Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

M52B28 v e36, e46 nebo e39?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05
Klubové ID: 1407

#1 Příspěvek od michal09 »

Zdar, něco málo jsem hledal, něco málo jsem našel, spostu věcí už vím, ale i přes to by mě zajímal váš názor, zkušenosti, doporučení... Nedávno jsem prodal svojí e36 318i, ale po zimě plánuji koupit opět BMW...

Mám zatím celkem široký záběr, v motorizaci mám jasno - M52B28, ale váhám mezi modely:
-e36 328i ( r.97-98 )
-e46 328i ( r.99-00 )
-e39 528i ( r.99 -00 )
vše s manuál převodovkou, nejlépe Touring, i když pěknému sedanu se taky nebráním...

Využití:
Vzhledem k tomu, že mi bylo přiděleno firemní auto k osobnímu užívání, tak využití BMW bude spíše víkendové či výletní, občas svezení přítelkyně na nákup a pod. Rozhodně to nebude na denní ježdění...

Prostornost:
Zatím jsme s přítelkyní dva, e36 nám nepřišla malá, ale je možný že časem na zadních sedačkách přibyde dětská autosedačka... 8) Navíc párkrát do roka se zbalíme a s kámošema vyrazíme na víkendoví flám, kdy auto zcela naplnim lidma, krámama a většinou byl kufr u sedanu bývalé e36 malý... Takže Touring by byl fajn a pro podhodlí mě i ostaních by byla fajn e39 nebo e46...

jízda:
U e36 se mi vadilo že jsem cítil každou díru, že auto bylo poměrně hlučné a to i v interieru, takže bych radši něco komfortnějšího... Na druhou stranu nechci "nudné" těžkopádní auto, které by se bránilo občasné ostřeší jízdě...

Technika a servis:
e36 jsem měl přes 3 roky a mnoho věcí jsem si na autě udělal sám před garáží, od výměny ložisek přes výměny ramen nebo tlumiču až po výměnu vodní pumpy, lamda sondy nebo teplotních čidel. Už mám s e36 zkušenosti, takže údržba a servis by byl mnohem jednoduší a co vám budu povídat, i levnější... U e46 vím že je mnohem složitější - modernější, kde je mnohem více elektriky a drtivou většinu věcí si sám před garáží jen tak neopravím a to nemluvím o e39, která je taky někde jinde a to hlavně co jsem slyšel s cenou ND...

Výbava:
Na tu taky budu hodně koukat, podmínka bude Digiklima, BC, okna v el.,4x Airbag, loketka, rád bych anatomický el. sedačky, ideálně v kuži, M packet, tempomat, atd. rád si za výbavu připalatím... naopak se obejdu bez navigace a origo telefonu...

interier a exterier:
Osobně se mi nejvíce líbí interier e36. Ten je parádní, hrozně jsem si na nej zvykl. Exterier je taky pardání, pro mě stále neokoukaný. Co mě štve na kastli e36 je poměrně častá koroze. Modely e39 a e46 mi přijdou vzhledově pěkné, to určitě, ale už trochu tuctovní a obyčejné, na druhou stranu modernější a novější...

Zkrátka každý z uvedých aut má svoje pro a proti a já se tak nějak furt nemůžu rozhodnout. Cenovka by měla být kolem 150 000 kč (jaro 2011), ale pokud půjde o pěkný a zachovalý kousek v dobré výbavě, rád si připlatím...

Budu vděčný za vaše názory a zkušensoti...

Díky :wink:
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#2 Příspěvek od ACDC »

Do 5ky je 2,8 slabý.
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05
Klubové ID: 1407

#3 Příspěvek od michal09 »

ACDC píše:Do 5ky je 2,8 slabý.
No slabý asi jak pro koho... :) Vem si že jsem měl přes 3 roky v 318i 85kw a teď jezdím Fabií 1,9 SDI s nějakýma 47kw... :P Ale určitě dva osma pojede ve trojce trochu líp než v pětce, kor v e36. Jenže pěkná e39 530i už je krapánek trošku jiná cenová, navíc už nemá M52 motor, na kterej jsem slyšel a četl tolik chváli. A to nemluvím o asi nepatrně ale přece jen vyšší spotřebě, takže jsem 530i vyřadil ze seznamu... :wink:
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od RuDoSh »

e36 jakou touring nic moc, e46 nevim, ale taky nesklopis podlahu do roviny. Za me dostanes 528i Touring nejvic muziky za nejmin penez. Horsi bude asi sehnat solidni a vybaveny kousek. Par let jsem 528i v kombiku mel a nerekl bych, ze byl ten motor slaby. Super pomer vykon/spotreba. ;-)
Lucas87
Registrovaný
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 12.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1870
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Lucas87 »

E36 je už poměrně technologicky zastaralá takže tu bych nebral. U mne je priorita bezpečí a prostornost, tudíž bych jednoznačne volil 5 Tour.
5tka stímhle motorem už umí pěkně uhánet, viděl bych to jeste s pofaceliftvou 530i jako nejidealnejsi motorizaci.
a i s 5tkou se dá moc pěkně uhánět... víceprvková zadní náprava dělá divy... :-)
Nicméně spíš bych volil 5tour po facu s 525i nebo 530i. :-)

E46- no ja sem sní jel jednou a nějak mě nepřesvědčila takže nevim.
Nyní: BMW E61 530i 05"/BMW E46 325Ci 03"/VW Transporter 2,5Tdi-Long 06"/Yamaha FZS 1000 04"
EX: BMW e36 316i 97"/BMW e39 523i 97"/BMW e39 525i 01"/LADA NIVA Offroad spec. 99"/Toyota 4Runner Offroad special 94"
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#6 Příspěvek od Dan td »

Pokud jsi jen trochu zručnej, tak se nějaký údržby bát nemusíš, ani u e46, ani u e39. Zase o tolik složitější to není a většinu věcí najdeš tady na BMWklubu.

Já měl 328 Touring a řešil jsem, jestli e46 nebo e39. Že chci toura bylo jasný, že 2,8 taky, je to jeden z nejlepších motorů, s kterými jsem kdy jezdil. V e36 manuál jsem jezdil za cca 8,5-9, teď s oslem (528iA) se motám kolem deseti, většinou nějakou deci přes.

Pro to využití co píšeš se mi nejlíp jeví e39, jak psal Rudosh, za ty peníze určitě nejvíc muziky. Neřekl bych, že je to pro pětku slabý motor - třeba u mě je rozdíl o to větší, že jsem šel z trojky manuálu do pětky automatu, ale furt si nestěžuju a většině lidí co jsem vezl se líbilo, jak to jede.

Pětka bude vybavenější, komfortnější, větší, v touru není celkem problém ve dvou i přespat. Kromě toho, když dáš pryč dřevo v interiéru (třeba ho polepíš), vypadá celkem nadčasově - neznalci BMW si myslí, že mám nějaké pět let staré auto za půl mega :P

Trojkou e46 328 jsem taky párkrát jel, určitě je sportovnější, ale zas ne o tolik. Pokud rád jezdíš na hraně, běž do trojky, pokud chceš něco pohodlnějšího s čím se občas svezeš trochu rychleji, pětka je jasná volba.

A zvážil bych automat, já se tomu furt bránil, ale teď si říkám, že už nikdy jinak. Kdyby ses chtěl třeba někdy na regionále svézt nebo si to prolézt, není problém.

Spíš si myslím, že bude těžký sehnat pěknej kousek, ale pokud na to nespěcháš a budeš hledat, tak myslím najdeš :-)
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05
Klubové ID: 1407

#7 Příspěvek od michal09 »

Díky za zajímavé názory... :wink:

Dantd: Na regionály bohužel nejezdím, ale díky za nabídku, pokud bude čas na VH, zastavím se u tebe... :)
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Klubové ID: 2116
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od ROBi »

Jak píší ostatní, pro tvoje využití by se mi nejvíce jevila pětka, ale zase E46ka je o chlup modernější a sportovnější. A motor určitě slabý není, jezdím v 323Ci E46 a i tak to s autem umí pěkně zahejbat ;)
Odpovědět