Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
DIAGNOSTIKA CARSOFT 6.5 + INTERFACE
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Takže INPA mi už na noťasu chodí, je třeba dodržet návod pro instalaci. Tam se píše, že ta ikona, která se při instalaci vytvoří má smazat nebo to s ní alespoň nespouštět. Takže problém byl právě v tomto - díky airbone.
Naopak teď nejde Carsoft, ani na W2000, kde předtím na COM1/2 šel. Hlásí chybu v interfejsu a jedna zelená LED teď jen trošku žhaví, předtím svítila. Tak jsem se podíval dovnitř, nic evidentně shořelé tam není. Jsou tam dva integráče, bohužel oba mají schválně smazané označení. Prostě výrobce tu horní stranu IO máznul nějakým rozpouštědlem, aby se označení nedalo zjistit.
Neznáte někdo označení těch "švábů"? Jinde totiž ta chyba být (asi) ani být nemůže. Migueli - nevíš?
Naopak teď nejde Carsoft, ani na W2000, kde předtím na COM1/2 šel. Hlásí chybu v interfejsu a jedna zelená LED teď jen trošku žhaví, předtím svítila. Tak jsem se podíval dovnitř, nic evidentně shořelé tam není. Jsou tam dva integráče, bohužel oba mají schválně smazané označení. Prostě výrobce tu horní stranu IO máznul nějakým rozpouštědlem, aby se označení nedalo zjistit.
Neznáte někdo označení těch "švábů"? Jinde totiž ta chyba být (asi) ani být nemůže. Migueli - nevíš?
Birkoff píše:... Jinak Carsoft je tak neskutečně blbej program. Zlatá Inpa, opravdu. Tímto všechny varuju ...
Dovolím si oponovat. Pro úplnou lamu, co si chce jen změnit adaptabilní zamykání, zjistit teplotu oleje v převodovce, vymazat adaptace motoru nebo převodovky, vymazat oil servis či inspekci, vymazat chyby v jednotkách, zjistit orientačně lambdy nebo třeba přehodit jazyk v BC pokud nemá monitor (TV nebo NAVI), je to za dva litry super program (včetně kabelu)... Samo pár blbostí navíc, ale NEJDE NIC POJEBAT... Což u ostatních programů/kabelů jde...
Takže kdo chcete nástroj na základní věci a nechcete se hrabat v ničem zásadním, hurá do něj...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Carsoft hlásí chybu v interfejsu. Předtím, než jsem to pod napětím odpojil, to fungovalo. Jedna zelená LED teď jen trošku žhaví, předtím svítila. Tak jsem se podíval dovnitř, nic evidentně shořelé tam není. Jsou tam dva integráče, bohužel oba mají schválně smazané označení. Prostě výrobce tu horní stranu IO máznul nějakým rozpouštědlem, aby se označení nedalo zjistit.
Jeden by měl být sériové rozhraní, takže např. MAX232.Jenže ten velký má 20 nožiček místo 16, tak by to mohlo být MAX233 ? A ten druhý vlevo ani netuším.
Plná velikost zde http://vs31.sweb.cz/PC_DB9_Carsoft3_DB9_auto.JPG
Ti, co máte taky tento čínský zázrak, koukněte mi prosím do Vašich interfejsů, co tam máte za integrované obvody. Díky.
Jeden by měl být sériové rozhraní, takže např. MAX232.Jenže ten velký má 20 nožiček místo 16, tak by to mohlo být MAX233 ? A ten druhý vlevo ani netuším.
Plná velikost zde http://vs31.sweb.cz/PC_DB9_Carsoft3_DB9_auto.JPG
Ti, co máte taky tento čínský zázrak, koukněte mi prosím do Vašich interfejsů, co tam máte za integrované obvody. Díky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 226
- Registrován: úte 19.05.2009 00:00
- Bydliště: Aussig(Ústí/L)
Můžeš sem hodit lepší foto,nejlépe obě strany.Jeden je naprogramovaný procesor(patrně ten prostřední). Drůhý je rs232 (ten v levo) a to malé v pravo je K-line driver,ten bude asi proražený(je to ta strana co připojuješ kabel do auta?).Když změříš napětí na K-line bude ca 9,5V po připojení adaptéru určitě spadne dolu../Edit. tak jsem si pořádně přečetl tvůj příspěvek tak pokud to ten adaptér nenajde zkontroluj napájecí napětí adaptéru mělo by být 5V. Je to řešeno integrovaným regulátorem výpadá jek tranzistor v plastovém pouzdře, nebo tam bude napájení přez odpor a zenerova dioda.Na výstupu z toho bude kondenzátor 100mikroFarad a více.Na tom to změř.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem výše dal lepší fotky + plnou velikost pro zobrazení v novém okně. Při pohledu ze strany součástek je vlevo bílý DB9 z COM počítače, následuje 16-ti pinový IO, asi MAX232, potom ten oválný 2-pól, na kterém je napsáno 11.0592, takže XTAL, potom následuje 20-ti pinový IO, asi PIC, v pravém horním rohu nad PIC je C1, ale že by měl 100uF pochybuji. Potom nacházím něco jako plastový tranzistor s označením 7BLO5 (že by to byl ten integrovaný regulátor?) a vpravo od něj dioda s označením N400, ale nepřečtu to celé, takže klidně může být 1N4007, což je skutečná dioda 1000V/1A, nad a pod ní 2x LED a úplně vpravo černý DB9 do diagnostické zásuvky auta.
Tyhle LEDky se chovají různě, pokud interface zapojím do COM1 nebo do COM2. Totiž když to mám v COM1, tak se mi načte ŘJ motoru, ostatní moduly Do Not Respond. Když to píchnu do COM2, tak nenajde ani ŘJ motoru. Takže usuzuji, že když zkusím vyměnit ten levý IO, stejně jsem ten MAX232 už koupil, je na straně počítače a taky se to chová různě v různých COMech, tak nic nezkazím. Co o tom soudíš kolego ?
A to napětí 5V mám teda změřit na krajních fousech toho 7BLO5?
Původně jsem si myslel, že RS232 bude ten 20-pinový, když je pod ním napsáno 232 PORT. Jenže to asi bude označený plošáku pro sériové rozhraní.
Tyhle LEDky se chovají různě, pokud interface zapojím do COM1 nebo do COM2. Totiž když to mám v COM1, tak se mi načte ŘJ motoru, ostatní moduly Do Not Respond. Když to píchnu do COM2, tak nenajde ani ŘJ motoru. Takže usuzuji, že když zkusím vyměnit ten levý IO, stejně jsem ten MAX232 už koupil, je na straně počítače a taky se to chová různě v různých COMech, tak nic nezkazím. Co o tom soudíš kolego ?
A to napětí 5V mám teda změřit na krajních fousech toho 7BLO5?
Původně jsem si myslel, že RS232 bude ten 20-pinový, když je pod ním napsáno 232 PORT. Jenže to asi bude označený plošáku pro sériové rozhraní.
to bude 78L05
http://www.ges.cz/sheets/7/78lxx.pdf
radic pro rs232 bude ten IO, na kterej vedou piny 2 a 3 z pocitacovyho konektoru (propiskat)
-takze na MAX232 piny 13 a 14 nebo 7 a 8
- a na MAX233 4 a 5 nebo 18 a 19
http://www.ges.cz/sheets/m/max233.pdf
http://www.ges.cz/sheets/7/78lxx.pdf
radic pro rs232 bude ten IO, na kterej vedou piny 2 a 3 z pocitacovyho konektoru (propiskat)
-takze na MAX232 piny 13 a 14 nebo 7 a 8
- a na MAX233 4 a 5 nebo 18 a 19
http://www.ges.cz/sheets/m/max233.pdf
Mám E39 530D s motorem M57 (rok 99), kabel mam USB s FTDI, kdyz v IMPA dam komunikaci třeba s ABS chodi to naprosto bez problemu, vidim otačky motoru, otáčky jednotlivých kol atd. Nicmeně za živého boha nemohu rozchodit komunikaci s motorem, vyberu M57 a IMPA po chvili vrati chybu komunikace.
Netušíte v čem by mohl být problém?
Jak na potvoru mi to ale začlo hlásit chybu vstřikovaní, když jí odmáznu tak je klid ale tak do měsice mi vyjede znova.
Děkuji
Netušíte v čem by mohl být problém?
Jak na potvoru mi to ale začlo hlásit chybu vstřikovaní, když jí odmáznu tak je klid ale tak do měsice mi vyjede znova.
Děkuji
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Motory M42 se vyráběli v letech 89-96. Když zapneš INPA, tak si dej F1 - Info a podívej se v jakém módu komunikuje.
V posledním řádku najdeš INTERFACE : ADS nebo tam máš STD:OBD ?
Starší auta (do 95)- potřebují mód ADS, komunikuje po pomalé L-Line i rychlé K-Line. L-Line se používá na vybuzení řídících jednotek. V souboru Ediabas.ini musí být INTERFACE=ADS.
Novější auta (od 95) – stačí mód OBD, komunikuje jen na rychlé K-Line. V souboru Ediabas.ini musí být INTERFACE=STD:ODB
Takže zkus přepnout na starší mód ADS a v ediabas.ini dát INTERFACE=ADS. Potom ješte nainstaluj ADS driver z príslušného adresáře hardware. Případně ještě přepni interface na příslušný mód, já mám interface od Miglenium.de, dělá se to tím switchem - http://miglenium.de/pictures/interface/ ... %20ADS.pdf.
V posledním řádku najdeš INTERFACE : ADS nebo tam máš STD:OBD ?
Starší auta (do 95)- potřebují mód ADS, komunikuje po pomalé L-Line i rychlé K-Line. L-Line se používá na vybuzení řídících jednotek. V souboru Ediabas.ini musí být INTERFACE=ADS.
Novější auta (od 95) – stačí mód OBD, komunikuje jen na rychlé K-Line. V souboru Ediabas.ini musí být INTERFACE=STD:ODB
Takže zkus přepnout na starší mód ADS a v ediabas.ini dát INTERFACE=ADS. Potom ješte nainstaluj ADS driver z príslušného adresáře hardware. Případně ještě přepni interface na příslušný mód, já mám interface od Miglenium.de, dělá se to tím switchem - http://miglenium.de/pictures/interface/ ... %20ADS.pdf.