Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Je dobré koupit BMW E39 525TDS touring?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
compound píše:zdarec chlapi,chcise zeptat jake zkušenosti máte s 525 TDS?plusy,mínusy,na co si dát pozor atd..děkuji
ja bych vedel o jedne E39 525tds,kterou bych ti dal jako priklad jak nema vypadat dovezene auto


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
compound píše:vím že 530d je kvalitní auto,má ho kámoš(KamilAC)ale já to potřebuju jen jako dočasné auto a pak se vrátit zpet k E36 ale už 328icoupé
rychle koupis,rychle prodas,rychle prodelas,ale jak myslis

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
pokud chceš auto na ježdění a ne na závodění tak ti TDS určitě stačí.motor je to jednoduchej a díly jsou poměrně snadno sehnatelné a vyměnitelné.modernější 525d nebo 530d jsou na tom mnohem hůř.u TDS ti odejde čerpadlo tak koupíš nové za 16000 a vyměníš bez větších problémů.na novějším motoru ti odejdou vstřiky,nebo se ti podaří zalomit žhavicí svíčku a máš o zábavu postaráno,vstřiky jdou velmi špatně vyndat,bez speciálních nástrojů neřešitelné,a jenom repase vstřiků tě vyjde na 12-15000.pokud bude nějakej ůplně v háji tak stojí novej něco kolem 10000kč.mám obě auta a kdybych si měl vybrat tak bych volil opět staré dobré TDS,rozdíl ve výkonu TDS a 525d neni nijak propastnej a co se týká ůdržby tak TDS je daleko jednodušší
Finanční krize, teďkonc většina dává přednost TDičku, TDSko je ta nejlepší volba s maximálním zatížením vozidla. Vyplatí se to, při maximálních zátěžích. TDSka se spotřebou 6-10 litrů celkem ujdou, navíc když to nemá číslo r.v. nad 2000 tak už prodávající má velký problém s prodejem. E39 neznám TDSka celkem jo, na co si dát pozor?
Na nízké otáčky a sílu a rozjezdy, jak je nemá už je problém, a tahat s tím pak bude za trest, protože utíkají tlaky a to buď v dodávce paliva v čerpadle nebo ve válci...Když to nejede od spoda, tak se s tím prostě nedá tahat víc jak tunu, nebo to odnese spojka...Takové auta nemají smysl ani za sto tisíc, pokud seženeš kus s dobrými tlaky tak i za stopade a víc...
Na nízké otáčky a sílu a rozjezdy, jak je nemá už je problém, a tahat s tím pak bude za trest, protože utíkají tlaky a to buď v dodávce paliva v čerpadle nebo ve válci...Když to nejede od spoda, tak se s tím prostě nedá tahat víc jak tunu, nebo to odnese spojka...Takové auta nemají smysl ani za sto tisíc, pokud seženeš kus s dobrými tlaky tak i za stopade a víc...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 210
- Registrován: stř 23.05.2007 00:00
- Bydliště: West Thurrock,England
mam tds (m51) jsem spokojen, davat se musi na teplotu za studena nevytacet po delsi jizde na turbo dat mu cca 30s na ochlazeni, pokud budes jezdit couracky po meste do 20km tak jdi do benalu, tds by te sezralo je zdim dene s nim do prace cca 18km a spotrebu jsem nestlacil pod 11 na dalku 250km jsem dal za 400kc pri cene 28kc/l (100km dalnice a zbytek okres a vesnice(brno - strakonice))
kámoš ho má v 325tds (ten samej motor) v automatu a je s tím spokojenej. Váhovej rozdíl mezi jeho E36 325tds a mojí 523i je zanedbatelnej (do 50ti kg) a jede mu to pěkně, asi stejně jako ta 523i.
Všechno záleží na tom, jak se k tomu autu kdo choval. On koupil po prvním majiteli se serviskou a najetejma poctivejma 220tkm a neměl s tím žádnej problém. Na opravách do toho za poslední rok dal asi 3tis, což byla jedna trubka ke klimě a oprava čerpadla, ale to byla nějaká prkotina, protože ho to stálo do 1tis kč.
Takže je to fakt kus od kusu co koupíš. Od toho se odvíjejí všechny další investice. Já bych se toho po pečlivym výběru nebál.
Všechno záleží na tom, jak se k tomu autu kdo choval. On koupil po prvním majiteli se serviskou a najetejma poctivejma 220tkm a neměl s tím žádnej problém. Na opravách do toho za poslední rok dal asi 3tis, což byla jedna trubka ke klimě a oprava čerpadla, ale to byla nějaká prkotina, protože ho to stálo do 1tis kč.
Takže je to fakt kus od kusu co koupíš. Od toho se odvíjejí všechny další investice. Já bych se toho po pečlivym výběru nebál.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 787
- Registrován: stř 23.08.2006 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Měl jsem E34 TDSko Touringa. Jako Touringa vřele doporučuju při každé příležitosti je ten kufr neskutečně praktický. Ale příště bych šel raději do benzína a místo čerpadla zainvestoval do LPG...
TDSka jsou líná a to moje bylo nejlínější ze všech...ještě jsem nepoznal TDSko co má odpichy už od neutrálu a je blbina, že to je motorem že to má takový točky až pak, vždyť tam se už spíná turbo a i tak to není takový extrém. Jel jsem v TDičku 96kW Passat Combi(dám raz dva tři a jsem pryč) a to se s tím vůbec nedá srovnat, než se rozjede TDSko tak mu ujedu tak o 100metrů během několika vteřín a už nemá nejmenší šanci mě dohnat, leda že by to kroutil v zatáčkách 160km/h, jasně pohodlí je lepší ale co to jako má znamenat 96kW vůči 105kW? někde udělali soudruzi z NDR chybu. Hele nevymýšlím si, ale ty čísla toho výkonu nesedí, uznám tak ještě 85kW a to přimhouřím obě oči...
Moje doporučení di do benzína nebo dočasně do 96kW Tdička a budeš spokojenej...

TDSka jsou líná a to moje bylo nejlínější ze všech...ještě jsem nepoznal TDSko co má odpichy už od neutrálu a je blbina, že to je motorem že to má takový točky až pak, vždyť tam se už spíná turbo a i tak to není takový extrém. Jel jsem v TDičku 96kW Passat Combi(dám raz dva tři a jsem pryč) a to se s tím vůbec nedá srovnat, než se rozjede TDSko tak mu ujedu tak o 100metrů během několika vteřín a už nemá nejmenší šanci mě dohnat, leda že by to kroutil v zatáčkách 160km/h, jasně pohodlí je lepší ale co to jako má znamenat 96kW vůči 105kW? někde udělali soudruzi z NDR chybu. Hele nevymýšlím si, ale ty čísla toho výkonu nesedí, uznám tak ještě 85kW a to přimhouřím obě oči...
Moje doporučení di do benzína nebo dočasně do 96kW Tdička a budeš spokojenej...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
- Kontaktovat uživatele:
TDeSko - pokaždý co s ním jedu já tak :
Nastartuji-nechám jej brblat tak 10 vteřin na volnoběh a teprve se jemně rozjíždím - než se rafička odlepí od modrého pole tak opravdu lejce tak do cca 1500 ot. Skrz hlavu a turbo... Turbo zásadně dochlazuji i když motor lechtám - aspon 10 sekund - po rychlejší jízdě aspon 2 minuty. Co se týče údržby tak jednoznačně TDS a ne 5258,530d - seroucí se vstřiky - jeden za cca 15000 kč - jak bylo psáno - seroucí se váhy vzduchu,turba. Nevím,mne TDS přirostlo k srdci i když akcelerace pod 2000 ot je opravdu katastrofa. Když auto zrychluje na zamknutej měnič (mám automat) tak při 90km/h jak se zamkne hydroměnič motor točí 1450 ot a jeho zrychlení je katastrofa (jasně malý otáčky - turbo netlačí atd. ) až cca po 2000 ot. Nad tyto točky motor už zrychluje obstojně. TDS má nadhernej zvuk - já osobně bych už neměnil ale je to věc názoru...
Nastartuji-nechám jej brblat tak 10 vteřin na volnoběh a teprve se jemně rozjíždím - než se rafička odlepí od modrého pole tak opravdu lejce tak do cca 1500 ot. Skrz hlavu a turbo... Turbo zásadně dochlazuji i když motor lechtám - aspon 10 sekund - po rychlejší jízdě aspon 2 minuty. Co se týče údržby tak jednoznačně TDS a ne 5258,530d - seroucí se vstřiky - jeden za cca 15000 kč - jak bylo psáno - seroucí se váhy vzduchu,turba. Nevím,mne TDS přirostlo k srdci i když akcelerace pod 2000 ot je opravdu katastrofa. Když auto zrychluje na zamknutej měnič (mám automat) tak při 90km/h jak se zamkne hydroměnič motor točí 1450 ot a jeho zrychlení je katastrofa (jasně malý otáčky - turbo netlačí atd. ) až cca po 2000 ot. Nad tyto točky motor už zrychluje obstojně. TDS má nadhernej zvuk - já osobně bych už neměnil ale je to věc názoru...
No tak to je poměrně dost zaslepenej názor...
TDS není špatný,ale 90% v katastrofálním stavu a dát ho do kupy bude stát asi tak jako ty vstřiky do 3.0d...
Ale celkově je to o penězích,o tom že 3.0d je někde uplně jinde jak výkonem,tak kulturou chodu není pochyb.Já má TDS protože do e34 se jinej diesel nedával a e39 nechci,kdybych chtěl e39 tak na TDS si ani nevzpomenu...Pokud máš pár peněz navíc,radši koukej po Dčkách
TDS není špatný,ale 90% v katastrofálním stavu a dát ho do kupy bude stát asi tak jako ty vstřiky do 3.0d...
Ale celkově je to o penězích,o tom že 3.0d je někde uplně jinde jak výkonem,tak kulturou chodu není pochyb.Já má TDS protože do e34 se jinej diesel nedával a e39 nechci,kdybych chtěl e39 tak na TDS si ani nevzpomenu...Pokud máš pár peněz navíc,radši koukej po Dčkách

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
- Kontaktovat uživatele:
jak píši - je to věc názoru - nevím no - každej tady v klubu má jinej názor a nároky na vůz jako takový... Určitě jste si prošli vícero vozy. TDS je mé první auto a je to opravdu mazel... Ale jasně co se týče komfortu,spotřeby a výkonu tak Dčka jsou upně někde jinde a TDS se může jít zahrabat...
BTW - proč nechceš e39 ? I když ta Tvá E34 na těch fotkách vypadá super
BTW - proč nechceš e39 ? I když ta Tvá E34 na těch fotkách vypadá super
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4495
- Registrován: úte 20.05.2008 00:00
- Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
- Kontaktovat uživatele:
Já mám TDSo, ale v e36, má to na krku 335 000 km a nemůžu si stěžovat. Je jasné, že benzín bude živější a bude z něj lepší požitek při jízdě, ale zase s TDSem se dostávám v klidu na hranici 7,5 l/100 km a to se moc necourám. Ale jak bylo řečeno - chce to dobrý kus, pak slouží dobře a taky se o to dobře starat. Pokud se člověk starat nebude, jde to pak do háje...