dalky s manualem? nejakej specialni duvod?540david píše:Jesti jezdíš dálky tak ber jednoznačně manuál! Příští tejden jedu na výměnu tlumičů, tak bych tě svezl. Bylo by to na Zličíně tak kolen 17h.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e39 540i manual nebo automat ?
Jasně napiš a uděláme testovcí jízdu.
Jo a k tomu manuálu: hodně lidí tady má 540i v automatu a většina pošilhává po manuálu včetně mě. Pokud jezdí většinou dálnice a dlouhý štreky, tak je určitě lepší manuál. Oproti automatu má poslední stupeň delší, takže menší spotřeba, tišší cestování. A opravdu dost podstatnej důvod je poruchovost a následný opravy. Pokud by se tady udělala anketa čeho se bojí majitelé 540 nejvíc, tak by to určitě vyhrála porucha automatu.
Já osobně nedám na automat v 540 dopustit, mám ještě skříň 560Z, řadí sametově, plynule a pokud chci jet rychle snese i to. Ale pokud bych měl dát radu pro někoho jestli man. či aut. řeknu radši manuál.

Jo a k tomu manuálu: hodně lidí tady má 540i v automatu a většina pošilhává po manuálu včetně mě. Pokud jezdí většinou dálnice a dlouhý štreky, tak je určitě lepší manuál. Oproti automatu má poslední stupeň delší, takže menší spotřeba, tišší cestování. A opravdu dost podstatnej důvod je poruchovost a následný opravy. Pokud by se tady udělala anketa čeho se bojí majitelé 540 nejvíc, tak by to určitě vyhrála porucha automatu.
Já osobně nedám na automat v 540 dopustit, mám ještě skříň 560Z, řadí sametově, plynule a pokud chci jet rychle snese i to. Ale pokud bych měl dát radu pro někoho jestli man. či aut. řeknu radši manuál.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1474
- Registrován: úte 30.08.2005 00:00
- Bydliště: Šternberk
- Klubové ID: 754
- Kontaktovat uživatele:
S tím posledním stupněm taky nevím... s AT jsem jel 270 na čtverku (tacho), takže zpřevodovaný je to hodně na dlouho a spíš se právě bojím toho, že ten manuál bude kratší. Jinak jak píše david, tak to je přesně ono, pokukuju po manuálu a bojím se, že se mi zase vysere automat. U manuálu si myslím, že to je pak nesmrtelny auto. Motor vydrží mrtě a manuál, podlě mě, taky 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 870
- Registrován: úte 26.07.2005 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Klubové ID: 788
- Kontaktovat uživatele:
Kvůli tý spotřebě si nemyslím,že je ten 6-kvalt nějak extra výhodnej,v určitých režimech je na tom dokonce o něco hůře viz.tabulka.Spíš má lepší spřevodování,takže o něco větší zrychlení viz. druhá tabulka a taky jak jsem se nedávno dozvěděl taky záleží,jakej je tam poměr diferáku,jelikož u 540-tky může být buď 2.81 nebo sportovní 3.15,což pak taky hraje určitou roli.Ale když např. v rychlosti 190km/h jsou otáčky na cca 3200ot/min,tak si nemyslím,že by to ten automat nějak vytáče









-
- Registrovaný
- Příspěvky: 870
- Registrován: úte 26.07.2005 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Klubové ID: 788
- Kontaktovat uživatele:
No obecně platí,že motory s automatem vydrží déle,jelikož jsou víc šetřený pravě tím automatem,že se tolik nevytáčí při normální jízdě na Déčko,jinak s tím manuálem souhlasím,když člověk neřadí přes zuby a nepouští prasecky spojku,tak ten manuál musí vydržet hodně,to jó!Player1 píše:S tím posledním stupněm taky nevím... s AT jsem jel 270 na čtverku (tacho), takže zpřevodovaný je to hodně na dlouho a spíš se právě bojím toho, že ten manuál bude kratší. Jinak jak píše david, tak to je přesně ono, pokukuju po manuálu a bojím se, že se mi zase vysere automat. U manuálu si myslím, že to je pak nesmrtelny auto. Motor vydrží mrtě a manuál, podlě mě, taky

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Automat je pohodlný právě na dálnici. Někde kolem 90 km/h zamkne měnič a převodovka jede bez prokluzu, jako s manuálem, ale na delší převod. Na dálnici je pak automat díky dlouhému převodu úspornější než manuál.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 377
- Registrován: pon 23.06.2008 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 1599
Měl jsem 740i manual a i AT a musim uznat, ze vetsi pohodlicko na jizdu bylo v tom automatu, ale zase pocit kdyz potrebujes fakt rychle predjet a kopnes tam z 6 na 3 je fakt fantastickej.. jinak zivotnost spojky byla cca 80tkm a to sem to nak extra nesetril, rozhodne ĺepsi delat spojku nez automatickou prevodovku, to je ale na tobe co od toho auta budes chtit..
U E39 je u automatu pětka kratší než u manuálu šestka. 5=1.0 a 6=0.87. Ten 6. ber s rezervou viděl jsem to už před nějakou dobou.pazda píše:540david: nechci ti brat iluze, ale patej stupen u automatu je delsi jak sestej u manualu. nebo alespon u E34 to tak je. stejne myslim ze automaty jsou relativne spolehliva vec, teda pokud clovek vi jak s tim zachazet.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Pětka u automatu není 1,0 ale 0,83
Nemám k disposici originál návod k použití, ale jen http://www.kenrockwell.com/bmw/540specifications.htm
Nemám k disposici originál návod k použití, ale jen http://www.kenrockwell.com/bmw/540specifications.htm
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Asi to bude úplně nastejno
Šestka u manuálu 0,83 (http://vlane.com/specifications/2000/BM ... ifications) stejně jako pětka u automatu.

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition