Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Hodnoty geometrie jednotlivych BMW modelov

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#1 Příspěvek od Helldiver »

Mal by som na vsetkych userov taku prosbu, urcite ste dakedy boli na geometrii a dostali ste tam taky pekny protokol z roznymi cislami, tak ak by ste boli taky dobry napiste sem hodnoty - a stacia tie "idealne" (bez toleranice) nie hodnoty konkretneho vozu, chcel by som spravit taky maly prehlad medzi modelmi BMW, zacnem ja:

E30 325i M-technik

Predna naprava:
Celkova zbiehavost = +1.9mm
Odklon kolesa = -01.17 Stupna
Zaklon kolesa = +09.00 stupna

Zadna naprava:
Celkova zbiehavost = +3.2mm
Odklon kolesa = -02.50 Stupna

E34 535i:

Predna naprava:
Celkova zbiehavost = +2.0mm
Odklon kolesa = -00.22 Stupna
Zaklon kolesa = +08.13 stupna

Zadna naprava:
Celkova zbiehavost = +2.8mm
Odklon kolesa = -02.33 Stupna


Tak dajte aj dalsie BMW modely:))
youwee
Registrovaný
Příspěvky: 1977
Registrován: čtv 18.01.2007 01:00
Bydliště: Olomoucko
Klubové ID: 1262
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od youwee »

sbihavost se snad uvadi taky ve stupnich ne?? Jinak ty hodnoty sou v knize jak na to nebo v Bentley's service manual. Pro E36 je to takto:
(camber je odklon, toe angle je sbíhavost)
Přílohy
geometrieE36.JPG
geometrieE36.JPG (56.18 KiB) Zobrazeno 956 x
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#3 Příspěvek od Helldiver »

Len ja jak na to mam len pre E30 a rad by som ak by to tu bolo pokope, co najviac BMW modelov, kedze tieto settingy hovoria dost vela o tom ako je auto podvozkovo nastavene, ci sportovejsie, na komunikativnejsie riadenie, alebo skor bezpecnost, atd :) . Na protokole z geosky som mal v tej zbiehavosti fakt mm, tak som to tam dal. A nastavenie napriklad seriovej E36tky by ma celkom zaujimalo, pocul som ze ma v serii o dost mensi zaklon ako E30tka a preto sa horsie vodi bokom v zaklade...
youwee
Registrovaný
Příspěvky: 1977
Registrován: čtv 18.01.2007 01:00
Bydliště: Olomoucko
Klubové ID: 1262
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od youwee »

No vlastne cim vetsi odklon tam mas (mysleno cim vetsi minus), tak tim mensi plocha te gumy ti sedi na silnici, tim padem to pujde urvat lip... Ale taky to souvisi s tim jak tvrdej podvozek mas jak se ti to auto naklani cim vic se nakloni tak tim vetsi bude ta plocha, ktera se dotyka...
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#5 Příspěvek od Helldiver »

praveze pri zavodakoch a vacsie odklony nastavuju aby to lepsie sedelo v zatackach - sice na rovinke ti to nebude dosadat celou plochou gumy (horsia smerova stabilita, vacsie opotrebenie gum) ale ked sa to v zatacke nakloni, tak to praveze lepsie vyuzije sirku pneumatiky.
youwee
Registrovaný
Příspěvky: 1977
Registrován: čtv 18.01.2007 01:00
Bydliště: Olomoucko
Klubové ID: 1262
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od youwee »

no vsak a co jsem napsal :)
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#7 Příspěvek od Killca »

vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5
Klubové ID: 1648

#8 Příspěvek od Killca »

Killca píše:tak kukaj semka :) coupe e36 318is 1,8 na 17tkach a coupe e36 318is 1,9 na 16tkach
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 159#557159
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Odpovědět