Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

ALPINA B3 2.7 performance chip (204HP, 265Nm)

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#1 Příspěvek od Filozof »

Našel jsem chip přímo od alpiny. Dá se to tedy přímo vyměnit s originálem a budu mít najednou o 13koní více ?
Kámoš o tom básní a já mu nedokážu odpovědět. Má E34 525i 1989.
Zajimala by mě zkušenost od někoho tady z klubu - kdo měl takto upravenej chip v autě.

Here we have ALPINA B3 2.7 performance chip for BMW M20 (6cylinder / 12valve) engine, e30 and e34 chassis.
The chip came of 1990 e30 Alpina B3 2.7 Kat (204HP, 265Nm). This is very rare item.
Performance gains depends from the engine condition and other mods (like sport exhaust system, cold air intake system, etc.).
8-10HP and 10-15Nm increase is expected on the regular 2.5 engine. Responsive and smooth acceleration, strong near the redline. The engine will rev faster and make very nice sound, aggressive sounding and very smooth 900 rpm idle. Rev limiter moved to higher but safe 6850 rpm zone.

Alpina B3 2.7 chip is also recommended for modified M20B25 engines or M20 327i / 328i conversions. Especialy if you have setup similar to original Alpina engine:
- 2.7 l displacement.
- Ported cylinderhead.
- 6 branch exhaust manifold
- High compression ratio pistons (~9.8:1)
- etc.
This setup will give you 204HP, 265Nm.

The chip was tested with 173 ECU and is in 100% working condition.
I can also provide instructions how to install the chip, if needed.

Idle: ~900rpm
Rev limit: ~6850rpm

e30 BMW 325i/is/ic/ix manufacture date 1987.09-1991.03
e34 BMW 525i manufacture date 1986.12-1990.09

Supported ECU's (Engine Control Unit):
BOSCH Motronic 0 261 200 172
BOSCH Motronic 0 261 200 173
BOSCH Motronic 0 261 200 380



Co na to říkáte
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#2 Příspěvek od Helldiver »

Za pokus to stoji... Kazdopadne by som minimalne spravil aj konverziu na 2.7L, nech to ma rovnaky objem ako motor, na ktory je to urcene.
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Huska »

Helldiver píše:Za pokus to stoji... Kazdopadne by som minimalne spravil aj konverziu na 2.7L, nech to ma rovnaky objem ako motor, na ktory je to urcene.
vždyť v tom popisu je uvedené že to jde i na 2,5l jen výkonbude vyšší jen o 8-10 PS .. já bych se toho nebál jen je otázkou ceny ... protože chipování atmosferického benzínu je k hovnu ... moje vlastní zkušenost :-(
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#4 Příspěvek od Filozof »

Huska píše:
Helldiver píše:Za pokus to stoji... Kazdopadne by som minimalne spravil aj konverziu na 2.7L, nech to ma rovnaky objem ako motor, na ktory je to urcene.
vždyť v tom popisu je uvedené že to jde i na 2,5l jen výkonbude vyšší jen o 8-10 PS .. já bych se toho nebál jen je otázkou ceny ... protože chipování atmosferického benzínu je k hovnu ... moje vlastní zkušenost :-(
kolem 50dolaru ....což jde ... podle mě když je to origo ALPINA CHIP
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Klubové ID: 1147
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Spajky »

Filozof píše:
Huska píše:
Helldiver píše:Za pokus to stoji... Kazdopadne by som minimalne spravil aj konverziu na 2.7L, nech to ma rovnaky objem ako motor, na ktory je to urcene.
vždyť v tom popisu je uvedené že to jde i na 2,5l jen výkonbude vyšší jen o 8-10 PS .. já bych se toho nebál jen je otázkou ceny ... protože chipování atmosferického benzínu je k hovnu ... moje vlastní zkušenost :-(
kolem 50dolaru ....což jde ... podle mě když je to origo ALPINA CHIP

no...bych si tu originalitu za tuhle cenu sakra prověřil :lol:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#6 Příspěvek od Filozof »

Koukal jsem se na netu a jsou tam chipy co s 2,5litrem vanosem dokáží 18-28koní nahoru ....to by mě teda zajimalo ... a posunují otáčkoměr o 400-600otáček nahoru.

Myslím si že kecají ...protože to by najednou mé auto dalo v poho 250km/h ne ? 525i

Určitě tady někdo byl kdo chipoval ....nejakej kvalitní chip ALPINE nebo DINAN...atd.
berkelay
Registrovaný
Příspěvky: 928
Registrován: pon 15.11.2004 01:00
Bydliště: Rakovník / Karviná
Klubové ID: 1823

#7 Příspěvek od berkelay »

já bych tomu rozhodně nevěřil, to zvednutí výkonu u Apliny není čipem, ale těmi samotnými úpravami na motoru a změna RJ je jen následek úprav mechanických, myslím že samotný čip ti u benzínu nezvedne vůbec a spíš bych se bál, že se v tomto případě spíš něco "posere"
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od RuDoSh »

Filozof píše:Určitě tady někdo byl kdo chipoval ....nejakej kvalitní chip ALPINE nebo DINAN...atd.
Ty chces cipovat radio? :lol:

Od dinanu se na jare chystam na "cipovani" prevodovky...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#9 Příspěvek od Filozof »

RuDoSh píše:
Filozof píše:Určitě tady někdo byl kdo chipoval ....nejakej kvalitní chip ALPINE nebo DINAN...atd.
Ty chces cipovat radio? :lol:

Od dinanu se na jare chystam na "cipovani" prevodovky...
Ne radio ne ....a nechci čipovat ale jen mě to zajimalo. Pokud tady má někdo zkušenosti. Už mám dojem někdo něco dělal ne. Jinak chápu že bez více uprav na autě u atmosfery to nema smysl.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od RuDoSh »

i tak to asi risknu.... prvni ale po servisu zajedu na brzdu a po chipu znova, at vim jaky to melo smysl :-) .... na M70 dela chipy nejaky nemec a hodne osmickaru je chvali.... prevazne americani..... ale to bude az budu spokojeny s technickym stavem a opravim konecne ty kola a naraznik :-))
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů
Klubové ID: 1749

#11 Příspěvek od j3ykobim »

No nevim, já mám taky(prý) v jedné e34(m20) chip a posunutej otáčkoměr na 7000 a oprotí nechipovaný e34 (m20),my to přijde fakt svižnejší.....prý je tam o cca 10hp víc.........., ale zatim jsem to neověřoval...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#12 Příspěvek od Filozof »

Zajimalo by mě pokud při normálním provozu klesne spotřeba ....nebo je to mýtus.
:!: :?:
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od RuDoSh »

Filozof píše:Zajimalo by mě pokud při normálním provozu klesne spotřeba ....nebo je to mýtus.
:!: :?:
no nevim.... u dyzlu mozna kdyz pojedes na spotrebu.... u atmosfery bych rekl, ze spis naopak....
Odpovědět