Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#501 Příspěvek od JaraX »

hlinikovy sani se vrtat muže, ty piliny shoří jak nic, horší kdyby bylo třeba ocelovy, ale to snad žadny auto ani nema.
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#502 Příspěvek od xSAFA »

paveld: Vyhazoval sem LPG z mého auta a ano to vyhřívání reduktoru bylo napojeno takto jak si to naznačil...
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#503 Příspěvek od paveld »

xSAFA píše:paveld: Vyhazoval sem LPG z mého auta a ano to vyhřívání reduktoru bylo napojeno takto jak si to naznačil...

Dík. Ještě upřesnění - v tom "Tčku" to vedlo jakoby rovně do topení a do zatáčky do reduktoru, přesně tak jako na obrázku, nebo to šlo rovně do reduktoru a ta zatáčka vedla do topení?
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#504 Příspěvek od xSAFA »

Přesně jak je to na obrázku... :wink:
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#505 Příspěvek od paveld »

Skvělý, dík :-).
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#506 Příspěvek od Filozof »

Tak včera jsem mel problém s plynem. Auto se nedokázalo samo přepnout na LPG.
Mám skoro plnou nádrž a prostě auto se samo přepne po překročení 30C na LPG automaticky.
Ted je motor teplý ale LPG se nesepne. Pouze píská a bliká kontrolka jak pominutá. Ve stavu že by přepla jen píská a nejde stím nic dělat.

Stalo se vám to někomu ?

Co stím dělat ? Nemuže bejt někde něco ucpané ? Filtr nebo nějakej problém?
Netuším kam se podívat co by to mohlo zpusobovat.

Auto na benzín jede krásně bez problému jen ten plyn nenaskočí :(
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#507 Příspěvek od JaraX »

vytahni na chvilku pojistku LPG A pak to zkus,
a nejlepe zdiagnostikuj ten plyn
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Kontaktovat uživatele:

#508 Příspěvek od George_D »

.......a zkontroluj čidlo u podtlakovych hadic, měl jsem obdobny problem a vyskakoval mi konektor, při přidání plynu. Při koukání se tvářil, že je zacvaklej, ale byl nedocvaklej, spravila to jedna stahovačka :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#509 Příspěvek od Filozof »

Tak díky za rady.
Nakonec pomohlo vytahnout na chvilku pojistku. Znovu jsem ji tam dal a už to přestalo.
Tak snad to bylo jen takové oblbování či nějakej chvilkovej zmatek.
Nevim jezdím autem denně a jezdí to dobře tak me pak překvapí i taková to blbost.
Myslel jsem si že to dělá plyn co jsem nabral jinde než jsem zvyklej.
Zda tam není někde nějakej problem ale jak videt asi stačilo resetovat jednotku za chodu či jak to nazvat.
:)
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#510 Příspěvek od peshi »

Ahoj, pročetl jsem celé vlákno, ale nenašel jsem moc odpovědi na mé otázky.
Přemýšlím o přestavbě motoru V8 4.4i bez VANOS v e39, chtěl bych kvalitní systém=ne polský, český ani italský?

1) Takže systémy STAG, ELPIGAZ a MAGIC nebrat??

2) Dále jsem z Prahy a snažil jsem se najít nějaké reference o Pražských "plynařích". Z fóra jsem vyčetl, že Neptun Harfa není asi dobrá volba, pokud stále nesundavájí sání při montáži vstřiků, i když mají zase možnost financování na splátky a nějakou slevu na tankování plynu. U nich bych případně přemýšlel o zástavbě systému BRC Sequent, ale cena montáže je o 10tis jinde, než sem počítal:(
Pak je tu jedna kladná reference na Auto Gas Coufal, kde je pan coufal údajně odborník na slovo vzatý, ale opět montují Elpigaz a Stag a u Holandského výrobce Vialle přesahuje montáž na V8 100tis Kč..
Proto si říkám, jestli by nebylo lepší, klidně si zajet i 200km někam, kde bude montáž kvalitního systému kolem 35-40tis. Kč než si nechat zničit motor nebo zbytečně přeplácet za montáž v Praze.

3) Tady jsem našel nějaký seznam lpg servisů v Praze, máte s někým z nich nějaké zkušenosti? (http://www.firmy.cz/auto-moto/auto-moto ... /reg/praha)

Prosím, napište sem jakékoliv reference, co se týče montáže lpg nejlépe někdo se stejným motorem (e39 4.4i V8 předfacelift) v oblasti středních Čech nebo i jinde po ČR. Samozřejmě, pokud je nejvíc lidí spokojeno s lpg servisem v Brně, klidně raději sjedu tam. Jedná se mi hlavně o to, aby byla perfektně provedená montáž a pokud možno co nejkvalitnější systém..
Všem předem moc děkuju, za jakékoliv info!
peshi
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#511 Příspěvek od peshi »

Ve zkratce..

.. které systémy byste doporučili a které naopak nedoporučili pro V8 4,4i předfacelift?

.. Který lpg servis byste doporučili (má případně zkušenost s konkrétním typem vozu - e39 540i) a který nedoporučili?

Díky!
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#512 Příspěvek od peshi »

Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#513 Příspěvek od paveld »

Můžeš to zkusit tady, pán podle mě docela ví co dělá a neni to takový prase jako v Neptun Harfa http://www.volny.cz/autogas/.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#514 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

"Kousek" od Práglu je LK Auto v České Skalici. Mají velmi dobré reference a mám s nimi vlastní zkušenost. Mám Tartarini, jede bez problémů už více než 200 tkm.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#515 Příspěvek od peshi »

Tak jsem dostal nějaké odpovědi na mou poptávku. Je vidět, že každý servis tak trochu lobuje za značku, kterou montuje, což není nic divného, proto je třeba opovědi brát s rezervou, protože každý se snaží protlačit svou značku.. vybral bych pár z opovědí, které mi přišli:


"..STAG je polská kopie magicu.
Tartariny jsme kdysi dělali ale vzhledem k problémům jsme montáže tartariny ukončili! Elpigaz srovnatelný s magikem.
Naše nabídka : Kvalitou střed cena nízká – LOVTEC MAGIC
Nejkvalitnější a stabilní systém – PRINS"

"Český výrobce LOVTEC zařízení MAGIC III( Nejnovější řada) Toto zařízení se montuje do 90% všech přestavěných vozidel v ČR
Holandský výrobce PRINS Kvalitnější systém , stabilnější používá Japonské vstřikovače LPG KEHEIN – Špička ve svém oboru"

"..Tou první je plynné vstřikování od firmy ELPIGAZ. Je to kombinace italsko-polského zařízení. Druhou možností je STAG. Je to také kombinace italsko-polského zařízení."

"..Zařízení Elpigaz je Složené ze stejných dílů jako jsou Tartarini, Landirenzo jedná se o elektroniku od italské firmy AEB, která je největším výrobcem komponentů v Evropě. Ale na rozdíl od Tartarini, Landirenzo používá Elpigaz nejenom elektroniku ale i vstřikovače od této firmy které jsou chráněné celosvětovým patentem a jsou narozdíl od konkurence v podstatě bezporuchové. Konkurence používá většinou levnější vstřikovače vlastní výroby"

Když bych to dal nějak dohromady, a zkusil to nějak kvalitativně srovnat (od nejmíň kvalitního po nejkvalitnější) tak mi vychází, dle informací z různých stran, zhruba toto:

-LOVTEC MAGIC - český výrobce, zkušenosti asi spíš horší

-AC Autogas STAG - údajně polská kopie magicu, používá Italské komponenty - AEB?, montováno asi nejčastěji v ČR

-ELPIGAZ - kombinace Poslko-Ital. zařízení, o kus lepší než stag??

TARTARINI, LANDIRENZO - nevím kam zařadit, u nás se zřejmě tolik nemontuje, subjektivně mám pocit, že jsou lepší než první tři zmíněné

- BRC - Italský systém, již kvalitní, montáže řádově o 10-15tis dražší než u prvních tří

- PRINS, VIALLE - Holandský výrobce, u Prins japonské vstřikovače kehein, kvalitativně nejlepší, nejdražší


Ještě bych rád zopakoval, že hodnocení výše, je můj subjektivní pocit, který není podložený ničím jiným, než sběrem informací skrz internet. Budu rád, kdyby se k tomu vyjádřil nějaký nezávislý odborník, případně i za Vaše konkrétní zkušenosti. Já se zatím rozhoduji mezi Elpigaz od firmy GERA (http://www.gera.cz/fotogalerie/bmw/540-E39.php) a nebo PRINS od frimy Greenfuel (http://www.greenfuel.cz/bmw.html). Jaký je Váš názor?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#516 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

I když sám mám Tartarini a bude to znít jako samochvála montérů, ale pokud už někde srovnávají různé systémy různých výrobců, většinou vychází, že Tartarini je z italských systémů to nejlepší, co se dá koupit.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
kralik
Registrovaný
Příspěvky: 319
Registrován: stř 02.01.2008 01:00
Bydliště: Praha

#517 Příspěvek od kralik »

Ad. Peshi a jeho dotaz na V8: Mam STAG 300 namontovanou na 4L M60 V8 a v pohode. Servis muzu doporucit AutogasCoubal v Praze. Znaj V8 a da se s nima domluvit, jsou vstricni jak casove, tak moznostma. Poznal jsem i jine plynare a tito mi aspon v Praze sedli a jezdim k nim posledni dva roky. Pokud te zajima vic, koukni na sem.
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#518 Příspěvek od peshi »

2kralik: díky, tvůj topic už jsem četl dříve, je to moc hezky napsané. Stále se trochu bojím těch levných plynů, spíš mám názor, koupit raději dražší a případně přendat do dalšího mého auta. 16tis km ještě není tolik, ale dobré, že se ti již investice vrátila.. co nějaké zkušenosti se značkou PRINS, máte někdo?
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#519 Příspěvek od Brátn Moderátor »

jediný problém s Prinsem je, že ho nikdo nedělá, nebo aspoň nevím o nikom jiném kdo by ho dělal kromě jednoho týpka tady z Brna, jinak systém paráda, lepší není, ale taky ho zaplatíš
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
peshi
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: ned 27.01.2008 01:00

#520 Příspěvek od peshi »

A kolik už máš najeto s Prinsem? Měl jsi nějaké problémy?
Odpovědět