Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Už fakt nevim, pomoc (cvakání TDS)
-
PetacekBE
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
- Klubové ID: 1944
- Kontaktovat uživatele:
no tak to je v prrr. Mám ten sám zvuk jako na tom videu - je pravda že při studeným stratu mi kontrolka mazání zhasíná pomalejc... Ale za tepla hned... Zprvu jsem si myslel že jsou špatrný vstřiky - detonační spalování - ale prej je v mém případě lehce pootočeno čerpadlo a lehce posunutej předvstřik aby to lépe startovalo za tepla - což mi opravdu startuje dobře.. Prej tím že se posune předvstřik ten motor má tvrdší chod... Co vy na to ? Vyvraťte mi to anebo potvrďte...

Nechci šířit poplašnou zprávu, ale PŘESNĚ takový zvuk MĚL můj motor... než dozvučel. Doplňující otázka: nemá občas jakoby nepravidelný chod? Težko se to popisuje slovy, jakoby chvílemi - výhradně zatepla - "nepálil" jeden válec. To by totiž můj motor vystihovalo zcela dokonale.
Abych nenapínal - jednoho dne na dálnici jsem zaslechl zvláštní, plácavě tikavý (je těžké si to představit, ale věřte, těžší je to popsat
) zvuk. Jakoby větší kamínek ve vzorku pneumatiky, abych to přiblížil. Než jsem se stihl rozkoukat, svítila kontrolka mazání a to už jsem to rovnou i v těch stočtyřiceti vypnul.
Diagnóza: zcela uklepané šály kliky na posledním válci. Klika na vyhození, údajně - neviděl jsem ji - ztenčená v předmětném místě skoro o centimetr.
Snad je to jen ta řemenice...

Abych nenapínal - jednoho dne na dálnici jsem zaslechl zvláštní, plácavě tikavý (je těžké si to představit, ale věřte, těžší je to popsat
Diagnóza: zcela uklepané šály kliky na posledním válci. Klika na vyhození, údajně - neviděl jsem ji - ztenčená v předmětném místě skoro o centimetr.
Snad je to jen ta řemenice...
-
gyrous
- Registrovaný
- Příspěvky: 787
- Registrován: stř 23.08.2006 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Odpovídám ti, protože se nudím, takže vstřiky stříkaj naftu tam není co by vydávalo zvuk. Teoreticky kdyby si slyšel to takzvané detonační spalování a jestli ti to tak říkají, tak by se to ozývalo přes písty do vany, taky cestou, kde se má tvořit komprese, a kde tedy uniká zvuk, tam i vzduch=nízké tlaky, nové pístní kroužky a nic neuslyšíš hehe. (A doporučuju, výkonově nevím jak u tebe, ale po téhle opravě to auto jede jak má a teoreticky je rovnocenné podle technických parametrů 530i). Vrchem ten zvuk neutíká, to by přes ty vstřiky první tekla nafta až pak zvuk. Ale né prostě někde jsem četl, že máš žhavení i při teplým startu, samozřejmě že při těhle podmínkách nastartuješ na cvrnk. Žádný speciálně nastavené čerpadlo, ale máš odpojený teplotní čidlo.PetacekBE píše:no tak to je v prrr. Mám ten sám zvuk jako na tom videu - je pravda že při studeným stratu mi kontrolka mazání zhasíná pomalejc... Ale za tepla hned... Zprvu jsem si myslel že jsou špatrný vstřiky - detonační spalování - ale prej je v mém případě lehce pootočeno čerpadlo a lehce posunutej předvstřik aby to lépe startovalo za tepla - což mi opravdu startuje dobře.. Prej tím že se posune předvstřik ten motor má tvrdší chod... Co vy na to ? Vyvraťte mi to anebo potvrďte...![]()
![]()
-
gyrous
- Registrovaný
- Příspěvky: 787
- Registrován: stř 23.08.2006 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Abych byl přesný, to je zvuk auta co jede nebo jel na sucho kapánek přidřený, takže vyměnit olejovou pumpu, to jsem zapoměl napsat, ani to nezkoušet startovat, pokud člověk chce navrátit vlastnosti TDSka, samosebou se s tím jezdit dá, ale už to není typicky ševelící TDSko. Vono se to pak při super mazání možná časem ztiší, pokud mu člověk dopřeje ten nejlepší olej na trhu. Mě to tehdy ztichlo v létě, když na to pralo aj slunko a venku přes 30°C.
Mimochodem nemyslím olej plnou syntetiku nebo něco co je řidké, jsem zastánce zásadně nelít 5W a podobné do motoru s hydroštely, to je pro ventily funus. 10W ale třebas s častější výměnou, zatím tobě ventily necvakají, to by dělalo takové cik cik cik cik, a to ti dělá ale takové malilinkaté zdálky až když si dal kameru až pár centimetrů k motoru tak to tam bylo slyšet, ale přehluší to ten rachot...
Mimochodem nemyslím olej plnou syntetiku nebo něco co je řidké, jsem zastánce zásadně nelít 5W a podobné do motoru s hydroštely, to je pro ventily funus. 10W ale třebas s častější výměnou, zatím tobě ventily necvakají, to by dělalo takové cik cik cik cik, a to ti dělá ale takové malilinkaté zdálky až když si dal kameru až pár centimetrů k motoru tak to tam bylo slyšet, ale přehluší to ten rachot...
-
Kail
- Registrovaný
- Příspěvky: 3205
- Registrován: stř 07.09.2005 00:00
- Bydliště: Soběslav
- Klubové ID: 1612
Tak je pravda že troufnu si říct 95% TDS v čechách (a i jinde...) má k původním vlastnostem (kultura chodu,výkon a spotřeba) hóódně daleko no,to moje má taky mnohem "traktorovější" chod než má být,ale myslím že tomu z velké části napomáhá právě jak už tu bylo řečeno nastavení čerpadla...belch píše:No jo, jenže ono tomu tak zhusta opravdu je...
Na volnoběh mi v tom motoru něco klepe,ale nikdo nedokáže říct co to je,já už na tom takhle najel 70tis. km,olej to žere minimálně (nedolévám),spotřeba kolem 8-9L (a že ho nešetřím) a jede to líp než jakékoliv TDSo co jsem potkal a měl možnost porovnat,chceš mi říct že je ten motor v háji?
Jinak bych ti ještě vyvrátil to že vstřikovač nemůže klepat,máš sice pravdu že vstřikovač vstřikuje naftu,ale jistě zrovna tobě nemusím vysvětlovat jak ten vstřikovač funguje,pokud je vháji tak jehla uvnitř opravdu může klepat (ale fakt je že určitě ne tak jak je na videu...)
-
Kail
- Registrovaný
- Příspěvky: 3205
- Registrován: stř 07.09.2005 00:00
- Bydliště: Soběslav
- Klubové ID: 1612
Tak já myslím že může "cvakat" i samotnej vstřikovač,ale to je fuk...
Spíš by mně zajímalo,jestli jsi někdy nechával dělat všechny vstřiky a jestli to bylo na něčem hodně znát nebo ne (spotřeba,chod motoru,kouřivost atd...).
Měl jsem je v plánu,ale většina lidí (včetně chlapíka z BDS) mi řekla že se na to mám vykašlat,že u předkomůrky je to uplně fuk,prej hlavně když to tam nějak teče
-tenhle názor se mi ale nechce moc líbit
,na druhou stranu tady na klubu každej říká že se to příznivě projeví na spotřebě,tak nevím 
Spíš by mně zajímalo,jestli jsi někdy nechával dělat všechny vstřiky a jestli to bylo na něčem hodně znát nebo ne (spotřeba,chod motoru,kouřivost atd...).
Měl jsem je v plánu,ale většina lidí (včetně chlapíka z BDS) mi řekla že se na to mám vykašlat,že u předkomůrky je to uplně fuk,prej hlavně když to tam nějak teče
-
PetacekBE
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
- Klubové ID: 1944
- Kontaktovat uživatele:
Mne ten motor klepe tak jak mu na to videu - nemyslím řemenici myslím čistě jeho chod. Kámoš tady z klubu kterej z Kroměříže mi měnil žhaviče - ale to je fuk. Nastartoval jsem motor a trošku jsem mu šlápl asi na cca 2000 ot tak na necelýho půl plynu - a z výfuku vyletěl takový natmavlý kouř - prej to tak má být - jinak by v tom motoru bylo něco špatně.... - nyní navazuji na tu kouřivost. Chod motoru při vyšších točkách jsem nějak moc posoudit nemohl protože mám zadřenou tu viscu a veškerý kouzelný zvuk motoru přehlušuje ta neustále se točící vrtule.... Moitor hučí jako vysavač - auto jde slyšet půl kilometra daleko. Jezdím za cca - 8.5 ltr - kombinace...... Což si myslím že na takový motor je to velice dobrý výsledek... A navíc z automatem....
@Kail: Taky jsem slyšel více variant názorů, a těmi negativními jsem se zviklat nenechal - repasi vstřikovačů jsem měl v plánu. Nestihl jsem to.
V nově zakoupeném motoru mají být vstřikovače nedávno po repasi, tak to porovnám.
Jinak co se týče toho "cvakání", určitě by to nebyl ten rachot, jako jsme slyšeli na videu.
@PetacekBE: Kolego, jak dlouho to auto máš?
Jinak co se týče toho "cvakání", určitě by to nebyl ten rachot, jako jsme slyšeli na videu.
@PetacekBE: Kolego, jak dlouho to auto máš?
Měl jsem je v plánu,ale většina lidí (včetně chlapíka z BDS) mi řekla že se na to mám vykašlat,že u předkomůrky je to uplně fuk,prej hlavně když to tam nějak teče
-tenhle názor se mi ale nechce moc líbit
Nevím co je to za chlapíka, který ti řekl takovou blbost, ale to je jedno. Samozřejmě že i u předkomůrky záleží na tom, jak tryska rozprašuje. Pokud jen teče, tak palivo není využito jak má a motor nefunguje jak by měl. Viděl jsem také díky tekoucímu vstřiku propálený píst.
Nevím co je to za chlapíka, který ti řekl takovou blbost, ale to je jedno. Samozřejmě že i u předkomůrky záleží na tom, jak tryska rozprašuje. Pokud jen teče, tak palivo není využito jak má a motor nefunguje jak by měl. Viděl jsem také díky tekoucímu vstřiku propálený píst.
-
VlastikS
- Registrovaný
- Příspěvky: 62
- Registrován: pát 29.02.2008 01:00
- Bydliště: Šenov
- Klubové ID: 1467
Tak klukovi tam cvaká jeden ventil. S tím hlasem motoru fakt nevím dnešní digitální záznamy jsou těžko srovnatelné asi jako makro květin na fotografii...
Vstřiky, tak to je zase téma, musím se přidat prosím jako kutil domácí, co si pořídil TDSko poradím. Ty vstřiky se dají vymontovat z auta, rozebrat samozřejmě pročistit jo v bílých rukavičkách, hezky namontovat zpátky zatěsnit pořádně a člověk se u toho zapotí a umouní maximálně u motoru. Když ten vstřik nefajčí tak to háže otáčky jo v neutrálu a nebo viditelně teče, pak to stojí za to ten vstřik okamžitě vyměnit...
Vstřiky, tak to je zase téma, musím se přidat prosím jako kutil domácí, co si pořídil TDSko poradím. Ty vstřiky se dají vymontovat z auta, rozebrat samozřejmě pročistit jo v bílých rukavičkách, hezky namontovat zpátky zatěsnit pořádně a člověk se u toho zapotí a umouní maximálně u motoru. Když ten vstřik nefajčí tak to háže otáčky jo v neutrálu a nebo viditelně teče, pak to stojí za to ten vstřik okamžitě vyměnit...
