Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Kontrolka oleje E39

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
bawacek
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 29.12.2007 01:00
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od bawacek »

Pred cca.1500km sem menil olej na sve e39 2.0i, polosyntetika,289000km, ted se mi stava kdy jedu cca.3O.min. tak na volnobeh mi zacne problikavat kontrolka oleje az zustane svitit,po pridani otacek staci 1000 ot.min. tak uz nesviti, sviti jenom na volnobeh, dival sem se na merku a na merce to mam mezi min. a max. takze oleje tam je takove mnozstvi jak ma byt,nevite cim to muze byt? diky
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Tak v lepším případě je špatné čidlo.A v horším případě je načatej motor na lágrech.
bawacek
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 29.12.2007 01:00
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od bawacek »

libovka píše:Tak v lepším případě je špatné čidlo.A v horším případě je načatej motor na lágrech.
ale olej nezere,tahne jak ma, zvuk taky normal, nemuze to byt olejem?
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#4 Příspěvek od troutny »

Zkus změřit ten mazací tlak manometrem a uvidíš jasně na čem jsi.
bawacek
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 29.12.2007 01:00
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od bawacek »

troutny píše:Zkus změřit ten mazací tlak manometrem a uvidíš jasně na čem jsi.
hned jak to bude mozny tak jedu do servisu to zmerit :roll:
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#6 Příspěvek od troutny »

bawacek píše:
troutny píše:Zkus změřit ten mazací tlak manometrem a uvidíš jasně na čem jsi.
hned jak to bude mozny tak jedu do servisu to zmerit :roll:

Tak když nejseš schopný si sám změřit tlak,tak nevím proč to rovnou nedáš do servisu a laboruješ tady čim to je :roll:
bawacek
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 29.12.2007 01:00
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od bawacek »

troutny píše:
bawacek píše:
troutny píše:Zkus změřit ten mazací tlak manometrem a uvidíš jasně na čem jsi.
hned jak to bude mozny tak jedu do servisu to zmerit :roll:

Tak když nejseš schopný si sám změřit tlak,tak nevím proč to rovnou nedáš do servisu a laboruješ tady čim to je :roll:
tak ted su utoho asi blazen, jak to mam zmerit ten mazaci tlak manometrem? :oops:
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#8 Příspěvek od Maxiczech »

Jasně troutny, každej má doma manometr a je kutil Tim a ví, jak se to dělá.. :? Když to znáš, tak by bylo dobrý třeba popsat, jak na to ne? Mě napadá, nemohlo by to být špatně odvzdušněný? Vím, že kamarád na BMW měnil olej a taky mu začala svítit kontrolka, že nemaže. Poté to nějak odvzdušnili a jede normálně.. :idea:
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#9 Příspěvek od troutny »

Vyndat čidlo tlaku oleje z tělesa držáku olejového filtru,a našroubovat manometr(tlakoměr) se šroubením 12x1.5 tedy shodné se závitem olej. snímače tlaku mazání.
Motor nastartovat,když je teplý,a tlak by měl být 0.6-2bary na volnoběh.Při zvýšení otáček na cca 4-5 tis. by měl být mazací tlak 4-6 bar.
Při tlaku 0.5bar a méně se čidlo spíná a ukostřuje a kontrolka se rozsvítí a tím hlasí,že motor nemaže.
Při malém mazací tlaku,může buď částečně viset redukčák ,či vyběhaná olej pumpa,či to nepřiměřeně více bleje ven kolem šál na klice což znamená vylágrováno.
bawacek
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 29.12.2007 01:00
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od bawacek »

Manometr stejne nemam,takze nic nevyzkousim...
Je tu nekdo z Brna kdo by me to skoukl? Predem DIKY
bawacek
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 29.12.2007 01:00
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od bawacek »

Tak konecne sem se dovolal mymu mechanikovy a rekl me,ze je to na 99% olejove cerpadlo :roll:
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#12 Příspěvek od libovka »

bawacek píše:Tak konecne sem se dovolal mymu mechanikovy a rekl me,ze je to na 99% olejove cerpadlo :roll:
To se mi nezdá.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#13 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Stalo se mi to samé, jen na jiném motoru. Po zahřátí na provozní teplotu se na volnoběhu rozvěcovala kontrolka mazání. Při přeměření tlaku na hlavním mazacím kanálu byl tlak v otáčkách okolo 4atm, ale na volnoběh ani 0,5atm. Takže za pár dní jsem si jel obstarat ND na GO. Ale jako by to mrcha motor tušil, na té samé křižovatce se už kontrolka nerozsvítila,a to ani za další půlhodinu jízdy. Tak jsem to jel znovu přeměřit a na volnoběhu dával 2atm a v otáčkách skoro 5. Ono toho dne bylo trochu větší zima, takže při studeném motoru byl větší tlak oleje, ten přetlak redukční ventil nadzvednul víc a olej přepustil. Tím se asi vyplavila nějaká nečistota, která byla v redukčním ventilu zaseklá a od té doby to už dalo pokoj.

K Tvému problému :
- nový olej Ti po 1500km rozpustil nějaký užitečný karbon a tudy to teď více teče a na volnoběh už nemaže, jak píše Libovka.
- dal jsi nějaký jiný, řidší, olej (má nižší viskozitu) .... a pak jako výše
- skutečně se pokazilo čidlo tlaku, stává se to, pomůže to přeměření a nové čidlo
- ten nový olej Ti rozpustil nečistoty a nějaká ta nečistota se zasekla v tom redukčním ventilu, jak jsem popisoval svoje story

Takže, ještě než pojedeš k rozebrání toho olejového čerpadla, zkus studený motor - ale ne okamžitě po startu (bez kvaltu) několikrát krátce vytočit mezi 3-4.000 ot/min. Pokud je nějaká nečistota v tom redukčním ventilu, mohla by se vyplavit. Výsledek uvidíš po zahřátí oleje na provozní teplotu, třeba se už nerozsvítí jako mě. Pokud to na volnoběh bude svítit, už s tím radši nejezdi, ono to už nebude dost mazat ani v otáčkách a mohl by si pokazit mnohem víc.

P.S.
Doufám, že jsi vyměnil filtr oleje a nedal tam nějaký čínský nebo polský, které buď nefiltrují, nebo se jim úplně zbortí přepážky a potom cloní dodávku oleje. Cca před rokem tady byl odkaz na jejich test - hrůza.
bawacek
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 29.12.2007 01:00
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od bawacek »

starML píše:Stalo se mi to samé, jen na jiném motoru. Po zahřátí na provozní teplotu se na volnoběhu rozvěcovala kontrolka mazání. Při přeměření tlaku na hlavním mazacím kanálu byl tlak v otáčkách okolo 4atm, ale na volnoběh ani 0,5atm. Takže za pár dní jsem si jel obstarat ND na GO. Ale jako by to mrcha motor tušil, na té samé křižovatce se už kontrolka nerozsvítila,a to ani za další půlhodinu jízdy. Tak jsem to jel znovu přeměřit a na volnoběhu dával 2atm a v otáčkách skoro 5. Ono toho dne bylo trochu větší zima, takže při studeném motoru byl větší tlak oleje, ten přetlak redukční ventil nadzvednul víc a olej přepustil. Tím se asi vyplavila nějaká nečistota, která byla v redukčním ventilu zaseklá a od té doby to už dalo pokoj.

K Tvému problému :
- nový olej Ti po 1500km rozpustil nějaký užitečný karbon a tudy to teď více teče a na volnoběh už nemaže, jak píše Libovka.
- dal jsi nějaký jiný, řidší, olej (má nižší viskozitu) .... a pak jako výše
- skutečně se pokazilo čidlo tlaku, stává se to, pomůže to přeměření a nové čidlo
- ten nový olej Ti rozpustil nečistoty a nějaká ta nečistota se zasekla v tom redukčním ventilu, jak jsem popisoval svoje story

Takže, ještě než pojedeš k rozebrání toho olejového čerpadla, zkus studený motor - ale ne okamžitě po startu (bez kvaltu) několikrát krátce vytočit mezi 3-4.000 ot/min. Pokud je nějaká nečistota v tom redukčním ventilu, mohla by se vyplavit. Výsledek uvidíš po zahřátí oleje na provozní teplotu, třeba se už nerozsvítí jako mě. Pokud to na volnoběh bude svítit, už s tím radši nejezdi, ono to už nebude dost mazat ani v otáčkách a mohl by si pokazit mnohem víc.

P.S.
Doufám, že jsi vyměnil filtr oleje a nedal tam nějaký čínský nebo polský, které buď nefiltrují, nebo se jim úplně zbortí přepážky a potom cloní dodávku oleje. Cca před rokem tady byl odkaz na jejich test - hrůza.
Diky za radu, skusim to.
ericV8
Registrovaný
Příspěvky: 885
Registrován: ned 22.03.2009 01:00
Bydliště: okr. Šumperk
Klubové ID: 1858
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od ericV8 »

take mi problikavala kontrolka oleje ... ale bylo to tim, ze jsem tam nalil moc oleje a bylo to nad tu vrchni rysku ... jelikoz mam 4,4i a to si trocha veme oleje tak po nekolika km to prestalo ...
bawacek
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 29.12.2007 01:00
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od bawacek »

ericV8 píše:take mi problikavala kontrolka oleje ... ale bylo to tim, ze jsem tam nalil moc oleje a bylo to nad tu vrchni rysku ... jelikoz mam 4,4i a to si trocha veme oleje tak po nekolika km to prestalo ...
Problikovala ti porad nebo jenom pri zahratem motoru?
bawacek
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 29.12.2007 01:00
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od bawacek »

Zavada odstranena.
Pricina- Spatne cidlo tlaku oleje. 8)
ericV8
Registrovaný
Příspěvky: 885
Registrován: ned 22.03.2009 01:00
Bydliště: okr. Šumperk
Klubové ID: 1858
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od ericV8 »

tak ok, co te stalo nove cidlo ?
bawacek
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: sob 29.12.2007 01:00
Bydliště: ČR
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od bawacek »

ericV8 píše:tak ok, co te stalo nove cidlo ?
Od Febi 231kc
Odpovědět