Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Mensi dilema s vyberem motorizace

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
SONICus
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: sob 22.11.2008 01:00

#1 Příspěvek od SONICus »

Zdravim vsechny. Mam takovy maly dilema ohledne toho co si vybrat za motorizaci. Chci si poridit E46 v sedanu, od zacatku sem si rikal ze urcite nejakej stroj pana Diesla, jenze po docela dlouhym cteni ruznejch for, a to nejenom tady ale i na jinejch serverech, ruznejch recenzi, a ze toho nebylo malo, fakt nekolik dni za sebou :) si ted nevim rady. Diesel by se vyplatil pokud bych toho najezdil opravdu rocne hodne, jenze to ja zas tolik nenajezdim, tak 15tis. max 20tis., spis k tem patnacti, takze z toho by samozrejme vychazel benzin, no a ted prijde ten problem, ja totiz mam od nekolika zdroju zajisteno dostat se k podstatne o dost levnejsi nafte, ne ale k zadny vod nejakyho Franty z jednotnyho zemedelskyho, proste vite asi jak to myslim. Tudiz vychazi zase diesel, jenze ty prachy za opravy vstriku, vahy vzduchu a podobne se mi moc davat nechce :? takze tedkonc zase benzin, ale tam je zase u trochu silnejsich motoru docela dost vysoka spotreba......Fakt proste nevim no.... Jinak na co sem se koukal, tak v uvahu beru 320d, 330d, a pak ty benzinaky 325i, 330i, a ten benzinovej dvoulitr asi ne-e. Jinak je pravda ze s tim mojim najezdem by treba nebyl problem s nejakejma velkejma vymenama u nafty, kdybych poridil dobrej kus. Ale to uz je spis o stesti. Samozrejmosti je u me dovoz z rajchu, kdo zna tak vi :wink: proste jen ten motor mi dela problem.... Prosim poradte. Dikys
Fipo
Registrovaný
Příspěvky: 409
Registrován: pon 26.11.2007 01:00
Bydliště: Hodonín

#2 Příspěvek od Fipo »

jestli jezdíš denně krátké vzdálenosti kup benzín, jestli jednou za týden dlouhou štreku kup diesel :wink:
SONICus
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: sob 22.11.2008 01:00

#3 Příspěvek od SONICus »

jenze to je prave to, jeste studuju, takze pres vsedni dny moc ne az temer vubec, ale o vikendu, chata, a pak tam no....
Chief
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: stř 27.02.2008 01:00
Bydliště: Písek/Praha

#4 Příspěvek od Chief »

zrovna tuhle sem to pocital, 30d znamena 55% (!) nakladu na palivo oproti 30i, 25i.. sam naftu nemusim ale kdyz je ji dost za pumpa minus 10kč tak neni co řešit. a proto taky radsi 5er tam nafta tolik neboli
Tehu
Registrovaný
Příspěvky: 1018
Registrován: ned 02.12.2007 01:00
Bydliště: Vysocina

#5 Příspěvek od Tehu »

jo tak presne takovej problem jsem resil napodzim najezdim taky tak nejak 15-20tis... :wink: Kdyz jsem si pak zpocital ze i pri tech mejch 20tis rocne usetrim pri rozdilne spotrebe shruba 2,5-3l/100km 14tis korun/rocne a nedej boze ze bych pocital nejakou naftu bokem tak 22kc/1l tak tam mas usporu skoro 24tis/rocne. To by si si i nejakou tu opravicku mohl dovolit :wink: v pripade mel by jsi smulu. Pokud vylozene ty km nenajezdis tak ze nez to ohrejes tak zastavujes. Pokud se k tomu budes chovat jak clovek a pokud budes mit trosku stesti pri koupi tak mas bych rekl vyhrano a s 330d je fakt moc pekne svezeni...

Benziny neznam krome 320i a 318i a ty bych nebral za moc penez malo muziky a ty silnejsi bych rekl ze pojedou moc pekne ale ta spotreba... :-(
Jezdis-li 5km tam 5km zpet tak nevahej a kup benzin...

MOJE UVAHA : Nejsem zadny zavodak a nebavi me motor tocit az do aleluja tak jsem zvolil 330d, oproti 320d jsou to drzaky a neni u nich takova poruchovost... Navic s naftouvim 6valcem se da jezdit jak s benzinem obrovsky zatach v celem spektru otacek a ne jen nekde mezi 1800-2500 jak TDI. To kdyby te nahodou chytl rapl a chtel si zadovadet. :wink: A srdce proste chtelo velky kroutak a male naklady i za riziko toho ze se spalim... Nastesti tuk tuk na drevo, mam s nim najezdeno od srpna asi 7tis km a az na silentbloky, predni desticky a hardy spojku (coz se ale pocitat neda to jsou spotrebni veci ) zadne investice... Snad bude slouzit i dale...

Tak ti preji at mas jednouduche rozhodovani a hodne stesti pri koupi :)
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#6 Příspěvek od P-J »

Tehu píše:jo tak presne takovej problem jsem resil napodzim najezdim taky tak nejak 15-20tis... :wink: Kdyz jsem si pak zpocital ze i pri tech mejch 20tis rocne usetrim pri rozdilne spotrebe shruba 2,5-3l/100km 14tis korun/rocne a nedej boze ze bych pocital nejakou naftu bokem tak 22kc/1l tak tam mas usporu skoro 24tis/rocne.


Pokud vememe v potaz, že ke kradené naftě se dostane jenom malé procento lidí, tak nám zůstáva pro normálního člověka úspora na palivu těch cca 15tKč/rok. Za pět let ujedeš 100tkm a ušetříš 75tKč - jistě zajímavá částka. Ale protože asi málokdo tu má nové auto a většina má najeto min 100tkm, je celkem velká pravděpodobnost, že se objeví problémy na vstřikovačích. A po jejich výměně jsme opět na nule. Může se objevit i problém na turbu (pravděpodobnost podstatně nižší než u vstřikovačů, ale je) + nějaké typicky dieselovské problémy (u kterých nejde ale říct, že by byly pravidlem, ale zase tak vyjímečné taky nejsou).

Do benzínu si můžu dát LPG, bude mě to stát cca 40tKč a jezdím ještě levněji než s dieselem. V podstatě žádné riziko, že se něco podělá.

Musí se trefit na dobrý diesel, na kterém nic neodejde, aby se opravdu vyplatil. Když ale čteš diskuze po různých fórech, tak se tam probírají diesely, diesely a zase diesely...... :wink:
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#7 Příspěvek od Killca »

kup 323i, pomer vykonu, spotreby i ceny povineho je super a je to poddimenzovany benzin, takze to i neco vydrzi
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
myrryn88
Registrovaný
Příspěvky: 603
Registrován: stř 09.04.2008 00:00
Bydliště: Bys3ce city
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od myrryn88 »

P-J píše:
Tehu píše:diesely, diesely a zase diesely...... :wink:


Na jakymkoliv foru kde je psano diesel,diesel,diesel tak zatim je pruser,pruser,pruser.Kup 323i a mas to.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#9 Příspěvek od Filozof »

každého 2člověka co si povídám o nafte v BMW myslím tím novější motory 3L a 2L tak brečí že už měnili vstřiky. Kámoš má 530d rok 2004 anajeto asi 98tisic a už jeden vstřik měnil. A to bere " kvalitni palivo SHELL" a chová se k autu jak nejlepe umí. Po tom co jsem slyšel ze všech stran se nafty bojím a šel bych do ní jen tehdy kdyby byla zadarmo. Takže jedině benzín a věřím že 2.5litr v 5ce 170koni je dobrej s nižší spotřebou s slušným výkonem.

Kluci tady na dálku hlásili neuvěřitelně nízké spotřeby. Kolem 6,3litru jízdou kolem 120-130km_h což se mi ani nechtělo věřit.
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12993
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od matal Moderátor »

Stejně motorizaci si budeš muset rozhodnou sám.. :wink:
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
stormer

#11 Příspěvek od stormer »

Doporučuji ti se projet v nějaké 323i nebo 325i a uvidíš,že ti to bude stačit....Pokud nebudeš moc jezdit po městě,tak budeš jezdit za 9 litrů průměr max.
gas
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: stř 29.08.2007 00:00
Bydliště: Studenec

#12 Příspěvek od gas »

Ta úspora u ty nafty rozhodně je,ale kdo z vás si těch 14 tis ročně dává nastranu pro případ kdyby něco?Ušetřený prachy mít stejně nebudeš a kdyby se ti něco pos.... tak budeš v servisu valit bulvy.Při takhle malým najetí kilometrů rozhodně benzín.
Infe
Registrovaný
Příspěvky: 601
Registrován: úte 07.10.2008 00:00

#13 Příspěvek od Infe »

No tak ja jsem zas slysel, ze pokud se to nehoni, tak je spotreba u 2litru, 2.5 litru a 3litru takrka stejna. Samozrejme po seslapnuti plynu na podlahu, tam znacnej rozdil asi bude, ale tak to i v tom zrychleni. Docela by me zajimalo jaka je tedy realita.
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#14 Příspěvek od michal09 »

SONICus píše: v uvahu beru 320d, 330d, a pak ty benzinaky 325i, 330i, a ten benzinovej dvoulitr asi ne-e.


Za mě rozhodně benzín... :wink: Jinak 320i - M54 bych se nebál, je to úplně něco jiného než 320i - M52 a když bereš v úvahu 320d klidně bych bral v úvahu i 320i... Nevím jak jsi na tom finančně, ale já bych v tuhle chvíli bral krásnou, zachovalou 323i sedan v individuálu, slušný svezení za slušnou spotřenu a pořizovací cenu... :wink:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Kašli na naftu a kup benzín a dej do toho LPG. Mám 323ti E36 se sekvenčním LPG Tartarini. Jezdím za 10 ltr/100 km LPG a kupuju ho tady za 13,5 Kč/ltr a k tomu benzín na ohřátí. Za ty peníze ti ropák nepojede.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Infe
Registrovaný
Příspěvky: 601
Registrován: úte 07.10.2008 00:00

#16 Příspěvek od Infe »

LPG neni pro kazdyho. Napr. me vetsinu casu auto stoji bud doma v podzemni garazi pod barakem, kam se s LPG nesmi nebo v praci v podzemni garazi kam se s LPG nesmi. V obou pripadech bych jinde nezaparkoval...
SONICus
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: sob 22.11.2008 01:00

#17 Příspěvek od SONICus »

Dekuji vsem za komentare... No LPG u me asi nepripada v uvahu, treba kvuli zajizdeni do podzemnich garazi a tak, pac bydlim v Praze a jednak kvuli tomu ze to docela vyuzivam.... Jinak jak sem psal na uvod u me se jedna o E46....
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jistá omezení u LPG jsou :-( Dalším je třeba velikost nádrže = časté tankování :-(
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

SONICus píše:... No LPG u me asi nepripada v uvahu ... kvuli tomu ze to docela vyuzivam.... Jinak jak sem psal na uvod u me se jedna o E46 ...

Kdybych měl auto jen na víkendy a najezdil několik tisíc ročně, tak na LPG kašlu. Mám ho právě proto, že najezdím ročně 40-50 tisíc km.
LPG zástavba je do E36 víceméně shodná s E46.
Problém jsou podzemní garáže a značka se zákazem vjezdu s LPG. Do neoznačených se může, mají vyřešené odvětrání těžkého propanu ze dna garáže.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Zdenda_8
Registrovaný
Příspěvky: 240
Registrován: sob 05.01.2008 01:00
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Zdenda_8 »

Ahoj já ti jednoznačně doporučuji 323 protože jí mám a je to super :wink: Mám najeto 237 000 a bezva.Jede jak drak.. :evil:
Odpovědět