Vím, že podobných témat je tu několik, nicméně žádné se nezabývá mým problémem a uspokojivé řešení jsem nenašel. Tedy:
Zdravím pánové. Mám problém se servotronicem. Začalo to před pár měsíci, když jsem ráno nastartoval, řízení šlo krásně malíčkem, ale jakmile jsem překročil určitou rychlost, zhruba 60 km/h, tak ztuhlo. To je v pořádku, horší ale je, že už se to nevrátilo zpátky a zůstalo tuhé. Když jsem zastavil a vypnul motor, znovu nahodil, tak zase malíčkem....Teď se to dostalo do fáze, že už je to tuhé hned po startu. Vzhledem k tomu, že na točení volantem mám volnou jednu ruku, tak celkem průser Po zimě se to maličko zlepšilo, nicméně stále na piču.
- Co s tím? Závada mi připadá elektronická, nicméně se podle snejka na servu nedá nic diagnostikovat
- na bimmerboard jsem našel topic s podobným problémem, a měnil tam nějákou jednotku. viz- http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1388921
- nemůžu tu jednotku na ETK najít, nemáte ji někdo?
- Díky za jakýkoliv nápad, tip.
Jedná se o BMW E38 3.0dA 2001
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
SERVOTRONIC
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 868
- Registrován: ned 13.01.2008 01:00
- Bydliště: Praha - západ
- Klubové ID: 3068
Vidím že jsem zadal chybně odkaz:
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1388921
Už se podařilo najít tu součátku na ETK, je to tahle:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/S ... ering_box/
číslo 5.
Napadá někoho v čem by mohl být problém?
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1388921
Už se podařilo najít tu součátku na ETK, je to tahle:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E38/S ... ering_box/
číslo 5.
Napadá někoho v čem by mohl být problém?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
V podstatě jsi si odpověděl sám. Podívej se na to schéma v příloze (dole), tam najdeš ten elektromagnetický ventil B15. Odpoj konektor a proměř dráty do Grundmodulu A1 a ventil samotný, t.j. Pin(1) proti kostře a Pin(2) proti kostře. Podle mne bude některý drát uhnilý, protože to je dost v exponovaném místě a sůl (nebo i kuny) žerou jako divé.
Ventil funguje tak, že při stání a pomalé jízdě dává servo plný výkon do posilovače. To zlepšuje manévrovatelnost vozidla při otáčení, ale při větší rychlosti by rychlé změny byly na úkor stability a při velmi vysoké rychlosti je to dokonce nežádoucí. Takže se vzrůstající rychlostí posilovací efekt klesá až zcela zanikne.
Tobě to funguje jen napůl, zpátky se to už nevrátí. Takže buď je jeden drát špatný (uhnil), nebo se ventil zasekává, nevrací se.
Ve WDS se píše :
Servotronic
Die Servotronic ist eine geschwindigkeitsabhängige Regelung der Lenkkraftunterstützung. Die Servotronic ist im Grundmodul integriert.
Abhängig von der Fahrgeschwindigkeit wird im Grundmodul der Strom für den elektrohydraulischen Wandler geregelt. Je größer die Geschwindigkeit ist, desto geringer ist der Wandlerstrom.
Bei der Baureihe E38 ist zur Auswertung der Fahrzeuggeschwindigkeit das Tacho A-Signal (Leitung) von der IKE am Grundmodul angeschlossen. Zur Fehlererkennung wird neben dem Tacho A-Signal auch der Geschwindigkeitswert über den K-Bus von der IKE an das Grundmodul übertragen.
Bei den Baureihen E39 und E53 wird anstelle des Tacho A-Signals das Raddrehzahlsignal vom ABS/ASC Steuergerät verwendet.
Jenže k tomuto vytuhnutí serva dochází ještě ve dvou případech :
- když je nízké napětí v palubní síti
- když zareaguje ABS, když signalizuje chybu ABS
Není to chyba, ale vlastnost. V obou případech dává vozidlo řidiči najevo, že něco není zcela v pořádku.
Takže :
- žádná z kontrolek ABS+ASC Ti nesvítí? Pokud ano, začni tady
- zjisti si napětí, které je v palubní síti za jízdy, přepni si zobrazení pod ukazatelem km, viz bod 9 http://vs31.sweb.cz//Test_palubniho_pristroje_CZ.doc
- vymontuj ten ventil a prověř, jak výše uvedeno
Ventil funguje tak, že při stání a pomalé jízdě dává servo plný výkon do posilovače. To zlepšuje manévrovatelnost vozidla při otáčení, ale při větší rychlosti by rychlé změny byly na úkor stability a při velmi vysoké rychlosti je to dokonce nežádoucí. Takže se vzrůstající rychlostí posilovací efekt klesá až zcela zanikne.
Tobě to funguje jen napůl, zpátky se to už nevrátí. Takže buď je jeden drát špatný (uhnil), nebo se ventil zasekává, nevrací se.
Ve WDS se píše :
Servotronic
Die Servotronic ist eine geschwindigkeitsabhängige Regelung der Lenkkraftunterstützung. Die Servotronic ist im Grundmodul integriert.
Abhängig von der Fahrgeschwindigkeit wird im Grundmodul der Strom für den elektrohydraulischen Wandler geregelt. Je größer die Geschwindigkeit ist, desto geringer ist der Wandlerstrom.
Bei der Baureihe E38 ist zur Auswertung der Fahrzeuggeschwindigkeit das Tacho A-Signal (Leitung) von der IKE am Grundmodul angeschlossen. Zur Fehlererkennung wird neben dem Tacho A-Signal auch der Geschwindigkeitswert über den K-Bus von der IKE an das Grundmodul übertragen.
Bei den Baureihen E39 und E53 wird anstelle des Tacho A-Signals das Raddrehzahlsignal vom ABS/ASC Steuergerät verwendet.
Jenže k tomuto vytuhnutí serva dochází ještě ve dvou případech :
- když je nízké napětí v palubní síti
- když zareaguje ABS, když signalizuje chybu ABS
Není to chyba, ale vlastnost. V obou případech dává vozidlo řidiči najevo, že něco není zcela v pořádku.
Takže :
- žádná z kontrolek ABS+ASC Ti nesvítí? Pokud ano, začni tady
- zjisti si napětí, které je v palubní síti za jízdy, přepni si zobrazení pod ukazatelem km, viz bod 9 http://vs31.sweb.cz//Test_palubniho_pristroje_CZ.doc
- vymontuj ten ventil a prověř, jak výše uvedeno
- Přílohy
-
- E38 Servotronic.JPG (32.65 KiB) Zobrazeno 516 x