Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Kontrolka oleje E39
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: sob 29.12.2007 01:00
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
Pred cca.1500km sem menil olej na sve e39 2.0i, polosyntetika,289000km, ted se mi stava kdy jedu cca.3O.min. tak na volnobeh mi zacne problikavat kontrolka oleje az zustane svitit,po pridani otacek staci 1000 ot.min. tak uz nesviti, sviti jenom na volnobeh, dival sem se na merku a na merce to mam mezi min. a max. takze oleje tam je takove mnozstvi jak ma byt,nevite cim to muze byt? diky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: sob 29.12.2007 01:00
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
tak ted su utoho asi blazen, jak to mam zmerit ten mazaci tlak manometrem?troutny píše:bawacek píše:hned jak to bude mozny tak jedu do servisu to zmerittroutny píše:Zkus změřit ten mazací tlak manometrem a uvidíš jasně na čem jsi.
Tak když nejseš schopný si sám změřit tlak,tak nevím proč to rovnou nedáš do servisu a laboruješ tady čim to je

Jasně troutny, každej má doma manometr a je kutil Tim a ví, jak se to dělá..
Když to znáš, tak by bylo dobrý třeba popsat, jak na to ne? Mě napadá, nemohlo by to být špatně odvzdušněný? Vím, že kamarád na BMW měnil olej a taky mu začala svítit kontrolka, že nemaže. Poté to nějak odvzdušnili a jede normálně.. 


Vyndat čidlo tlaku oleje z tělesa držáku olejového filtru,a našroubovat manometr(tlakoměr) se šroubením 12x1.5 tedy shodné se závitem olej. snímače tlaku mazání.
Motor nastartovat,když je teplý,a tlak by měl být 0.6-2bary na volnoběh.Při zvýšení otáček na cca 4-5 tis. by měl být mazací tlak 4-6 bar.
Při tlaku 0.5bar a méně se čidlo spíná a ukostřuje a kontrolka se rozsvítí a tím hlasí,že motor nemaže.
Při malém mazací tlaku,může buď částečně viset redukčák ,či vyběhaná olej pumpa,či to nepřiměřeně více bleje ven kolem šál na klice což znamená vylágrováno.
Motor nastartovat,když je teplý,a tlak by měl být 0.6-2bary na volnoběh.Při zvýšení otáček na cca 4-5 tis. by měl být mazací tlak 4-6 bar.
Při tlaku 0.5bar a méně se čidlo spíná a ukostřuje a kontrolka se rozsvítí a tím hlasí,že motor nemaže.
Při malém mazací tlaku,může buď částečně viset redukčák ,či vyběhaná olej pumpa,či to nepřiměřeně více bleje ven kolem šál na klice což znamená vylágrováno.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Stalo se mi to samé, jen na jiném motoru. Po zahřátí na provozní teplotu se na volnoběhu rozvěcovala kontrolka mazání. Při přeměření tlaku na hlavním mazacím kanálu byl tlak v otáčkách okolo 4atm, ale na volnoběh ani 0,5atm. Takže za pár dní jsem si jel obstarat ND na GO. Ale jako by to mrcha motor tušil, na té samé křižovatce se už kontrolka nerozsvítila,a to ani za další půlhodinu jízdy. Tak jsem to jel znovu přeměřit a na volnoběhu dával 2atm a v otáčkách skoro 5. Ono toho dne bylo trochu větší zima, takže při studeném motoru byl větší tlak oleje, ten přetlak redukční ventil nadzvednul víc a olej přepustil. Tím se asi vyplavila nějaká nečistota, která byla v redukčním ventilu zaseklá a od té doby to už dalo pokoj.
K Tvému problému :
- nový olej Ti po 1500km rozpustil nějaký užitečný karbon a tudy to teď více teče a na volnoběh už nemaže, jak píše Libovka.
- dal jsi nějaký jiný, řidší, olej (má nižší viskozitu) .... a pak jako výše
- skutečně se pokazilo čidlo tlaku, stává se to, pomůže to přeměření a nové čidlo
- ten nový olej Ti rozpustil nečistoty a nějaká ta nečistota se zasekla v tom redukčním ventilu, jak jsem popisoval svoje story
Takže, ještě než pojedeš k rozebrání toho olejového čerpadla, zkus studený motor - ale ne okamžitě po startu (bez kvaltu) několikrát krátce vytočit mezi 3-4.000 ot/min. Pokud je nějaká nečistota v tom redukčním ventilu, mohla by se vyplavit. Výsledek uvidíš po zahřátí oleje na provozní teplotu, třeba se už nerozsvítí jako mě. Pokud to na volnoběh bude svítit, už s tím radši nejezdi, ono to už nebude dost mazat ani v otáčkách a mohl by si pokazit mnohem víc.
P.S.
Doufám, že jsi vyměnil filtr oleje a nedal tam nějaký čínský nebo polský, které buď nefiltrují, nebo se jim úplně zbortí přepážky a potom cloní dodávku oleje. Cca před rokem tady byl odkaz na jejich test - hrůza.
K Tvému problému :
- nový olej Ti po 1500km rozpustil nějaký užitečný karbon a tudy to teď více teče a na volnoběh už nemaže, jak píše Libovka.
- dal jsi nějaký jiný, řidší, olej (má nižší viskozitu) .... a pak jako výše
- skutečně se pokazilo čidlo tlaku, stává se to, pomůže to přeměření a nové čidlo
- ten nový olej Ti rozpustil nečistoty a nějaká ta nečistota se zasekla v tom redukčním ventilu, jak jsem popisoval svoje story
Takže, ještě než pojedeš k rozebrání toho olejového čerpadla, zkus studený motor - ale ne okamžitě po startu (bez kvaltu) několikrát krátce vytočit mezi 3-4.000 ot/min. Pokud je nějaká nečistota v tom redukčním ventilu, mohla by se vyplavit. Výsledek uvidíš po zahřátí oleje na provozní teplotu, třeba se už nerozsvítí jako mě. Pokud to na volnoběh bude svítit, už s tím radši nejezdi, ono to už nebude dost mazat ani v otáčkách a mohl by si pokazit mnohem víc.
P.S.
Doufám, že jsi vyměnil filtr oleje a nedal tam nějaký čínský nebo polský, které buď nefiltrují, nebo se jim úplně zbortí přepážky a potom cloní dodávku oleje. Cca před rokem tady byl odkaz na jejich test - hrůza.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: sob 29.12.2007 01:00
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
Diky za radu, skusim to.starML píše:Stalo se mi to samé, jen na jiném motoru. Po zahřátí na provozní teplotu se na volnoběhu rozvěcovala kontrolka mazání. Při přeměření tlaku na hlavním mazacím kanálu byl tlak v otáčkách okolo 4atm, ale na volnoběh ani 0,5atm. Takže za pár dní jsem si jel obstarat ND na GO. Ale jako by to mrcha motor tušil, na té samé křižovatce se už kontrolka nerozsvítila,a to ani za další půlhodinu jízdy. Tak jsem to jel znovu přeměřit a na volnoběhu dával 2atm a v otáčkách skoro 5. Ono toho dne bylo trochu větší zima, takže při studeném motoru byl větší tlak oleje, ten přetlak redukční ventil nadzvednul víc a olej přepustil. Tím se asi vyplavila nějaká nečistota, která byla v redukčním ventilu zaseklá a od té doby to už dalo pokoj.
K Tvému problému :
- nový olej Ti po 1500km rozpustil nějaký užitečný karbon a tudy to teď více teče a na volnoběh už nemaže, jak píše Libovka.
- dal jsi nějaký jiný, řidší, olej (má nižší viskozitu) .... a pak jako výše
- skutečně se pokazilo čidlo tlaku, stává se to, pomůže to přeměření a nové čidlo
- ten nový olej Ti rozpustil nečistoty a nějaká ta nečistota se zasekla v tom redukčním ventilu, jak jsem popisoval svoje story
Takže, ještě než pojedeš k rozebrání toho olejového čerpadla, zkus studený motor - ale ne okamžitě po startu (bez kvaltu) několikrát krátce vytočit mezi 3-4.000 ot/min. Pokud je nějaká nečistota v tom redukčním ventilu, mohla by se vyplavit. Výsledek uvidíš po zahřátí oleje na provozní teplotu, třeba se už nerozsvítí jako mě. Pokud to na volnoběh bude svítit, už s tím radši nejezdi, ono to už nebude dost mazat ani v otáčkách a mohl by si pokazit mnohem víc.
P.S.
Doufám, že jsi vyměnil filtr oleje a nedal tam nějaký čínský nebo polský, které buď nefiltrují, nebo se jim úplně zbortí přepážky a potom cloní dodávku oleje. Cca před rokem tady byl odkaz na jejich test - hrůza.