Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Saly na klice V8 M60/M62

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#1 Příspěvek od bas2 »

Daju sa vymenilt loziska (saly) na kluke bez toho aby musel motor von? Myslim spodne, tie horne mi je jasne ze bez toho aby som vybral kluku sa to neda...dik.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#2 Příspěvek od Fugo »

jaký spodní a horní? hlavní nevyměníš u většiny větších motorů bez demontáže motoru a demontáže vany a klikový skříně, ojniční ložiska většinou vyměnit jdou na autě. A jestli jsi myslel spodní a horní šálu v ojnici tak hirní vyndáš taky stačí na ni zatlačit a ona se protočí, samozřejmě musíš tak aby nejprve vyjel zámek.
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#3 Příspěvek od bas2 »

no myslel som spodnu salu na kluke, k tej je lahky pristup, k hornej sa nedostanem.
Katcha9999
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 24.12.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Katcha9999 »

musíš pověsit motor za kabely od svíček pak to půjde i ze spoda :lol: nebo převrátit auto :lol: :lol:
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#5 Příspěvek od Fugo »

jak jsem psal horní polovinu šály dostaneš ven že do ní na druhý straně než je zámek zatlačíš šroubovákem a ona už vyjede a nebo v případě šál ojničních nasadíš na kliku klíč a maličkosi s ní pootočíš a tím horní díl šály odlehčíš a po zatlačení se již bez problému protočí a vypadne na tebe, zpětná montáž je obdobná, nasadíš ji a protočíš ji nahoru (zámek jde až poslední), nezapomeň je namazat.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#6 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Hlavně postrádá jakýkoliv smysl měnit jenom spodní šály,pokud jsou vydřené tak ty vrchní budou taky a daleko by jsi s tím stejně nedojel.
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#7 Příspěvek od bas2 »

Fugo píše:jak jsem psal horní polovinu šály dostaneš ven že do ní na druhý straně než je zámek zatlačíš šroubovákem a ona už vyjede a nebo v případě šál ojničních nasadíš na kliku klíč a maličkosi s ní pootočíš a tím horní díl šály odlehčíš a po zatlačení se již bez problému protočí a vypadne na tebe, zpětná montáž je obdobná, nasadíš ji a protočíš ji nahoru (zámek jde až poslední), nezapomeň je namazat.


OK, diky za info. Na jednom zahranicnom webe som nasiel ako borec menil komplet klukove aj ojnicne saly na V8, bez toho zeby vybral motor :-) Takze komplet saly sa daju vymenit od spodu. Diky.
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#8 Příspěvek od bas2 »

Jo, ale este neviem cim ich namazat, podla TISu staci motorovy olej, niekto zase doporucuje MoS2 pastu.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#9 Příspěvek od Fugo »

normální motorák stačí, samozřejmě na to lze koupit speciální montážní mazání ale už si nepamatuju jak se jmenuje.
Odpovědět