Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Je dobré koupit BMW E39 525TDS touring?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
compound
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 07.03.2009 01:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od compound »

zdarec chlapi,chcise zeptat jake zkušenosti máte s 525 TDS?plusy,mínusy,na co si dát pozor atd..děkuji
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

compound píše:zdarec chlapi,chcise zeptat jake zkušenosti máte s 525 TDS?plusy,mínusy,na co si dát pozor atd..děkuji


ja bych vedel o jedne E39 525tds,kterou bych ti dal jako priklad jak nema vypadat dovezene auto :D a zase znam jednu 525tds ale sedana kterej bych ti mohl jen doporucit,je to kus od kusu,ale chvili bych pockal a poridil 530d ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
hajdulak
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: sob 28.03.2009 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#3 Příspěvek od hajdulak »

nechci ti neco rozmlouvat,ale prej TDS nejsou tak dobry jako treba 530D.

ale zadej si to do GOOGLE. treba... recenze E39 525tds a 530D a cti...
compound
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 07.03.2009 01:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od compound »

vím že 530d je kvalitní auto,má ho kámoš(KamilAC)ale já to potřebuju jen jako dočasné auto a pak se vrátit zpet k E36 ale už 328icoupé :lol:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od MattyX Moderátor »

compound píše:vím že 530d je kvalitní auto,má ho kámoš(KamilAC)ale já to potřebuju jen jako dočasné auto a pak se vrátit zpet k E36 ale už 328icoupé :lol:


rychle koupis,rychle prodas,rychle prodelas,ale jak myslis :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
compound
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 07.03.2009 01:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od compound »

tak tím dočasné jsem myslel cca 2roky :lol:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od MattyX Moderátor »

compound píše:tak tím dočasné jsem myslel cca 2roky :lol:


:lol: tak to neni docasne ale na delsi dobu :P :oops: :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
fidzi
Registrovaný
Příspěvky: 659
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od fidzi »

Na poměrně těžkou e39 je tenhle motor fakt slabý. Ale to je na preferencich každýho. Hlavní nevýhodu vidím v tom, že sehnat tenhle motor v dobrém stavu je docela klika. Jinak se musíš přípravit na praskáni hlavý, čerpadlo...To bych radši koupil benzin
huncak
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: čtv 19.06.2008 00:00

#9 Příspěvek od huncak »

pokud chceš auto na ježdění a ne na závodění tak ti TDS určitě stačí.motor je to jednoduchej a díly jsou poměrně snadno sehnatelné a vyměnitelné.modernější 525d nebo 530d jsou na tom mnohem hůř.u TDS ti odejde čerpadlo tak koupíš nové za 16000 a vyměníš bez větších problémů.na novějším motoru ti odejdou vstřiky,nebo se ti podaří zalomit žhavicí svíčku a máš o zábavu postaráno,vstřiky jdou velmi špatně vyndat,bez speciálních nástrojů neřešitelné,a jenom repase vstřiků tě vyjde na 12-15000.pokud bude nějakej ůplně v háji tak stojí novej něco kolem 10000kč.mám obě auta a kdybych si měl vybrat tak bych volil opět staré dobré TDS,rozdíl ve výkonu TDS a 525d neni nijak propastnej a co se týká ůdržby tak TDS je daleko jednodušší
rockheart
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: sob 21.06.2008 00:00
Bydliště: Brno

#10 Příspěvek od rockheart »

Pokud nemáš 200.000,- v zásobě, tak se na to rači vyser :D
VlastikS
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Šenov

#11 Příspěvek od VlastikS »

Finanční krize, teďkonc většina dává přednost TDičku, TDSko je ta nejlepší volba s maximálním zatížením vozidla. Vyplatí se to, při maximálních zátěžích. TDSka se spotřebou 6-10 litrů celkem ujdou, navíc když to nemá číslo r.v. nad 2000 tak už prodávající má velký problém s prodejem. E39 neznám TDSka celkem jo, na co si dát pozor?
Na nízké otáčky a sílu a rozjezdy, jak je nemá už je problém, a tahat s tím pak bude za trest, protože utíkají tlaky a to buď v dodávce paliva v čerpadle nebo ve válci...Když to nejede od spoda, tak se s tím prostě nedá tahat víc jak tunu, nebo to odnese spojka...Takové auta nemají smysl ani za sto tisíc, pokud seženeš kus s dobrými tlaky tak i za stopade a víc...
koubik
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: stř 23.05.2007 00:00
Bydliště: West Thurrock,England

#12 Příspěvek od koubik »

mam tds (m51) jsem spokojen, davat se musi na teplotu za studena nevytacet po delsi jizde na turbo dat mu cca 30s na ochlazeni, pokud budes jezdit couracky po meste do 20km tak jdi do benalu, tds by te sezralo je zdim dene s nim do prace cca 18km a spotrebu jsem nestlacil pod 11 na dalku 250km jsem dal za 400kc pri cene 28kc/l (100km dalnice a zbytek okres a vesnice(brno - strakonice))
Pekys
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 29.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Pekys »

kámoš ho má v 325tds (ten samej motor) v automatu a je s tím spokojenej. Váhovej rozdíl mezi jeho E36 325tds a mojí 523i je zanedbatelnej (do 50ti kg) a jede mu to pěkně, asi stejně jako ta 523i.

Všechno záleží na tom, jak se k tomu autu kdo choval. On koupil po prvním majiteli se serviskou a najetejma poctivejma 220tkm a neměl s tím žádnej problém. Na opravách do toho za poslední rok dal asi 3tis, což byla jedna trubka ke klimě a oprava čerpadla, ale to byla nějaká prkotina, protože ho to stálo do 1tis kč.
Takže je to fakt kus od kusu co koupíš. Od toho se odvíjejí všechny další investice. Já bych se toho po pečlivym výběru nebál.
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od gyrous »

Měl jsem E34 TDSko Touringa. Jako Touringa vřele doporučuju při každé příležitosti je ten kufr neskutečně praktický. Ale příště bych šel raději do benzína a místo čerpadla zainvestoval do LPG... :D
TDSka jsou líná a to moje bylo nejlínější ze všech...ještě jsem nepoznal TDSko co má odpichy už od neutrálu a je blbina, že to je motorem že to má takový točky až pak, vždyť tam se už spíná turbo a i tak to není takový extrém. Jel jsem v TDičku 96kW Passat Combi(dám raz dva tři a jsem pryč) a to se s tím vůbec nedá srovnat, než se rozjede TDSko tak mu ujedu tak o 100metrů během několika vteřín a už nemá nejmenší šanci mě dohnat, leda že by to kroutil v zatáčkách 160km/h, jasně pohodlí je lepší ale co to jako má znamenat 96kW vůči 105kW? někde udělali soudruzi z NDR chybu. Hele nevymýšlím si, ale ty čísla toho výkonu nesedí, uznám tak ještě 85kW a to přimhouřím obě oči...
Moje doporučení di do benzína nebo dočasně do 96kW Tdička a budeš spokojenej...
LIMAN33
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 05.02.2009 01:00
Bydliště: KOLÍN

#15 Příspěvek od LIMAN33 »

já mám taky e39 tds touring a jsem s ním velice spokojen a passat my ješte žádnej neujel.když chceč jezdit motokros kup wv když normlně bmw :D
compound
Registrovaný
Příspěvky: 243
Registrován: sob 07.03.2009 01:00
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od compound »

to auto nepotřebuju na závody,a myslím že to tds by bylo dobré auto.VW nechci,vím že motory jsou celkem dobré ale není to bmw.když bych sehnal dobrou E36 TDS za pěkný peníze tak bych se tomu taky nebránil
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od PetacekBE »

TDeSko - pokaždý co s ním jedu já tak :
Nastartuji-nechám jej brblat tak 10 vteřin na volnoběh a teprve se jemně rozjíždím - než se rafička odlepí od modrého pole tak opravdu lejce tak do cca 1500 ot. Skrz hlavu a turbo... Turbo zásadně dochlazuji i když motor lechtám - aspon 10 sekund - po rychlejší jízdě aspon 2 minuty. Co se týče údržby tak jednoznačně TDS a ne 5258,530d - seroucí se vstřiky - jeden za cca 15000 kč - jak bylo psáno - seroucí se váhy vzduchu,turba. Nevím,mne TDS přirostlo k srdci i když akcelerace pod 2000 ot je opravdu katastrofa. Když auto zrychluje na zamknutej měnič (mám automat) tak při 90km/h jak se zamkne hydroměnič motor točí 1450 ot a jeho zrychlení je katastrofa (jasně malý otáčky - turbo netlačí atd. ) až cca po 2000 ot. Nad tyto točky motor už zrychluje obstojně. TDS má nadhernej zvuk - já osobně bych už neměnil ale je to věc názoru...
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#18 Příspěvek od Kail »

No tak to je poměrně dost zaslepenej názor...
TDS není špatný,ale 90% v katastrofálním stavu a dát ho do kupy bude stát asi tak jako ty vstřiky do 3.0d...
Ale celkově je to o penězích,o tom že 3.0d je někde uplně jinde jak výkonem,tak kulturou chodu není pochyb.Já má TDS protože do e34 se jinej diesel nedával a e39 nechci,kdybych chtěl e39 tak na TDS si ani nevzpomenu...Pokud máš pár peněz navíc,radši koukej po Dčkách :wink:
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od PetacekBE »

jak píši - je to věc názoru - nevím no - každej tady v klubu má jinej názor a nároky na vůz jako takový... Určitě jste si prošli vícero vozy. TDS je mé první auto a je to opravdu mazel... Ale jasně co se týče komfortu,spotřeby a výkonu tak Dčka jsou upně někde jinde a TDS se může jít zahrabat...
BTW - proč nechceš e39 ? I když ta Tvá E34 na těch fotkách vypadá super
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od ROBi »

Já mám TDSo, ale v e36, má to na krku 335 000 km a nemůžu si stěžovat. Je jasné, že benzín bude živější a bude z něj lepší požitek při jízdě, ale zase s TDSem se dostávám v klidu na hranici 7,5 l/100 km a to se moc necourám. Ale jak bylo řečeno - chce to dobrý kus, pak slouží dobře a taky se o to dobře starat. Pokud se člověk starat nebude, jde to pak do háje...
Odpovědět