Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Zaměnnost diferenciálu M3 e36

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Romanis
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#1 Příspěvek od Romanis »

Je tady někdo kdo by věděl,jak jsou mezi sebou zamenitelné diferenciály u 3 řady e36?Sháním pro kamaráda diferenciál na jeho m3 e36 r.v.95 a nevím z čeho všeho se dá použít?Klidně bych to potom hodil i do FAQ, protože to je docela přínosné info.
Zkoušel jsem tady docela dlouho hledat ale vlákno,kde by bylo popsané vše dohromady(ohledně zaměnitelnosti,jestli je potřeba přehazovat unašeče apod...) jsem nenašel.
Mockrát díky.R
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

3.0 má stejnej převodovej poměr (3.15) jako 2.5 , jen M3 ma jinej unašeč na kardanu , ten je potřeba vyměnit. 3.2 má převodovej poměr (3.23) a má atypickou klec pro diff kam se dá dat poze z 3.2 :) pokud hledáš difec na 3.0 napiš SZ jeden mám ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Romanis
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#3 Příspěvek od Romanis »

čau,moc díky za odpověď.
Převodový poměry naštěstí vím,ale co jsem nevěděl je záměnnost s tím difem z 325,na kterém by teda měly být unašeče na poloosu stejné,jen je potřeba přehodit unašeč na kardan?
Jedná se mi o to že kamarád rovnou chce sehnat nějaký kratší něco kolem 3,40-3,60 ,když už.
Proto mě zajímalo jestli někdo neví nebo není někde rozepsané z jakých BMW a po jakých úpravách jdou zaměnit,jestli by třeba nešel i z e34?
díky.R
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

to s tema unasecema jeste muzu porovnat jestli trebas nemaji jiny srouby , ale to je uz podle me zamenny ;) pomer co chces e36 meli snad jenom 4valce ktery maji zase menší obal se kterym musis vymenit poloosy a na m3 davat 4valcové poloosy tak to nevím :lol: z e34 nejde :) ale kamrad na 3.2 klec narval E34 difec , ale nápravnice musela projít trošku radikálnějšíma upravama :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Romanis
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#5 Příspěvek od Romanis »

U tech unašečů na poloosy si "myslím",že srouby jiné asi nebudou jediné spíš počet 5 nebo 6.
Jasný ono jde narvat cokoliv kamkoliv ale nemáme na to jak zkušenosti tak prostory proto se hledá něco co by jsme prohodily kus za kus.
A s jinýma motorizacema 320,323 a 328i nemáš zkušenost,jak je to u nich?Stejný poměr jako je origo 3,15 nechce,máme v okolí samé kopce a maximálku přes 200km/h stejně nevyužije.dík
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

m3 má v podstate nejkratsi diff ;) jako zase moc kratkej prevod taky neni pak uz uplně OK ;) kamos jich na m3 vystridal 5kusu s ruznejma poměrama a jako moc kratkej prevod uz byl k nicemu jelikoz se kroutak uplne stracel a proste na sprintu kdy si meril pruzny zrychleni a pak start z mista atd. tak proste byl o vterinu pomalejsi jako origo :lol: tak tam nechal origo :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
blesk666
Registrovaný
Příspěvky: 305
Registrován: sob 17.07.2010 00:00

#7 Příspěvek od blesk666 »

este aby sa nezabudlo na podstatnu vyhodu M3-kovych difov ze su so zvysenou svornostou co hociktory nebude (M3 samozrejme neni jedina ktora ma svor)
Romanis
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#8 Příspěvek od Romanis »

Původně tam měl celou nápravu z 3,2,takže poměr 3,23 ,potom to osadil z nějakého důvodu 3.0 zadní nápravou a oba poměry se mu zdály dost dlouhé,proto jak píšeš by byl pro něj vhodný diff kolem 3,40.
Nezbyl tomu tvýmu kámošovi nějaký během toho zkoušení?

O svornosti jsem nevěděl,díky.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od MattyX Moderátor »

což o to , dif nějakej o tom poměru seženeš ;) ale musíš "poladit" celou napravnici aby jsi ho tam vubec dal :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Romanis
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#10 Příspěvek od Romanis »

O to se mi právě jednalo abych věděl z kterých motorizací lze použít diferenciál bez nutnosti zasahovat do klece nebo nápravnice.
Zatím teda vím že pouze z 325i by mohl použít diff bez nutnosti zásahů do auta.Nevíš teda jak ostatní motorizace 320,323,328?dík
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od MattyX Moderátor »

320i ma menší obal , 323 a 328 zase delší převodovej poměr což ty nechceš ;) takže ani jedno ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Huska »

MattyX píše:320i ma menší obal , 323 a 328 zase delší převodovej poměr což ty nechceš ;) takže ani jedno ;)
323i a 328i měli v případě samosvoru taky 3,15 stejně jako 325i a M3 3,0, ikdyž otevřený je delší ..tuším 2,96. Řekli mi to v Renocaru, když jsem sháněl do své 323i
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2503

#13 Příspěvek od Maysner »

Huska píše:
MattyX píše:320i ma menší obal , 323 a 328 zase delší převodovej poměr což ty nechceš ;) takže ani jedno ;)
323i a 328i měli v případě samosvoru taky 3,15 stejně jako 325i a M3 3,0, ikdyž otevřený je delší ..tuším 2,96. Řekli mi to v Renocaru, když jsem sháněl do své 323i
2,93 a meli tento pomer. 3,15 ne. tydle auta by museli mit v tp jinou max, rychlost jak bez svoru, zapsanou vyssi spotrebu (0,5l cca) apod. a kde by se pak brali origo svory 2,93? je jich jak safranu, ale jsou. moc 328(323) se svorem z fabriky nevyjelo, v pomeru s "obyc" verzemi s asc
v jedne takove 328 jsem se svezl. otacky pri urcitych rychlostech byli nizsi
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Huska »

Maysner píše:[q2,93 a meli tento pomer. 3,15 ne. tydle auta by museli mit v tp jinou max, rychlost jak bez svoru, zapsanou vyssi spotrebu (0,5l cca) apod. a kde by se pak brali origo svory 2,93? je jich jak safranu, ale jsou. moc 328(323) se svorem z fabriky nevyjelo, v pomeru s "obyc" verzemi s asc
v jedne takove 328 jsem se svezl. otacky pri urcitych rychlostech byli nizsi
díky za opravu toho převodu a s tou maximálkou a máš pravdu ... původně jsem si myslel, že mám překlep v TP ale pak se vysvětlilo proč (spotřebu mám uvedenu stejnou jak v manuálu). Podle VIN mi řekli že auto sjelo z linky se samosvorným diferenciálem o poměru 3,15. Mám 323i bez ASC.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Romanis
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#15 Příspěvek od Romanis »

Díky o to mi šlo takže v podstatě když by jsme našli kratší diff který měl někdo na 323,325 i 328,můžem ho bez problémů použít do m3 3.0.dík R
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Romanis píše:Díky o to mi šlo takže v podstatě když by jsme našli kratší diff který měl někdo na 323,325 i 328,můžem ho bez problémů použít do m3 3.0.dík R
to sice jo , jenze tydle auta kratsi nemaji , jedina 320i teoreticky ano , ale zase ten uz tam nedas ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Odpovědět