Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

DIAGNOSTIKA CARSOFT 6.5 + INTERFACE

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Takže INPA mi už na noťasu chodí, je třeba dodržet návod pro instalaci. Tam se píše, že ta ikona, která se při instalaci vytvoří má smazat nebo to s ní alespoň nespouštět. Takže problém byl právě v tomto - díky airbone.

Naopak teď nejde Carsoft, ani na W2000, kde předtím na COM1/2 šel. Hlásí chybu v interfejsu a jedna zelená LED teď jen trošku žhaví, předtím svítila. Tak jsem se podíval dovnitř, nic evidentně shořelé tam není. Jsou tam dva integráče, bohužel oba mají schválně smazané označení. Prostě výrobce tu horní stranu IO máznul nějakým rozpouštědlem, aby se označení nedalo zjistit.

Neznáte někdo označení těch "švábů"? Jinde totiž ta chyba být (asi) ani být nemůže. Migueli - nevíš?
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#42 Příspěvek od Birkoff »

jurasis píše:Jo, a několikrát jsem slyšel, že Carsoft potřebuje vždy COM1...


Nepotřebuje. Mě se na noťasu po reinstalaci originál COM hlásí jako COM3 a taky to chodí. Jinak Carsoft je tak neskutečně blbej program. Zlatá Inpa, opravdu. Tímto všechny varuju ...
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#43 Příspěvek od johnyfly1 »

carsoft a inpa oba programy som skusal ako na win7 tak na XP sp3 a vsetko funguje :wink:
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#44 Příspěvek od jurasis »

Birkoff píše:... Jinak Carsoft je tak neskutečně blbej program. Zlatá Inpa, opravdu. Tímto všechny varuju ...


Dovolím si oponovat. Pro úplnou lamu, co si chce jen změnit adaptabilní zamykání, zjistit teplotu oleje v převodovce, vymazat adaptace motoru nebo převodovky, vymazat oil servis či inspekci, vymazat chyby v jednotkách, zjistit orientačně lambdy nebo třeba přehodit jazyk v BC pokud nemá monitor (TV nebo NAVI), je to za dva litry super program (včetně kabelu)... Samo pár blbostí navíc, ale NEJDE NIC POJEBAT... Což u ostatních programů/kabelů jde...

Takže kdo chcete nástroj na základní věci a nechcete se hrabat v ničem zásadním, hurá do něj...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#45 Příspěvek od Birkoff »

Jo asi máš pravdu, já jsem to psal ještě nasr..., protože jsem potřeboval na svý E39 "jen" vymazat oilservis (ještě ani nesvítil) a z banální věci se vyklubala neřešitelná věc (asi s tou věcí neumím zacházet :D ). Pustil jsem Inpu a do 1min to bylo hotové. Tolik za mně.
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#46 Příspěvek od johnyfly1 »

tak carsoft ale niekedy zle ukaze chybovu hlasku..nevadvno mi ukazal chybu ze mam zly ten pyropas ci ako sa tomu nadava na vodicovej strane a inpa ukazala spolujazdcovu a ta ukazala spravne :wink:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Carsoft hlásí chybu v interfejsu. Předtím, než jsem to pod napětím odpojil, to fungovalo. Jedna zelená LED teď jen trošku žhaví, předtím svítila. Tak jsem se podíval dovnitř, nic evidentně shořelé tam není. Jsou tam dva integráče, bohužel oba mají schválně smazané označení. Prostě výrobce tu horní stranu IO máznul nějakým rozpouštědlem, aby se označení nedalo zjistit.

Jeden by měl být sériové rozhraní, takže např. MAX232.Jenže ten velký má 20 nožiček místo 16, tak by to mohlo být MAX233 ? A ten druhý vlevo ani netuším.

Obrázek

Obrázek

Plná velikost zde http://vs31.sweb.cz/PC_DB9_Carsoft3_DB9_auto.JPG

Ti, co máte taky tento čínský zázrak, koukněte mi prosím do Vašich interfejsů, co tam máte za integrované obvody. Díky.
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#48 Příspěvek od magorcondoria »

Můžeš sem hodit lepší foto,nejlépe obě strany.Jeden je naprogramovaný procesor(patrně ten prostřední). Drůhý je rs232 (ten v levo) a to malé v pravo je K-line driver,ten bude asi proražený(je to ta strana co připojuješ kabel do auta?).Když změříš napětí na K-line bude ca 9,5V po připojení adaptéru určitě spadne dolu../Edit. tak jsem si pořádně přečetl tvůj příspěvek tak pokud to ten adaptér nenajde zkontroluj napájecí napětí adaptéru mělo by být 5V. Je to řešeno integrovaným regulátorem výpadá jek tranzistor v plastovém pouzdře, nebo tam bude napájení přez odpor a zenerova dioda.Na výstupu z toho bude kondenzátor 100mikroFarad a více.Na tom to změř.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tak jsem výše dal lepší fotky + plnou velikost pro zobrazení v novém okně. Při pohledu ze strany součástek je vlevo bílý DB9 z COM počítače, následuje 16-ti pinový IO, asi MAX232, potom ten oválný 2-pól, na kterém je napsáno 11.0592, takže XTAL, potom následuje 20-ti pinový IO, asi PIC, v pravém horním rohu nad PIC je C1, ale že by měl 100uF pochybuji. Potom nacházím něco jako plastový tranzistor s označením 7BLO5 (že by to byl ten integrovaný regulátor?) a vpravo od něj dioda s označením N400, ale nepřečtu to celé, takže klidně může být 1N4007, což je skutečná dioda 1000V/1A, nad a pod ní 2x LED a úplně vpravo černý DB9 do diagnostické zásuvky auta.

Tyhle LEDky se chovají různě, pokud interface zapojím do COM1 nebo do COM2. Totiž když to mám v COM1, tak se mi načte ŘJ motoru, ostatní moduly Do Not Respond. Když to píchnu do COM2, tak nenajde ani ŘJ motoru. Takže usuzuji, že když zkusím vyměnit ten levý IO, stejně jsem ten MAX232 už koupil, je na straně počítače a taky se to chová různě v různých COMech, tak nic nezkazím. Co o tom soudíš kolego ?

A to napětí 5V mám teda změřit na krajních fousech toho 7BLO5?

Původně jsem si myslel, že RS232 bude ten 20-pinový, když je pod ním napsáno 232 PORT. Jenže to asi bude označený plošáku pro sériové rozhraní.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#50 Příspěvek od Kami1 »

to bude 78L05
http://www.ges.cz/sheets/7/78lxx.pdf

radic pro rs232 bude ten IO, na kterej vedou piny 2 a 3 z pocitacovyho konektoru (propiskat)
-takze na MAX232 piny 13 a 14 nebo 7 a 8
- a na MAX233 4 a 5 nebo 18 a 19
http://www.ges.cz/sheets/m/max233.pdf
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od starML Člen Klubu »

A je to opravené. Vyměnil jsem ten levý 16-pinový IO, dal jsem tam ten dříve koupený MAX232. Vyzkoušel jsem to na autě a funguje jako dříve, jak na COM1, tak i na COM2. Na tom 78L05 jsem naměřil 5,23-5,65 Voltu. Díky všem za dobře mířené rady.
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#52 Příspěvek od Kami1 »

:palec:
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#53 Příspěvek od jurasis »

Koukám, že ještě chvilku, a starML bude prodávat Carsoft kabely... :twisted:

Mimochodem, 78L05 je jen stabilizátor... Krajní piny vstup / výstup, prostřední zem. Tedy měřit vždy vůči střednímu fousu...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od starML Člen Klubu »

No, tak když už mám schéma toho stabilizátoru, tak už budu vědět, že střed proti vstupu nebo výstupu. Takhle jsem změřil blbinu. Ale už to mám poskládané, snad příště. :D
wutce
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: pát 26.01.2007 01:00

#55 Příspěvek od wutce »

zdravim. mam dotaz neví někdo jak v INPĚ nastavit denní svícení na 730 d r.v. 11/98 ne že bych byl uplnej tatar na jazyk,ale day light ani nic podobnýho mě tam do nosu necvrnklo.zkoušel jste to už někdo? zjistil jsem orávě,že by to mělo jít. děkuji všem předem
kkarel
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: stř 14.11.2007 01:00

#56 Příspěvek od kkarel »

Mám E39 530D s motorem M57 (rok 99), kabel mam USB s FTDI, kdyz v IMPA dam komunikaci třeba s ABS chodi to naprosto bez problemu, vidim otačky motoru, otáčky jednotlivých kol atd. Nicmeně za živého boha nemohu rozchodit komunikaci s motorem, vyberu M57 a IMPA po chvili vrati chybu komunikace.
Netušíte v čem by mohl být problém?
Jak na potvoru mi to ale začlo hlásit chybu vstřikovaní, když jí odmáznu tak je klid ale tak do měsice mi vyjede znova.
Děkuji
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#57 Příspěvek od johnyfly1 »

mne to robi na INPE to iste a robil mi to aj carsoft...skoro vsetky jednotky bez problemov okrem DME :roll: ja mam e36 316i 1997 M43 motor :roll:
chcel som to skusit aj na GT1 ale najskor skontrolujem elektriku ci je v pohode a az potom si zaplatim za GT1 :D
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava

#58 Příspěvek od jarda »

M42 mi čtou jenom některé verze EDIABASu, tak kdyžtak zkus nějakou jinou.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#59 Příspěvek od johnyfly1 »

uz som skusal viacere :D
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Motory M42 se vyráběli v letech 89-96. Když zapneš INPA, tak si dej F1 - Info a podívej se v jakém módu komunikuje.
V posledním řádku najdeš INTERFACE : ADS nebo tam máš STD:OBD ?

Starší auta (do 95)- potřebují mód ADS, komunikuje po pomalé L-Line i rychlé K-Line. L-Line se používá na vybuzení řídících jednotek. V souboru Ediabas.ini musí být INTERFACE=ADS.
Novější auta (od 95) – stačí mód OBD, komunikuje jen na rychlé K-Line. V souboru Ediabas.ini musí být INTERFACE=STD:ODB

Takže zkus přepnout na starší mód ADS a v ediabas.ini dát INTERFACE=ADS. Potom ješte nainstaluj ADS driver z príslušného adresáře hardware. Případně ještě přepni interface na příslušný mód, já mám interface od Miglenium.de, dělá se to tím switchem - http://miglenium.de/pictures/interface/ ... %20ADS.pdf.
Odpovědět