde jsem četl, a nejsem si jistý, jestli se jednalo o cng nebo lpg, ale stálo tam, že výfukové plyny obsahují víc vody, takže je asi více namáhaný výfuk, který je tak náchylnější ke korozi, ale nevím, co je na tom pravdy. Pak tady ještě někdo uváděl, že zbylý plyn po vypnutí motoru, ještě v kombinaci s vyšší teplotou, je údajně agresivní k pryžovým a gumovým těsněním, jsou to sice detaily, ale zajímalo by mě, po jak dlouhé době se negativně projeví.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#528 Příspěvek od Kami1 »

oktanový číslo určuje antidetonační schopnost (lpg umožňuje vyšší stupeň komprese a předstih zapálení)
v tom je LPG lepší

teplotu ve válci určuje výhřevnost a rychlost hoření
to je u LPG horší - vyšší spotřeba a tišší chod (teplota spíš mírně nižší)

z LPG vznikají usazeniny ještě tvrdší než karbon

nějaká zkondenzovaná voda tam asi bude, ale to je i v benálu,
na nějakou větší korozi za provozu zas není ve výfuku tolik O2

nevím jak moc to může být agresivní, ale podle mě, guma co vydrží benál, vydrží i LPG,
maximálně můžou víc tvrdnout gufera,
ale stejně když vypneš motor, tak ješte než se přestane točit, tak při doběhu v podstatě všechen plyn ze sání vyčerpá (u sekvence), takže tohle bych klidně zanedbal.
nicméně je to další motivace k dojíždění na benzín.

na http://www.ochranamotoru.cz jsem teda i našel, že kromě mazání by to mělo mít taky přísady pro čištění, takže z tohodle hlediska to je plus (pokud je to pravda),
ale stejně si myslím, že flashlube je hlavně komerce, s úmyslem získat co nejvíc lidí(peněz),
na druhou stranu to uškodit nemůže

v těch tabulkách s testama maj asi chybu v desetinný čárce,
anebo uživatele LPG bez fl. čeká po 10tkm ventilová vůle 2mm. :)

už tady někomu odešla na dobrým motoru kvůli LPG hlava (ventily, sedla) :?:
Kubais
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Moravský Krumlov
Kontaktovat uživatele:

#529 Příspěvek od Kubais »

peshi píše:Jasně no, tak objektivní odpověď by byla třeba od někoho, kdo sundal hlavu po provozu na plyn bez flashlube a zjistil, že jsou zaklepaný ventily nebo že je to úplně ok, tím by se asi toto rozseklo.

Myslel jsem, jako že je to dobré třeba když se jede dlouho dálnice a motor točí třeba 3tis dlouho dobu, třeba hodku-dvě, tak že se ty ventily lip mažou a chladí. Tak jestli to stojí 2-3tis. a dá se to případně úplně zavřít, tak to není tak moc. Otázka je opravdu, na kolik je při jízdě na lpg horší mazání a o kolik se zvětší teplota.

Jinak se tedy asi na Flashlube vykašlu no, a půjdu asi do toho Prins-e. Máte někdo zkušenost s případným přenesením lpg systému do dalšího auta?

Celé zařízení stojí cca 1500 už i s náplní, bohužel někteří "odborníci" si za to s montáží kasírují i 3t! Je to prach sprostá bandaska s kapátkem a hadičkou co je navrtaná do sání a podtlakem si to motor bere. Ty si jen nastavíš rychlost kapání. A náplň do toho vyjde asi na 500,- za litr.
http://autodily.lkauto.cz/ochranamotoru-lpg
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#530 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Ventily/sedla "odejdou" spíš kvůli špatnému seřízení, při spalování chudé směsi. Ta má ávyšší teplotu hoření a protože prohořívá špatně, dohořív ještě při výfukové zdvihu pístu a hořící spaliny proudící kolem otevřeného výfuckového ventilu opalují jak samotný ventil tak i sedlo. "Napéká" se to i na dřík ventilu a ten pak může nedovírat, usazeniny na sedle tomu nepřidají, hořící spaliny unikají drobnými netěstnostmi a dovrší dílo zkázy.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
lubooos
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: úte 04.11.2008 01:00
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

#531 Příspěvek od lubooos »

Mam moznost sehnat lpg STAG 300-6 PLUS za docela rozumny penize 13000Kc, se mi zda docela fajn. Je uplne nove,ale neni ktomu nadrz takze tu sehnat nekde vedle. Dokazal by mi to nekdo namontovat a zlegalizovat za nejakej rozumnej peniz. Jake stim mate zkusenosti. Popripade je montaz slozita kdyby si to clovek chel udelat sam.
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#532 Příspěvek od peshi »

luboooosi, nedokázal bys sehnat taky prins za dobrý peníze?
lubooos
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: úte 04.11.2008 01:00
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

#533 Příspěvek od lubooos »

ja ten odkaz nasel na aukru a zavolal sem tomu chlapkovi. Nabizi tam na 4, 6 a 8val. Od 10000 do 15000kc. Takze jiny sehnat neumim. Sorry chlape. Takze me zajima jak je na tom ta kvalita, obtiznost montaze a nasledna legalizace.
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#534 Příspěvek od Brátn Moderátor »

peshi píše:luboooosi, nedokázal bys sehnat taky prins za dobrý peníze?

a víš o někom kdo to v republice montuje a servisuje? protože to je větší problém než to sehnat, každý LPG má svou typickou diagnostiku a ne každý LPG servis je má všechny
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Kubais
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Moravský Krumlov
Kontaktovat uživatele:

#535 Příspěvek od Kubais »

já myslím že STAG je už dost rozšířený a dá se najít servis který ho umí. Mám přesně tohodle STAGa v autě.Jen teda počítej že nádrž tak kolem 5t. Pak nevíš jaké vstřiky budou potřeba, mě třeba museli dávat větší a pak reduktor musí být dimenzovaný na tvůj výkon, popř. se někdy dávají i 2. Takže raději ti najdi servis kde tohle dělají a konzultuj to s něma aby si pak nelitoval že to nakonec vyjde dráž.
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#536 Příspěvek od pepino5xx »

Plánuju výhledově LPG systém.
Motor M60B40 v E34 540iAT.
Kde je nejlepší dílna a další servis v Brně ?
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#537 Příspěvek od peshi »

Teď jsem ještě narazil na v jednom vlákně na tento příspěvek:

.."Vyriesene. Riadiaca jednotka je adaptivna,takze sa prisposobi automaticky prevadzke motora na LPG. Doby vstreku,atd. Zakonite potom motor nemoze fungovat dobre na benzin. Zmenu som postrehol,ked som odpojil na noc bateriu,a rano start na benzin bez problemu. Vyriesilo to jedno rele,ktore odpoji po vypnuti klucika staly prud do riadiacej jednotky,a vymazu sa ulozene hoddnoty,resetne sa."

Trochu mě to zarazilo, jak je to, opravdu si jednotka zvykne na lpg a nejede pak jak má na benzín?
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#538 Příspěvek od Brátn Moderátor »

asi tak: jednotka motoru se učí dle údajů z lambdy atd o tom jak má ideálně jet, načítá se to cca první 2km po vymazání a potom průběžně, díky tomu, že LPG je jiné palivo, tak může načítat trochu jiné hodnoty na lambdách a snaží se to mírně přispůsobit, stačí ale jednou za čas vymazat jednotku a projet to na benzín a zase se to srovná
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
CybreX
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: stř 01.10.2008 00:00
Bydliště: Uherskohradišťsko
Kontaktovat uživatele:

#539 Příspěvek od CybreX »

lubooos: cena se me moc zajimava nezda, nevim co vsechno sada obsahuje a na jaky pocet valcu je. Kdyz si vemes minimalni naklad 13k + cca 5k za nadrz tak si na 18k, tedkom musis natahat trubky a nechat si to nekde schvalit, pred tim laborace s tryskama a odladeni jednotky+ kvanta kabelu...
-otazka je jestli si tu tvoji "odbornou" montaz nekdo veme na triko a da ti kulate razitko...
Osobne bych si to radsi nechal namontovat od firmy, doda ti dily, mas v tom pracu a vsechny nalezitosti + maji diagnostiku atd...

pepino5xx: Dilnu bych ti doporucit mohl, ale bohuzel ne v Brne, vim jedine o Uherskem Hradisti
lubooos
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: úte 04.11.2008 01:00
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

#540 Příspěvek od lubooos »

Ja kdyz tak premejslim a co jsem si precet. Tak ve finale o montazi lpg vim prd a namotovat to je veda. Kdyby mi to nekdo montoval tak i stou bombou, legalizaci a praci jsem na 23 az 25000 a to uz muzu rovnou sehnat od nejaky firmy i s montazi a se zarukou. Takze diky za rady ale kdyby jenom preci nekdo chtel koupit, tak to prodava typek na aukru v auto moto, sekci: nahradni dily a podsekce: LPG. Uz to asi vypada ze jeste neco odjezdim a budu prodavat a shanet nejaky na lpg nejlipe 540i :) .
Odpovědět