Effa píše:
196 EVAP: elktrical valve from LDP pump
202 Lambda regulation limit exceeded : Oxygen sensor 1
Bank 1 Cylinder 1-3; after catalytic converter
203 Lambda regulation limit exceeded : Oxygen sensor 2
Bank 2 Cylinder 4-6; after catalytic converter
196 EVAP: elktrical valve from LDP pump
= čidlo na výparníku klimatizace
202+203 =Vysoký obsah CO za oběma katalyzátory. Buď jsou katalyzátory po smrti, nejsou tam vůbec, nebo nejde výhřev do lambda sond. Sondy před katem nehlásí nic, takže bohatost směsi bude asi OK. Tyhle lambdy za katem vlastně kontrolují účinnost katalyzátorů.
ATS - Air Temperature Sensor - čidlo teploty vzduchu
FGR – Vehicle Speed Control (Cruise Control) - čidlo rychlosti vozu
Tomu čidlu teploty u IKE moc nerozumím, kdyby to bylo u DME, řekl bych že to je čidlo nasávaného vzduchu. Čidlo u aut. převodovky je jasné.
Když si prohlédneš protokol z INPA podrobněji, je tam i stav tachometru a další údaje, při které byla závada zapsána. Také je dobré vyhodnotit údaj Fehlerhäufigkeit = intenzita (četnost) poruchy a Logistikzähler. Takže pokud je tam 1-2x a protože se jedná o sporadické závady, vymazal bych je a za 14 dní napíchnul na diagnostiku znova. Kdyby závady byly STATIC nebo hodně časté sporadické, bylo by nutno to řešit.
to ATS bude asi cidlo venkovni teploty, ktera se mi zobrazuje na budicich.
FGR je cidlo rychlosti, ktere je na diferaku? Nebo o jake jine cidlo se jedna? Zajimavy je, ze kdys tu zavadu (FGR) vidim v INPA, tak v DIS se nezobrazi, podle DISu je vsechno OK. Kdyz znova prejdu do INPA tak tam vidim to FGR a jesne udaje - nejaky Label Byte 18, Operating hours, Battery voltage, a Output speed. Z tych udaju moc nevyctu.
Error frequency u ATS mam tak 50 az 100 krat (podle toho jak casto to zmazu) u FGR tak do 5 krat.
K tomu čidlu teploty (ATS) se podívej na http://vs31.sweb.cz//Cidlo_teploty_Cels ... enheit.doc , je to primitivní "opičárna", kterou hravě zvládneš, kup si ten termistor a buď ho dáš do původního konektoru, nebo použij třeba starou fixu. A poškození při demontáži zaleješ tavnou pistolí.
Jestli to čidlo je na diferáku nebo automatické převodovce, to nevím, 7er neznám. Ten diferenciál je logičtější, protože automat nabo manuál by to potom měli stejně. Label byte mi nic neříká, Operating hours, Battery voltage, a Output speed - to jsou ty hodnoty, při kterých se ta závada zapsala do paměti. Měl by tam být i stav tacho, tak se podívej, aby to nebylo před 5 lety. Odpoj čidlo na diferáku a projeď to a podívej se do výpisu diagnostiky, co to napíše.
sedma na diferaku žádné čidlo nemá. ale v převodovce má čidlo "za měničem" a na "výstupu" z převodocvky... jiank to bere signíl otáček motoru a pak rychlost z kol od ABS (všechno přes can)
a pak muže krasně vyhodnotit prokluzy měniče (popř.zamku měniče) a nebo lamel jako takovych na stupnich... a na to je dobre mit tabulku hodnot nebo carsoft on to přesně popíše mezi kterym stupnem (1-2,2-3,3-4,4-5)to proklouzlo... Inpa o tomhle moc sama neví jestli vyhodnotila prokluz nebo "špatnou informaci ze snímače" popř. nabrala chybu se sběrnice a udaji o rychlosti...
k tomu se váže i ten Telegram error v IKE...
to je taky takova srandovni chyba... prostě nějaka chvilkova ztrata komunikace... asi takhle. zdiagnostikoval sem už desítky 7er a ještě sem nepotkal žádnou ktera nemá v IKE Telegram error. to je snad vlastnost
starML píše:K tomu čidlu teploty (ATS) se podívej na http://vs31.sweb.cz//Cidlo_teploty_Cels ... enheit.doc , je to primitivní "opičárna", kterou hravě zvládneš, kup si ten termistor a buď ho dáš do původního konektoru, nebo použij třeba starou fixu. A poškození při demontáži zaleješ tavnou pistolí.
Nedá se ten termistor sehnat i někde v CZ? Koukal jsem na ty stránky SK dle odkazu a to čidlo jsem tam nenašel.Ani přes google.Mně z auta kouká pouze kablík bez jakékoliv koncovky a BC ukazuje -40.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Kompletní čidlo tam nenajdeš - to je výrobek. A ten obsahuje jedinou součástku - termistor. Koukni na http://www.emo.cz/k322-elektronicke-sou ... story?od=0 , 6. položka, obrázek chybí, cena 15,-Kč včetně daně. Buď si kup celé čidlo, nebo oprav staré, nebo si ten termistor do něčeho dej. OK?
v zimě jsem si taky obrousil špičku na upadlým čidle teploty, stačil tenhle termistor http://www.gme.cz/cz/k164nk004-7-p118-009.html a napájet na původní místo, ušetřeno cca 792Kč oproti originálu
jen pár rad: polaritu neřeš je to odpor a je mu to jedno a když to připojíš, tak to bude reagovat až na druhý den a přesnost 0,5°C
202+203 =Vysoký obsah CO za oběma katalyzátory. Buď jsou katalyzátory po smrti, nejsou tam vůbec, nebo nejde výhřev do lambda sond. Sondy před katem nehlásí nic, takže bohatost směsi bude asi OK. Tyhle lambdy za katem vlastně kontrolují účinnost katalyzátorů.
..směs mám moc bohatou, někdy si to i střelí, samovzněcuje ve výfuku.. ( jsem bez katů )
Předem díky moc za jakoukoliv zkušenost.
--
S pozdravem.