Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

turbo 530 D

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
hajdulak
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: sob 28.03.2009 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#1 Příspěvek od hajdulak »

zdar,chci se zeptat,co se stane kdyz mi odejde TURBO, musi to hulit???
ze to nebude mit vykon to je jasny. jak to nejlepe poznam nez se do toho zacnu vrtat??? mam E39 530D 142kw. diky za kazdou radu.
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od wEnC »

Hulit to nemusí, turbo může odejít mnoha způsoby.

1. vyklochtá se na osičce, pak propouští olej do sání nebo do výfuku, většinou pak hulí modrej kouř s olejem

2. varianta 1 + turbínka se rovnou rozletí na cipmr campr, hulí nebezpečí nasátí úlomků do sání, nebezpečí zničení motoru

3. zatuhlé naklápění lopatek, auto nemá výkon, nouzový režim, chyby, často černý kouř

určitě je i spousta dalších možností co se může stát
hajdulak
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: sob 28.03.2009 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#3 Příspěvek od hajdulak »

diky,ale me to vubec nehuli a motor ,na volnobeh, bezi jak hodinky,ale nema to vubec tah. jake klapky mas na mysli???
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od PetacekBE »

turbo na motoru 3.0 D nafta - má asi již systém naklápění lopatek starotu - jedná se o to že dřívější náfťáci - třeba vemu kupříkladu TDeSo měly turba z pevnou geometrií - motor začal mít výkon až tak okolo 2000 ot a výš. Tlak výfukových plynů při nišších otáčkách motoru byl příliš malý a turbínka se málo točila a neplnila válce takovým množstvím vzduchu aby palivo lépe prohořelo a tím se ten výkon zvedl. Jde o to že funkce VGT - Varriable Geometry Turbocharger - naklápění lopatek turba příspívá k tomu že počítač si podtlakem řídí naklápění lopatek a tím i průměr statoru.Když jsou otáčky motor malé tak počítač změnší průměr na minimum aby výfukové plyny působili na rotor turbíny větším tlakem a tím taky způsobovaly větší táčky turbíny... Proto motor už nezabírá třeba od 2000 ot ale třeba hned v 1400 ot. Přio vyskoých točkách se zase lopatky přejinačí na větší průměr aby se turbína nepřetáčela - tlak výfukových plynů je velký... U tebe to vypadá právě že na tu zatuhlou regulaci VGT - třeba že v malých točkách to nedokáže podtalkem ty lopatky seřídit tak,aby Ti turbo zacházelo - musí se při dojezdu DOCHLAZOVAT A DOCHLAZOVAT - já to u TDeSa dělám pravidelně aspon 15 vteřin - při jízdě na dálnici trvale třeba 160km/h i minutu - dvě.... před tím než motor scípnu. Anebo máš špatnou váhu vzduchu.
Ok ?
wEnC
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: ned 26.10.2003 00:00
Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od wEnC »

dej si do google vyhledat obrázky "turbo lopatky" je tam toho dost.

myslel jsem toto :
Obrázek


to že to nehulí, ale nemá tah ještě nemusí být turbem, napadá mě třeba ucpaný výfuk...
Dlugy
Registrovaný
Příspěvky: 219
Registrován: pát 11.05.2007 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav

#6 Příspěvek od Dlugy »

hajdulak píše:jake klapky mas na mysli???

mrkni napr. sem:
http://www.youtube.com/watch?v=HJQ0QnhK06g
je tam toho hafo... :wink:
ex e36 325i, ex e46 320D, e70 35D
hajdulak
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: sob 28.03.2009 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#7 Příspěvek od hajdulak »

diky moc za rady,asi nejdriv zkusim tu vahu a uvidim.
hajdulak
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: sob 28.03.2009 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#8 Příspěvek od hajdulak »

zdravim, tak dnes jsem vyndal tu vahu vzduchu a filtr,ten vypadal dobre tak
jsem ho jen vysal a vyfoukal a vahu jsem vystrikal tim cisticem na karburatory,jak jsem se docetl, a zadna zmena!!!

chci se zeptat,jak funguje plynovy pedal?? prijde mi to jako kdyz spatne reaguje,(pomalu pridavam on nereaguje az po chvilce zacne stoupat rucicka spotreby a otacek a teprve pak to zacne pridavat az to prekroci 2000 ot/min ????
Uživatelský avatar
globusman
Registrovaný
Příspěvky: 2312
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od globusman »

hajdulak píše:zdravim, tak dnes jsem vyndal tu vahu vzduchu a filtr,ten vypadal dobre tak
jsem ho jen vysal a vyfoukal a vahu jsem vystrikal tim cisticem na karburatory,jak jsem se docetl, a zadna zmena!!!

chci se zeptat,jak funguje plynovy pedal?? prijde mi to jako kdyz spatne reaguje,(pomalu pridavam on nereaguje az po chvilce zacne stoupat rucicka spotreby a otacek a teprve pak to zacne pridavat az to prekroci 2000 ot/min ????


Odpoj tu váhu vzduchu a zkus to bez ní. Pokud je váha v háji, mělo by ti to bez váhy táhnout podstatně líp - aspoň u mě to tak je. S váhou je to jak zpomalenej film a bez váhy je z toho žihadlo...
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#10 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

a hlave s tim nejezdi na diagnostiku, jsi prece chytrejsi a lidi po netu ti spravne poradi podle nicku a udaje slunecnich hodin :wink: radsi vsechno rozeber, vymen a pak treba zjisti, ze jsi mel deravou hadicku podtlaku...
“Ability is what you're capable of doing.”
dolby4
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: úte 21.04.2009 00:00

#11 Příspěvek od dolby4 »

ahoj,ja mel problem podobnej,jelo to tako bez turba,z niceho nic,jeden to jelo dobre a druhy uz ne a od ty doby to nejelo,taky sem resil vahu,trubo,vyfuk,diagnostika nic,a kdyz jsem zkusil odpojit ten elektronicej ventil co je pred turbem tak to jelo jak z praku,ten ventil nefungoval a byl jakoby asi porad vypnutej,zkus ho odpojit a projet a uvidis,dostanes se tam rukou na ten konektor,sundas jen privodni trubku vzduchu do sani.
Ja ted resim problem ten,ze turbo zacalo piskat jak pistalka ale jede to celkem dobre,a najednou mi to studeny zacalo kourit modre,cili olej :( jen doufam ze to je opravdu turbem a abych nekoupil turbo a bylo to nejaky tesneni,ale to asi ne,bude to asi to turbo ???
hajdulak
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: sob 28.03.2009 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#12 Příspěvek od hajdulak »

diky, myslis ten jak do toho vedou ty dva dratky??? co je jakoby pod nasavanim vzduchu do filtru???
na diagnostice jsem take byl a zadna zavada!!
DIKY zkusim a napisu.
hajdulak
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: sob 28.03.2009 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#13 Příspěvek od hajdulak »

cus,tak jsem ted odpojil tu vahu a jede to o hodne lepe i zrychleni je uplne o necem jinem!!! takze asi novou vahu,ze???

ted jeste radu,jakou vahu,jestli levnejsi Starline nebo bosch???
jaky v nich je rozdil??? DEKUJI
dolby4
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: úte 21.04.2009 00:00

#14 Příspěvek od dolby4 »

jo tam jak vedou ty dva dratky a jeste do nej vedou dve hadicky,ale pokud to dela vaha bude to vaha.A kup jednoznacně Bosch,Starline je sracka !!!
hajdulak
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: sob 28.03.2009 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#15 Příspěvek od hajdulak »

TAK ZAVADA VYRESENA, koupi jsem vahu a novy filtr,pro jistotu, vymenil jsem to a parada,uz to jezdi jak ma!!!
Vahu jsem koupil starline a filtr fram tak uvidime....
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od PetacekBE »

Mne bylo hned divný že by Ti na tak rychle turbo odešlo. Hlavně před scípnutím dochlazovat aspon 20 sekund a netrápit jej zastudena :)
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od PetacekBE »

Jinak Starline není moc dobrý - já když kupoval žhaviče tak Bosch i když mne přesvědčovali že STARline je super :lol: :wink: :wink:
hajdulak
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: sob 28.03.2009 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#18 Příspěvek od hajdulak »

vim,ze starline nic moc,ale vysla trikrat levneji nez bosch a mam na ni tri roky zaruku a znamej co mi jií prodaval tak rikal ze to je na kusu,bud bude makat nebo ne... tak uvidim co vydrzi..
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od PetacekBE »

kolik si za ni dal - mne taky na TDS blbne :(
A co se stane když váhu odpojím na delší dobu - určo stoupne spotřeba že ?
hajdulak
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: sob 28.03.2009 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#20 Příspěvek od hajdulak »

stoji cca 2850k a me vysla na sleve necely 2OOOk.

spotreba se urcite zvedne,ale i tim kdyz ti jen blbne,jinak nevim co to jeste muze udelat...
Odpovědět