Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Špatný chod motoru

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od aDAm_2 »

Tak mě dneska nějak začalo zlobit bawko :(

Po ohřátí motoru je jeho chod nepravidelný jako by vynechával některý válec. Motor ztratil i výkon a zvýšila se spotřeba.
Když je motor studený tak chod na volnoběh se zdá být ok, ale když se prudce šlape na plyn tak motor se jakby zakucká než se dostane do požadovaných otáček.

Jediné co se teď na autě dělalo tak výměna vzduchového filtru, výměna palivového filtru. Dále jsem kontroloval svíce - ven a zpět poskládat.

Kde začít hledat chybu? Vím že je potřeba na diag, ale určo bude něco na co kouknout ještě před diagem.
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od aDAm_2 »

ještě doplním jedná se o E34 motor M50 vanos
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#3 Příspěvek od Paavo »

jak ti to vynechava?Porad?Pouze v urcitem spektru otacek?Jak casto?.......U me podobny problemy,nakonec diagnostika a nezjistili nic.Mleli neco o palivovy pumpe(jinak novy svice,pujceny civky,vaha funkcni,nova lambda)
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od aDAm_2 »

no vynechá to po sešlápnutí...prostě šlápnu na plyn zakucka, z vyfuku to zaduni a pak se chytne.
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od aDAm_2 »

ještě mě tak napadá, nemohlo se zavzdušnit palivové potrubí? Výměna byla udělaná tak: odpojení obou hadic, něco benzínu vyteklo, nový filtr, zapojit, nekolikrát se protočil motor aby to natáhlo benzín a pak motor normálně chytl. Jízda cca 20km bez problému.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#6 Příspěvek od Killca »

vaha vzduchu

jinak doporucuju prohlednout tohle tema, je tam dost potrebnych informaci, az bude cas, tak to cely proberu a prepracuju do ucelenejsi formy
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=62173
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od aDAm_2 »

mno hezky :( nova za 7micku
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Zkus odpojit váhu vzduchu (jen odpojit konektor, váhu jako takovou nech na místě) a zmizí-li problém, kup novou. Bez váhy to jede o něco lépe ale spotřeba bude značně vyšší.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
TomBrno
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: úte 24.06.2008 00:00
Bydliště: Brno

#9 Příspěvek od TomBrno »

na mojí 735i mě to začalo taky dělat že při sešlápnutí plynu to cukalo, postupně se to zhoršovalo napřed to dělalo jen ve vyších otáčkách a později i při menších, vyčistil sem kontakty v rozdělovači, palec byl ok ale kontakty na víku rozdělovače byly obalený tet nevím jestli karbonem nebo co se to tam tvoří, od tý doby naprosto v klidu.
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od aDAm_2 »

rozdělovač nemam
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Prošel jsi znovu všechny spoje po výměně vzduch filtru a svíček? Nemáš někde nezapojenou nějakou hadici nebo jinou díru v sání?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od aDAm_2 »

zkusil sem teda odpojit vahu a zadna zmena, chovani je stejne. Jedina zmena ze to mnohem vic kourilo z vyfuku a smrdel benzin.
Prudke selpanuti plynu zaskube, plynule je ok.
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od aDAm_2 »

kdyz sem menil vzduchac tak se nic nerozpojoval a po vymene jsem najel tak 30-40km a bez problemu.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Změní se na volnoběh chod motoru, když sejmeš víčko na dolévání oleje?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od aDAm_2 »

studeny motor na volnoběh jede plynule, po sundani víčka žádna změna, pořád stejný chod.
Znova jsem to zkusil "proturovat"
Z volnoběhu když prudce sešlápnu pedal tak se motor zadusí a pak rozjede když už je ve vyšších otáčkách tak je to bez problému.

A ještě jeden poznatek, bliklo mi vnitřní osvětlení když jsem to takto zkoušel, jako by motoru došla štáva.
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od aDAm_2 »

a ještě doplnění, zkoušet to na teplém nebo studeném motoru - odpojení váhy, víčko na olej ?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pokud se na volnoběh nezmění chod motoru po sejmutí víčka na dolévání oleje, tak je někde díra v sání, přisává to "falešný" vzduch.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od aDAm_2 »

no byl sem znova zkoušet.
Auto jsem projel, po zahřátí se chovalo ok, když sem tam hodil sport a trošku provětral pérka a pak zpět na normalni ekonomy režim tak po přidání plynu motor rozvibroval auto, jako by vynechaval některý válec. po chvíli to přestalo.
Volnoběh s teplým motorem se jeví ok, po sundani víčka oleje se mírně změní otáčky.

ten falešný vzduch je otázka kde? filtrbox vypadá ok, když sem měnil filtr tak sem nacvakl všechny ty packy bez problému, hadice sání je na podzim měněna.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#19 Příspěvek od Killca »

dira va sani muze byt kdekoli od pocatku airboxu, po prechody trubek, tesneni az po parozi co vede do motoru vzduch

vem cistic na brzdy a strikej po kouskach na trubky sani, od zacatku az do konce, kdyz se ti zvysi nepatrne (nebo i cis) otacky, tak je tam, kde jsi strik dira

taky je moznost ze je zadelane odvetravani klikove hridele jeste
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Zdenek1968
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 28.08.2008 00:00

#20 Příspěvek od Zdenek1968 »

BMW (E39)520i 110Kw
začal vynechávat motor vypadalo to na některý válec a nastaly výměny : svíčky,zap.cívky,filtry, startér, auto jelo asi dva dny a problém znovu špatně startuje když na počtvrté chytne tak se dusí při přidání plynu dušení, nejde do otáček nepravidelný chod. Dělá to za studena i za tepla. Prosím o radu neboť už nevím co dalšího.
Odpovědět