Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Automatická převodovka
Tak jsem pozoroval co dela a zjistil jsem, ze se holka rozjizdi na 3? No je toto normalni? Krom toho vposledni dobre vzdycky pri prvnm zarazeni slysim nejake takove hvizdnuti a reklk bych, ze kdyz je auto fakt studene , tak obcas i lehce citim prerazeni. No jasne napiste vymenit olej, z tyhle ty petistupne steptroniky by meli mit celozivotni, ne?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: ned 23.11.2008 01:00
- Bydliště: Stredni Cechy
- Kontaktovat uživatele:
Tak u me se vymena projevila kladne, auto radi rychleji, plynule, a proste to tak nejak lip jede...
Ale je pravda, ze jsem mel trochu z vymeny oleje obavy co tam bude, az se prevodovka poprve otevre a vytece ten starej olej.
Byl jsem prvni, kdo vymenil u toho auta olej v automatu, pri predchozich 187000 km to nikdo neudelal... ale nakonec to dobre dopadlo, olej byl jen trochu zaslej, a nevonel novotou, mel podobnou barvu, jako olej po smazeni rizku
Ale je pravda, ze jsem mel trochu z vymeny oleje obavy co tam bude, az se prevodovka poprve otevre a vytece ten starej olej.
Byl jsem prvni, kdo vymenil u toho auta olej v automatu, pri predchozich 187000 km to nikdo neudelal... ale nakonec to dobre dopadlo, olej byl jen trochu zaslej, a nevonel novotou, mel podobnou barvu, jako olej po smazeni rizku

Kruty píše:Tak u me se vymena projevila kladne, auto radi rychleji, plynule, a proste to tak nejak lip jede...
Ale je pravda, ze jsem mel trochu z vymeny oleje obavy co tam bude, az se prevodovka poprve otevre a vytece ten starej olej.
Byl jsem prvni, kdo vymenil u toho auta olej v automatu, pri predchozich 187000 km to nikdo neudelal... ale nakonec to dobre dopadlo, olej byl jen trochu zaslej, a nevonel novotou, mel podobnou barvu, jako olej po smazeni rizku
Tak to je skoro zázrak... gratulace

Tashiro píše:CernyPetr píše:Tashiro píše:Mám vozit sebou cihlu???? :roll: :lol: :lol:
Optimalni bych rek je jak nekdo psal: brzda>ruční brzda>P>povolit brzdu.
Jak moc vadi, kdyz v kopci das nejdriv P, povolis brzdu, a pak teprv zatahnes rucku (coz uz je podle me zbytecny, protoze uz auto brzdi ten trn v prevodovce) by nam asi nejlip rekl nekdo, kdo uz videl automat zevnitr a vi presne jak ten mechanismis funguje.
Bude to ale udelany nejak blbuvzdorne, takze by to melo vydrzet i postup, brzda>P>povolit brzdu>(rucka).
Právě, že se má dávat ručka jako první (mi vysvětlovali), protože to pak všechno sedí na převodovce. Pak už je na prd dávat ručku, protože tam už ta síla v převodovce je.
Naučil jsem si svoji sekvenci. Dojedu, vyřadím na N, povolením brzdy se opřu o vhodný obrubník vytočením kol (na rovině nechám auto uvolnit do zastavení) a zařadím P. Bez ručky a napětí v převodovce...

Ručka může přimrznout na každém autě, záleží na podmínkách venku. Jen ji občas "procvičím" (jak uvedeno v manuálu). Hlavně ne jízdou se zataženou ručkou...

Jo, a už mě zdrbal kolemjdoucí, že si ku*vím gumu... Celkem to vypadalo, že mi je snad kupuje...

Tak jsem mu vysvětlil rozdíl v ceně jedna guma versus repas převodovky. Už nic neříkal a pokračoval v jízdě pěšmo...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Kúpil som si pred časom 730 D a podľa všetkého mi je môj steptronik vďačný, že dostal nový olej. Mal asi 160 tis a olej ešte pôvodný. Po výmene ide hladko a radí pekne. Olej sme však dolievali 3 krát, aby bolo dosť. Myslím, že je to jediné, na čo si treba dať po výmene pozor.
PS: vďaka za všetky rady. Ja som pri státi doteraz vyraďoval na "P" z pohodlnosti. Pri automate som tak lenivý, že sa mi ani na brzde nechce stáť. Jazdil som pred 3 rokmi na Scanii a aj pri krátkom státi sa mohlo vyraďovať do neutrálu. Pár sekundové vyradenie nieje asi to pravé orechové, ale na tých 20 sek. to predsa môže byť o pohodlí, ktoré nepokazí prevodovku.
PS: vďaka za všetky rady. Ja som pri státi doteraz vyraďoval na "P" z pohodlnosti. Pri automate som tak lenivý, že sa mi ani na brzde nechce stáť. Jazdil som pred 3 rokmi na Scanii a aj pri krátkom státi sa mohlo vyraďovať do neutrálu. Pár sekundové vyradenie nieje asi to pravé orechové, ale na tých 20 sek. to predsa môže byť o pohodlí, ktoré nepokazí prevodovku.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Maxx píše:... Jazdil som pred 3 rokmi na Scanii a aj pri krátkom státi sa mohlo vyraďovať do neutrálu. Pár sekundové vyradenie nieje asi to pravé orechové, ale na tých 20 sek. to predsa môže byť o pohodlí, ktoré nepokazí prevodovku.
Jenže Scania nemá "klasický" automat s hydrodynamickým měničem ale robotizovaný manuál (něco jako SMG)
Pokud jsi to tu pročetl celé, tak už víš, že automatu neškodí stání na červenou se zařazeným "D" ale právě to zařazení na "D", při kterém se opotřebovává spojka.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
jurasis píše: Tak jsem mu vysvětlil rozdíl v ceně jedna guma versus repas převodovky. Už nic neříkal a pokračoval v jízdě pěšmo...
Ono tím parkovacím režimem tu automatiku moc nekurvíš. Je to v podstatě jenom mechanické zablokování výstupního hřídele z převodovky metodou „zub do díry“. Převodovka se tím vůbec nekazí, maximálně jí může dát trochu práce uvolnit ten aretační kolík při stání v prudším svahu (je slyšet hlasité cvaknutí). Rozhodně ti ale spíš odejde celá almara na stáří, než aby se ten kolík a celý jeho ovládací mechanismus při rozumném parkování (rozuměj- ne na Matterhornu) pochrámal...
Pochopitelně je ale třeba dodržovat zásadu, že poloha P se řadí výhradně až po úplném zastavení. Ten aretační kolík dokáže udržet překvapivý tah (váhu auta z kopce), ostatně je na to konstruován, ale ne náraz, tedy zapadnutí do drážky při vyšší rychlosti a síle otáčení výstupního hřídele (když auto ještě úplně nezastavilo).
Ona ta „aretační“ část převodovka rozhodně není z másla, pokud už porucha na almaru přijde, tak z 99% to bude všechno ostatní okolo (lamely, hydraulika, ventily, wandler, Řj atd.)
Tak mi přestává řadit převodovka. Na D neřadí (jen) ze 2ky na 3ku, Sportovní režim to zařadí občas, Manuálně úplně bez problémů. Tiše doufám, že to má nějakou souvislost s adapt. hodnotami a diagnóza to pořeší...
Budu muset pořešit ten olej, co měním už půl roku...
Budu muset pořešit ten olej, co měním už půl roku...

.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: ned 23.11.2008 01:00
- Bydliště: Stredni Cechy
- Kontaktovat uživatele:
Jak silne to "kopnuti" je?
Mam take automat, a kdyz stojim, a pres seslapnutou brzdu zaradim D nebo R , tak to lehce citim, nepatrne to take cukne, ale neni to zadne velke poskoceni... jen je znat, ze se zaradila rychlost, a auto ma snahu se rozjet.
Pokud se Ti to chova stejne, tak bych rek, ze je vse OK.
Jeste si zjisti, jak se o auto pecovalo, jestli se pravidelne menil olej v motoru a kdy naposledy se menil olej v prevodovce. Pokud se menilo vse tak jak se ma, automatu bych se nebal.
Mam take automat, a kdyz stojim, a pres seslapnutou brzdu zaradim D nebo R , tak to lehce citim, nepatrne to take cukne, ale neni to zadne velke poskoceni... jen je znat, ze se zaradila rychlost, a auto ma snahu se rozjet.
Pokud se Ti to chova stejne, tak bych rek, ze je vse OK.
Jeste si zjisti, jak se o auto pecovalo, jestli se pravidelne menil olej v motoru a kdy naposledy se menil olej v prevodovce. Pokud se menilo vse tak jak se ma, automatu bych se nebal.
Nightvish píše:No kopnutí je docela výrazné... v porovnání s jinými co jsem se svezl...ale neni to tak intenzivní abych auto hledal o pár centimetrů dál![]()
To jsem se zapoměl podívat kdy byl měněn olej, ale dle kompletního tech. stavu auto vypadá jak voňavka...
Voňavka být může... ALE....
Pokud máš pocit, že ti to tam "kope" tak to asi tak bude. Cítit to je, ale ne moc a pokud si navíc můžeš porovnat, jak jsi psal, tak asi něco špatně bude.
Mě to zase kope na podřazení z 2 na 1 a o to víc z kopce. Prý je to Hard spojka. Ale k výměně jsem se zatím nedostal. Místo toho dostalo autí nový předek (čepy a tyče... bylo to už dost vymletý) k Vánocům.