
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Automatická převodovka
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 511
- Registrován: pon 01.11.2004 01:00
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
ahoj, předně říkám, že jsem prolouskal všech 15 stránek, ale odpověď jsem nenašel...
Mám E34, 530iA, 9/92, dle vindekoderu typ automatu A5S 310Z
Je možné, že tento typ se vyráběl (resp. byl určen) pro dvě různé druhy náplní? Jelikož jsem již slyšel/vyčetl jak Esso LT71141, tak Dexron III...
Pod auto jsem se zatím nedostal, mám to jeden den..
Předem díky za info!
Mám E34, 530iA, 9/92, dle vindekoderu typ automatu A5S 310Z
Je možné, že tento typ se vyráběl (resp. byl určen) pro dvě různé druhy náplní? Jelikož jsem již slyšel/vyčetl jak Esso LT71141, tak Dexron III...
Pod auto jsem se zatím nedostal, mám to jeden den..
Předem díky za info!
Pietro píše:ahoj, předně říkám, že jsem prolouskal všech 15 stránek, ale odpověď jsem nenašel...
Mám E34, 530iA, 9/92, dle vindekoderu typ automatu A5S 310Z
Je možné, že tento typ se vyráběl (resp. byl určen) pro dvě různé druhy náplní? Jelikož jsem již slyšel/vyčetl jak Esso LT71141, tak Dexron III...
Pod auto jsem se zatím nedostal, mám to jeden den..
Předem díky za info!
Převodovka A5S 310Z (ZF 5HP 18) byla dodávána s dvěma idlišnými druhy náplní. Jaký typ tam patří se dá zjistit podle barvyštítku na převodovce:
Zelený štítek: v převodovce je takzvaná celoživotní náplň s olejem ESSO LT 71 141, takže při výměně se musí použít výhradně tento typ.
Černý štítek V převodovce je náplň určená pro normální výměnné intervaly a je použitý olej ATF Dexron III. (možno použít i některý ekvivalent, kterých je mnoho např. Castrol Transmax, AGIP Dexron III.atd)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 530
- Registrován: úte 18.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno/Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
ianko píše:mne sa podobne stalo rano na "D" taky silnejsi kopanec, ale je mozne ze som slabsie stal na brzde, necham to rano 30sec vrzgat na "P" a nerobi to uz nic...asi aj prevodovky maju svoje dni
(530ia)
Přesně tak, každý automat má občas své dny, pokud to nekope neustále tak bych se tím vůbec neznepokojoval. Řazení jednotlivých rychlostí provádějí selenoidy, stačí když je jednou ze sta případů trochu rychlejší, nebo se maličko pozadrhne, a řidič je hned vyděšený že převodovka půjde do kopřiv. Takže klid hoši


hoj, chtěl bych se taky zeptat ohledně automatu :
vcera sem si byl pro auto v servisu...menili mi tam par veci (na nápravách)...a kdyz sem sednul do auta, nastartoval sem...zmacknu brzdu a rozsvitil se napis TRANSMISSION FAILSAFE PROGRAM....dělá to jenom na Pčko...a jakmile pustim brzdu..tak to zas zhasne....pri jizde to radi normalne....diagnostika vyhodila neco jako ze snad cidlo elektronicky....ale ze prej meli odpojenou baterku...
vcera sem si byl pro auto v servisu...menili mi tam par veci (na nápravách)...a kdyz sem sednul do auta, nastartoval sem...zmacknu brzdu a rozsvitil se napis TRANSMISSION FAILSAFE PROGRAM....dělá to jenom na Pčko...a jakmile pustim brzdu..tak to zas zhasne....pri jizde to radi normalne....diagnostika vyhodila neco jako ze snad cidlo elektronicky....ale ze prej meli odpojenou baterku...
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
fishmaker píše:hoj, chtěl bych se taky zeptat ohledně automatu :
vcera sem si byl pro auto v servisu...menili mi tam par veci (na nápravách)...a kdyz sem sednul do auta, nastartoval sem...zmacknu brzdu a rozsvitil se napis TRANSMISSION FAILSAFE PROGRAM....dělá to jenom na Pčko...a jakmile pustim brzdu..tak to zas zhasne....pri jizde to radi normalne....diagnostika vyhodila neco jako ze snad cidlo elektronicky....ale ze prej meli odpojenou baterku...
http://www.prevodovka.cz ... a věř mi doporučuji hned tam zajet a nikde už víc nejezdit. Jakmile to hodí nouzový režim, je to většinou něco zlýho.
PetacekBE píše:Mám jeste otázku - couvám na R na při tom couvání bez zastavení hodím N. Aniž bych zastavil a docouvám to na N. ničí se tím ten automat.....
Obecně se za jízdy kvrdlat nemá, to mu škodí nejvíc. Nevím jak tady, ale není to zbytečný ho dráždit? Nech tam R a couvej dokud nesrojíš na brzdě... to ničemu nevadí ne?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
- Kontaktovat uživatele:
dobře - děkuju moc - sem rád že na to co má za sebou funguje tak skvěle... I když přes tu zimu to byla hrůza ale vzpamatoval se a nyní řadí naprosto v pohodě.. A hladce. Jen když se zamyká hydrodynamický měnič momentu při poslední operaci tak trošku auto sebou škubne ale řazení je jinak plynulé a v pohodě...
PetacekBE píše:dobře - děkuju moc - sem rád že na to co má za sebou funguje tak skvěle... I když přes tu zimu to byla hrůza ale vzpamatoval se a nyní řadí naprosto v pohodě.. A hladce. Jen když se zamyká hydrodynamický měnič momentu při poslední operaci tak trošku auto sebou škubne ale řazení je jinak plynulé a v pohodě...
Taky mi to občas škubne, ale prý je to hardspojka... ještě jsem se nedostal k výměně, jsem po repasu asi 15k a vše bez problému. Hlavně měň olej.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 257
- Registrován: pát 24.10.2008 00:00
- Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
- Kontaktovat uživatele:
tak hardyna mne nenapadla. Mno cetl jsem na první stránce toho topicu ze pokud je dole na prevodovce zelená zátka tak je tam dozivotní nápln ale olej je menen tak před 25000 km... Ale při tom razení to necuká a když třeba jedu z lehkou nohou a zamkne se ten menic tak to cukne - zamkne se zhruba při 90 km/h. Ale když dám tak půl plynu tak se zamkne pri asi 110 - kickdown a zamkne se plynule - no necuká tak...
PetacekBE píše:tak hardyna mne nenapadla. Mno cetl jsem na první stránce toho topicu ze pokud je dole na prevodovce zelená zátka tak je tam dozivotní nápln ale olej je menen tak před 25000 km... Ale při tom razení to necuká a když třeba jedu z lehkou nohou a zamkne se ten menic tak to cukne - zamkne se zhruba při 90 km/h. Ale když dám tak půl plynu tak se zamkne pri asi 110 - kickdown a zamkne se plynule - no necuká tak...
Doživotní je dokud se nespálí... cca 180 000km... pak jde na výměnu celá... to je strategie BMW. Tomu předejdeš pravidelnou výměnou v intervalu podobně jako v motoru.
Pokud jde o zamknutí, tak nevvím čím to.
Ahoj BAVORÁCI. Mám problém, klikla mi převodovka, auto BMW E39,530d, r.v.1.2002, 142kW, převodovka tiptronik (automat). Zhaním všude, zatím nic. Popis problému:motor běží převodovka ne reaguje vůbec. Dal jsem ji na diagnostiku, elektronicky vše funguje na 100%, ale auto ne jede. Teoreticky spousta možnosti, v praktice: sundali jsme vanu a v ni hliníkové a kovové piliny. Mam dojem že se něco uvnitř posypalo v zapěti semlelo. Je to na repas, ale viděl bych tam originál použitou, na novou nemam. Prosím o informaci.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 511
- Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
- Bydliště: Čejkovice
- Kontaktovat uživatele:
Tak mám asi problém s převodovkou. Občas se auto nechce na D vůbec rozjet, přidám plyn a vypadá to, jako bych přitom stál na brzdě - motor zvýší otáčky, ale auto se rozjíždí velmi neochotně. Po ujetí cca 10 metrů to najednou vystřelí jak z praku a už to jede dobře. Myslel jsem si, že to dělají brzdy a dal jsem to k mechanikovi. Před chvíli volal, že brzdy jsou OK a taky zjistil, že když stojí po kopečku a dá N, tak se to rozjede a když dá D, tak se rozjet nechce. Má tady někdo podobnou zkušenost? Čím by to mohlo být? Dělá to jen občas - někdy po celonočním stání, někdy až po několika kilometrech při zastavení (třeba na křižovatce).