Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e39 540i manual nebo automat ?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Klubové ID: 1432
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od pazda »

540david píše:Jesti jezdíš dálky tak ber jednoznačně manuál! Příští tejden jedu na výměnu tlumičů, tak bych tě svezl. Bylo by to na Zličíně tak kolen 17h.
dalky s manualem? nejakej specialni duvod?
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00
Klubové ID: 1322

#22 Příspěvek od 540david »

Jasně napiš a uděláme testovcí jízdu. :wink:
Jo a k tomu manuálu: hodně lidí tady má 540i v automatu a většina pošilhává po manuálu včetně mě. Pokud jezdí většinou dálnice a dlouhý štreky, tak je určitě lepší manuál. Oproti automatu má poslední stupeň delší, takže menší spotřeba, tišší cestování. A opravdu dost podstatnej důvod je poruchovost a následný opravy. Pokud by se tady udělala anketa čeho se bojí majitelé 540 nejvíc, tak by to určitě vyhrála porucha automatu.
Já osobně nedám na automat v 540 dopustit, mám ještě skříň 560Z, řadí sametově, plynule a pokud chci jet rychle snese i to. Ale pokud bych měl dát radu pro někoho jestli man. či aut. řeknu radši manuál.
qeuin Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 519
Registrován: sob 19.07.2008 00:00
Klubové ID: 1789

#23 Příspěvek od qeuin Člen Klubu »

BMWPower píše:
pazda píše:BMWPower: co by rikali majitele takove M5 zejo :-D :lol:
:
JJ. Chudáci v M5, to cukání,to cukání... :D
No je to hrozný, vůbec se s tim nedá. Za automat bych měnil hned :lol:

Taky bych řekl, že na dálky se hodí manuál, hlavně po dálnici. Rozjedeš se, dáš za šest a jedeš.
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Klubové ID: 1432
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od pazda »

540david: nechci ti brat iluze, ale patej stupen u automatu je delsi jak sestej u manualu. nebo alespon u E34 to tak je. stejne myslim ze automaty jsou relativne spolehliva vec, teda pokud clovek vi jak s tim zachazet.
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Klubové ID: 754
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Player1 »

S tím posledním stupněm taky nevím... s AT jsem jel 270 na čtverku (tacho), takže zpřevodovaný je to hodně na dlouho a spíš se právě bojím toho, že ten manuál bude kratší. Jinak jak píše david, tak to je přesně ono, pokukuju po manuálu a bojím se, že se mi zase vysere automat. U manuálu si myslím, že to je pak nesmrtelny auto. Motor vydrží mrtě a manuál, podlě mě, taky 8)
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 788
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od eric »

Kvůli tý spotřebě si nemyslím,že je ten 6-kvalt nějak extra výhodnej,v určitých režimech je na tom dokonce o něco hůře viz.tabulka.Spíš má lepší spřevodování,takže o něco větší zrychlení viz. druhá tabulka a taky jak jsem se nedávno dozvěděl taky záleží,jakej je tam poměr diferáku,jelikož u 540-tky může být buď 2.81 nebo sportovní 3.15,což pak taky hraje určitou roli.Ale když např. v rychlosti 190km/h jsou otáčky na cca 3200ot/min,tak si nemyslím,že by to ten automat nějak vytáče :lol:

Obrázek
Obrázek

Obrázek
Obrázek
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 788
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od eric »

Player1 píše:S tím posledním stupněm taky nevím... s AT jsem jel 270 na čtverku (tacho), takže zpřevodovaný je to hodně na dlouho a spíš se právě bojím toho, že ten manuál bude kratší. Jinak jak píše david, tak to je přesně ono, pokukuju po manuálu a bojím se, že se mi zase vysere automat. U manuálu si myslím, že to je pak nesmrtelny auto. Motor vydrží mrtě a manuál, podlě mě, taky 8)
No obecně platí,že motory s automatem vydrží déle,jelikož jsou víc šetřený pravě tím automatem,že se tolik nevytáčí při normální jízdě na Déčko,jinak s tím manuálem souhlasím,když člověk neřadí přes zuby a nepouští prasecky spojku,tak ten manuál musí vydržet hodně,to jó! 8)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Automat je pohodlný právě na dálnici. Někde kolem 90 km/h zamkne měnič a převodovka jede bez prokluzu, jako s manuálem, ale na delší převod. Na dálnici je pak automat díky dlouhému převodu úspornější než manuál.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 1599

#29 Příspěvek od butthead740 »

Měl jsem 740i manual a i AT a musim uznat, ze vetsi pohodlicko na jizdu bylo v tom automatu, ale zase pocit kdyz potrebujes fakt rychle predjet a kopnes tam z 6 na 3 je fakt fantastickej.. jinak zivotnost spojky byla cca 80tkm a to sem to nak extra nesetril, rozhodne ĺepsi delat spojku nez automatickou prevodovku, to je ale na tobe co od toho auta budes chtit..
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00
Klubové ID: 1322

#30 Příspěvek od 540david »

pazda píše:540david: nechci ti brat iluze, ale patej stupen u automatu je delsi jak sestej u manualu. nebo alespon u E34 to tak je. stejne myslim ze automaty jsou relativne spolehliva vec, teda pokud clovek vi jak s tim zachazet.
U E39 je u automatu pětka kratší než u manuálu šestka. 5=1.0 a 6=0.87. Ten 6. ber s rezervou viděl jsem to už před nějakou dobou.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pětka u automatu není 1,0 ale 0,83
Nemám k disposici originál návod k použití, ale jen http://www.kenrockwell.com/bmw/540specifications.htm
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00
Klubové ID: 1322

#32 Příspěvek od 540david »

Kámoš má 540i v manuálu, tak vyzkoušíme kolik to při 150km/h točí. Ty čísla si asi špatně pamatuju, ale určitě vím, že šestka byla delší.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Asi to bude úplně nastejno :-) Šestka u manuálu 0,83 (http://vlane.com/specifications/2000/BM ... ifications) stejně jako pětka u automatu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
540david
Registrovaný
Příspěvky: 748
Registrován: stř 24.10.2007 00:00
Klubové ID: 1322

#34 Příspěvek od 540david »

:lol: tak a je to vyřešený!
Odpovědět