Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automatická převodovka

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lolita
Registrovaný
Příspěvky: 588
Registrován: úte 18.12.2007 01:00
Bydliště: Brno

#161 Příspěvek od Lolita »

Tak jsem pozoroval co dela a zjistil jsem, ze se holka rozjizdi na 3? No je toto normalni? Krom toho vposledni dobre vzdycky pri prvnm zarazeni slysim nejake takove hvizdnuti a reklk bych, ze kdyz je auto fakt studene , tak obcas i lehce citim prerazeni. No jasne napiste vymenit olej, z tyhle ty petistupne steptroniky by meli mit celozivotni, ne?
Michelin
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: čtv 09.11.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#162 Příspěvek od Michelin »

Celozivotni napln je blbost, ja, kamil i kralik ze 7er sme byli menit olej v automatu. Horsi je ze tomu mymu to nejak neprospelo, zacal radit hur nez predtim. :cry:
kralik
Registrovaný
Příspěvky: 319
Registrován: stř 02.01.2008 01:00
Bydliště: Praha

#163 Příspěvek od kralik »

ono to celozivotni je jen takova slovni hricka. Obecne prevodovkari rikaj ze po 140tis zacit menit kazdejch 40tis. On tam fakt neni naporad :( Ono nic proste neni naporad a nesmrtelny.
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#164 Příspěvek od Spajky »

popravdě....já taky měnil..a spíš mám pocit,že se to změnilo k horšímu...ví bůh :?:
Kruty
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 23.11.2008 01:00
Bydliště: Stredni Cechy
Kontaktovat uživatele:

#165 Příspěvek od Kruty »

Tak u me se vymena projevila kladne, auto radi rychleji, plynule, a proste to tak nejak lip jede...

Ale je pravda, ze jsem mel trochu z vymeny oleje obavy co tam bude, az se prevodovka poprve otevre a vytece ten starej olej.

Byl jsem prvni, kdo vymenil u toho auta olej v automatu, pri predchozich 187000 km to nikdo neudelal... ale nakonec to dobre dopadlo, olej byl jen trochu zaslej, a nevonel novotou, mel podobnou barvu, jako olej po smazeni rizku :-)
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#166 Příspěvek od Tashiro »

Kruty píše:Tak u me se vymena projevila kladne, auto radi rychleji, plynule, a proste to tak nejak lip jede...

Ale je pravda, ze jsem mel trochu z vymeny oleje obavy co tam bude, az se prevodovka poprve otevre a vytece ten starej olej.

Byl jsem prvni, kdo vymenil u toho auta olej v automatu, pri predchozich 187000 km to nikdo neudelal... ale nakonec to dobre dopadlo, olej byl jen trochu zaslej, a nevonel novotou, mel podobnou barvu, jako olej po smazeni rizku :-)


Tak to je skoro zázrak... gratulace :-)
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#167 Příspěvek od Tashiro »

Spajky píše:popravdě....já taky měnil..a spíš mám pocit,že se to změnilo k horšímu...ví bůh :?:


V servisu říkali, že se to stát může. Prostě se uvolní části co byly zanešený a tím i vůle. Prostě někdy pomůže, jindy je třeba vyměnit.... já byl v druhé kategorii :-)
Kruty
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 23.11.2008 01:00
Bydliště: Stredni Cechy
Kontaktovat uživatele:

#168 Příspěvek od Kruty »

No t si muzes byt jisty, ze po cteni diskuze o problemech s prevodovkou, kdyz se nemeni pravidelne olej jsem mel teda velkej strach, jak dopadnu, nastesti dobre, ale souhlasim, asi to byl malej zazrak....

ted pro zmenu resim airbagy, tedy spis ridici jednotku, ale to se resi v jinem vlakne...
DominikB
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: sob 12.07.2008 00:00

#169 Příspěvek od DominikB »

Ako vám brzdí parking mód?

Po zastavení auta (držím brzdu) zaradení "P" a uvoľnení brzdy sa mi väčšinou auto ešte trochu pokýve resp. pohne sa buď dozadu alebo dopredu pár centimetrov. Aj na rovinke.

To je OK? Nerobí to vždy.
DominikB
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: sob 12.07.2008 00:00

#170 Příspěvek od DominikB »

jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#171 Příspěvek od jurasis »

Tashiro píše:
CernyPetr píše:
Tashiro píše:Mám vozit sebou cihlu???? :roll: :lol: :lol:


Optimalni bych rek je jak nekdo psal: brzda>ruční brzda>P>povolit brzdu.

Jak moc vadi, kdyz v kopci das nejdriv P, povolis brzdu, a pak teprv zatahnes rucku (coz uz je podle me zbytecny, protoze uz auto brzdi ten trn v prevodovce) by nam asi nejlip rekl nekdo, kdo uz videl automat zevnitr a vi presne jak ten mechanismis funguje.

Bude to ale udelany nejak blbuvzdorne, takze by to melo vydrzet i postup, brzda>P>povolit brzdu>(rucka).


Právě, že se má dávat ručka jako první (mi vysvětlovali), protože to pak všechno sedí na převodovce. Pak už je na prd dávat ručku, protože tam už ta síla v převodovce je.


Naučil jsem si svoji sekvenci. Dojedu, vyřadím na N, povolením brzdy se opřu o vhodný obrubník vytočením kol (na rovině nechám auto uvolnit do zastavení) a zařadím P. Bez ručky a napětí v převodovce... :wink:
Ručka může přimrznout na každém autě, záleží na podmínkách venku. Jen ji občas "procvičím" (jak uvedeno v manuálu). Hlavně ne jízdou se zataženou ručkou... :roll:

Jo, a už mě zdrbal kolemjdoucí, že si ku*vím gumu... Celkem to vypadalo, že mi je snad kupuje... :lol:
Tak jsem mu vysvětlil rozdíl v ceně jedna guma versus repas převodovky. Už nic neříkal a pokračoval v jízdě pěšmo...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Maxx
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: stř 19.11.2008 01:00

#172 Příspěvek od Maxx »

Kúpil som si pred časom 730 D a podľa všetkého mi je môj steptronik vďačný, že dostal nový olej. Mal asi 160 tis a olej ešte pôvodný. Po výmene ide hladko a radí pekne. Olej sme však dolievali 3 krát, aby bolo dosť. Myslím, že je to jediné, na čo si treba dať po výmene pozor.

PS: vďaka za všetky rady. Ja som pri státi doteraz vyraďoval na "P" z pohodlnosti. Pri automate som tak lenivý, že sa mi ani na brzde nechce stáť. Jazdil som pred 3 rokmi na Scanii a aj pri krátkom státi sa mohlo vyraďovať do neutrálu. Pár sekundové vyradenie nieje asi to pravé orechové, ale na tých 20 sek. to predsa môže byť o pohodlí, ktoré nepokazí prevodovku.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#173 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Maxx píše:... Jazdil som pred 3 rokmi na Scanii a aj pri krátkom státi sa mohlo vyraďovať do neutrálu. Pár sekundové vyradenie nieje asi to pravé orechové, ale na tých 20 sek. to predsa môže byť o pohodlí, ktoré nepokazí prevodovku.

Jenže Scania nemá "klasický" automat s hydrodynamickým měničem ale robotizovaný manuál (něco jako SMG)
Pokud jsi to tu pročetl celé, tak už víš, že automatu neškodí stání na červenou se zařazeným "D" ale právě to zařazení na "D", při kterém se opotřebovává spojka.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
selkie
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 29.06.2007 00:00
Bydliště: golden city
Kontaktovat uživatele:

#174 Příspěvek od selkie »

dalo by se rict, ze automatu proste vadi "kvedlani" :D
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#175 Příspěvek od mario42 »

jurasis píše: Tak jsem mu vysvětlil rozdíl v ceně jedna guma versus repas převodovky. Už nic neříkal a pokračoval v jízdě pěšmo...


Ono tím parkovacím režimem tu automatiku moc nekurvíš. Je to v podstatě jenom mechanické zablokování výstupního hřídele z převodovky metodou „zub do díry“. Převodovka se tím vůbec nekazí, maximálně jí může dát trochu práce uvolnit ten aretační kolík při stání v prudším svahu (je slyšet hlasité cvaknutí). Rozhodně ti ale spíš odejde celá almara na stáří, než aby se ten kolík a celý jeho ovládací mechanismus při rozumném parkování (rozuměj- ne na Matterhornu) pochrámal...
Pochopitelně je ale třeba dodržovat zásadu, že poloha P se řadí výhradně až po úplném zastavení. Ten aretační kolík dokáže udržet překvapivý tah (váhu auta z kopce), ostatně je na to konstruován, ale ne náraz, tedy zapadnutí do drážky při vyšší rychlosti a síle otáčení výstupního hřídele (když auto ještě úplně nezastavilo).
Ona ta „aretační“ část převodovka rozhodně není z másla, pokud už porucha na almaru přijde, tak z 99% to bude všechno ostatní okolo (lamely, hydraulika, ventily, wandler, Řj atd.)
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#176 Příspěvek od jurasis »

Tak mi přestává řadit převodovka. Na D neřadí (jen) ze 2ky na 3ku, Sportovní režim to zařadí občas, Manuálně úplně bez problémů. Tiše doufám, že to má nějakou souvislost s adapt. hodnotami a diagnóza to pořeší...
Budu muset pořešit ten olej, co měním už půl roku... :roll:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Nightvish
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: ned 06.07.2008 00:00
Bydliště: Praha

#177 Příspěvek od Nightvish »

Mohl by jste mi někdo poradit?? Planuju koupit 528iA r97. Automat řadí krásně bez jakyhokoli cukání, jen když stojim a hodim D s autem to znatelně kopne. Značí to konec automatu nebo to je OK?? :?
Kruty
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: ned 23.11.2008 01:00
Bydliště: Stredni Cechy
Kontaktovat uživatele:

#178 Příspěvek od Kruty »

Jak silne to "kopnuti" je?

Mam take automat, a kdyz stojim, a pres seslapnutou brzdu zaradim D nebo R , tak to lehce citim, nepatrne to take cukne, ale neni to zadne velke poskoceni... jen je znat, ze se zaradila rychlost, a auto ma snahu se rozjet.

Pokud se Ti to chova stejne, tak bych rek, ze je vse OK.

Jeste si zjisti, jak se o auto pecovalo, jestli se pravidelne menil olej v motoru a kdy naposledy se menil olej v prevodovce. Pokud se menilo vse tak jak se ma, automatu bych se nebal.
Nightvish
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: ned 06.07.2008 00:00
Bydliště: Praha

#179 Příspěvek od Nightvish »

No kopnutí je docela výrazné... v porovnání s jinými co jsem se svezl...ale neni to tak intenzivní abych auto hledal o pár centimetrů dál :)
To jsem se zapoměl podívat kdy byl měněn olej, ale dle kompletního tech. stavu auto vypadá jak voňavka...
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#180 Příspěvek od Tashiro »

Nightvish píše:No kopnutí je docela výrazné... v porovnání s jinými co jsem se svezl...ale neni to tak intenzivní abych auto hledal o pár centimetrů dál :)
To jsem se zapoměl podívat kdy byl měněn olej, ale dle kompletního tech. stavu auto vypadá jak voňavka...


Voňavka být může... ALE....

Pokud máš pocit, že ti to tam "kope" tak to asi tak bude. Cítit to je, ale ne moc a pokud si navíc můžeš porovnat, jak jsi psal, tak asi něco špatně bude.

Mě to zase kope na podřazení z 2 na 1 a o to víc z kopce. Prý je to Hard spojka. Ale k výměně jsem se zatím nedostal. Místo toho dostalo autí nový předek (čepy a tyče... bylo to už dost vymletý) k Vánocům.
Odpovědět