Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

chybové hlášky z CARSOFTu..

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj

#1 Příspěvek od Effa »

..mohl bych požádat o posouzení ?, jde o motor M52 2.8 1xVanos:

196 EVAP: elktrical valve from LDP pump

202 Lambda regulation limit exceeded : Oxygen sensor 1
Bank 1 Cylinder 1-3; after catalytic converter

203 Lambda regulation limit exceeded : Oxygen sensor 2
Bank 2 Cylinder 4-6; after catalytic converter



Předem moc děkuju :? .
S pozdravem.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Effa píše:196 EVAP: elktrical valve from LDP pump

202 Lambda regulation limit exceeded : Oxygen sensor 1
Bank 1 Cylinder 1-3; after catalytic converter

203 Lambda regulation limit exceeded : Oxygen sensor 2
Bank 2 Cylinder 4-6; after catalytic converter


196 EVAP: elktrical valve from LDP pump
= čidlo na výparníku klimatizace
Obrázek

202+203 =Vysoký obsah CO za oběma katalyzátory. Buď jsou katalyzátory po smrti, nejsou tam vůbec, nebo nejde výhřev do lambda sond. Sondy před katem nehlásí nic, takže bohatost směsi bude asi OK. Tyhle lambdy za katem vlastně kontrolují účinnost katalyzátorů.
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj

#3 Příspěvek od Effa »

..můžu se zeptat ohledně přístupu - jak se ke všemu co nejlépe dostanu ? :)

Předem děkuju za info.
S pozdravem.
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#4 Příspěvek od bas2 »

Nevite nekdo co znamenaji tyto chyby? (mam E38 ; M60; automat)

INPA 5.02 hlasi tohle:

Jednotka IKE:

141 ATS signal: telegram error or no telegram
Open circuit
Sporadic error

---------------------------

Jednotka automatu (AGS 922):
57 FGR
Sporadic error
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od starML Člen Klubu »

ATS - Air Temperature Sensor - čidlo teploty vzduchu
FGR – Vehicle Speed Control (Cruise Control) - čidlo rychlosti vozu

Tomu čidlu teploty u IKE moc nerozumím, kdyby to bylo u DME, řekl bych že to je čidlo nasávaného vzduchu. Čidlo u aut. převodovky je jasné.

Když si prohlédneš protokol z INPA podrobněji, je tam i stav tachometru a další údaje, při které byla závada zapsána. Také je dobré vyhodnotit údaj Fehlerhäufigkeit = intenzita (četnost) poruchy a Logistikzähler. Takže pokud je tam 1-2x a protože se jedná o sporadické závady, vymazal bych je a za 14 dní napíchnul na diagnostiku znova. Kdyby závady byly STATIC nebo hodně časté sporadické, bylo by nutno to řešit.
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#6 Příspěvek od bas2 »

starML: diky za vysvetleni.

to ATS bude asi cidlo venkovni teploty, ktera se mi zobrazuje na budicich.

FGR je cidlo rychlosti, ktere je na diferaku? Nebo o jake jine cidlo se jedna? Zajimavy je, ze kdys tu zavadu (FGR) vidim v INPA, tak v DIS se nezobrazi, podle DISu je vsechno OK. Kdyz znova prejdu do INPA tak tam vidim to FGR a jesne udaje - nejaky Label Byte 18, Operating hours, Battery voltage, a Output speed. Z tych udaju moc nevyctu.

Error frequency u ATS mam tak 50 az 100 krat (podle toho jak casto to zmazu) u FGR tak do 5 krat.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od starML Člen Klubu »

K tomu čidlu teploty (ATS) se podívej na http://vs31.sweb.cz//Cidlo_teploty_Cels ... enheit.doc , je to primitivní "opičárna", kterou hravě zvládneš, kup si ten termistor a buď ho dáš do původního konektoru, nebo použij třeba starou fixu. A poškození při demontáži zaleješ tavnou pistolí.

Jestli to čidlo je na diferáku nebo automatické převodovce, to nevím, 7er neznám. Ten diferenciál je logičtější, protože automat nabo manuál by to potom měli stejně. Label byte mi nic neříká, Operating hours, Battery voltage, a Output speed - to jsou ty hodnoty, při kterých se ta závada zapsala do paměti. Měl by tam být i stav tacho, tak se podívej, aby to nebylo před 5 lety. Odpoj čidlo na diferáku a projeď to a podívej se do výpisu diagnostiky, co to napíše.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Snejk »

sedma na diferaku žádné čidlo nemá. ale v převodovce má čidlo "za měničem" a na "výstupu" z převodocvky... jiank to bere signíl otáček motoru a pak rychlost z kol od ABS (všechno přes can)
a pak muže krasně vyhodnotit prokluzy měniče (popř.zamku měniče) a nebo lamel jako takovych na stupnich... a na to je dobre mit tabulku hodnot nebo carsoft on to přesně popíše mezi kterym stupnem (1-2,2-3,3-4,4-5)to proklouzlo... Inpa o tomhle moc sama neví jestli vyhodnotila prokluz nebo "špatnou informaci ze snímače" popř. nabrala chybu se sběrnice a udaji o rychlosti...
k tomu se váže i ten Telegram error v IKE...
to je taky takova srandovni chyba... prostě nějaka chvilkova ztrata komunikace... asi takhle. zdiagnostikoval sem už desítky 7er a ještě sem nepotkal žádnou ktera nemá v IKE Telegram error. to je snad vlastnost :)
Pavelkac
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 28.02.2010 01:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj

#9 Příspěvek od Pavelkac »

starML píše:K tomu čidlu teploty (ATS) se podívej na http://vs31.sweb.cz//Cidlo_teploty_Cels ... enheit.doc , je to primitivní "opičárna", kterou hravě zvládneš, kup si ten termistor a buď ho dáš do původního konektoru, nebo použij třeba starou fixu. A poškození při demontáži zaleješ tavnou pistolí.

Nedá se ten termistor sehnat i někde v CZ? Koukal jsem na ty stránky SK dle odkazu a to čidlo jsem tam nenašel.Ani přes google.Mně z auta kouká pouze kablík bez jakékoliv koncovky a BC ukazuje -40.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Kompletní čidlo tam nenajdeš - to je výrobek. A ten obsahuje jedinou součástku - termistor. Koukni na http://www.emo.cz/k322-elektronicke-sou ... story?od=0 , 6. položka, obrázek chybí, cena 15,-Kč včetně daně. Buď si kup celé čidlo, nebo oprav staré, nebo si ten termistor do něčeho dej. OK?
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Brátn Moderátor »

v zimě jsem si taky obrousil špičku na upadlým čidle teploty, stačil tenhle termistor http://www.gme.cz/cz/k164nk004-7-p118-009.html a napájet na původní místo, ušetřeno cca 792Kč oproti originálu

jen pár rad: polaritu neřeš je to odpor a je mu to jedno a když to připojíš, tak to bude reagovat až na druhý den a přesnost 0,5°C
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Pavelkac
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 28.02.2010 01:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj

#12 Příspěvek od Pavelkac »

OK,děkuji za rady.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Effa
Registrovaný
Příspěvky: 140
Registrován: ned 25.03.2007 01:00
Bydliště: Teplice, Ústecký kraj

#13 Příspěvek od Effa »

..omlouvám se za zpoždění :)

202+203 =Vysoký obsah CO za oběma katalyzátory. Buď jsou katalyzátory po smrti, nejsou tam vůbec, nebo nejde výhřev do lambda sond. Sondy před katem nehlásí nic, takže bohatost směsi bude asi OK. Tyhle lambdy za katem vlastně kontrolují účinnost katalyzátorů.


..směs mám moc bohatou, někdy si to i střelí, samovzněcuje ve výfuku.. :? ( jsem bez katů )


Předem díky moc za jakoukoliv zkušenost.
--
S pozdravem.
Odpovědět