Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Automat jak správně s ním jezdit? - oprava převodovky

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
CZAirwolf
Registrovaný
Příspěvky: 1326
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00

#61 Příspěvek od CZAirwolf »

Takova skoda...snad me to nepotka, ja preventivne po nakupu menil olej, ten puvodni byl jeste ciry a vsechno ciste...Ale i tak muzu byt trochu napnuty, zda me neco nepotka... :roll:
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#62 Příspěvek od Tashiro »

To si nemyslím, že se vyplatí ... žádná záruka a stojí to stejně, navíc vy se na vinohradech asi divili co se to děje, že tady za bílýho dne rozkrádaj auta ))))
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#63 Příspěvek od Marten »

Tashiro píše:To si nemyslím, že se vyplatí ... žádná záruka a stojí to stejně, navíc vy se na vinohradech asi divili co se to děje, že tady za bílýho dne rozkrádaj auta ))))
Kdy to bude hotový??
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#64 Příspěvek od Susi »

Tashiro píše:To si nemyslím, že se vyplatí ... žádná záruka a stojí to stejně, navíc vy se na vinohradech asi divili co se to děje, že tady za bílýho dne rozkrádaj auta ))))
Jde o to, že bys měl převodovku a za 50 klacků bys ten zbytek rozprodal určitě...
Jinak se zárukou máš pravdu, ale kdybys trefil průměrně jetý auto, klidně může převodovka vpohodě fungovat.
Je to zanozřejmě starost navíc. :?
Hansen
Registrovaný
Příspěvky: 346
Registrován: ned 15.04.2007 00:00
Bydliště: Čelákovice
Klubové ID: 1589

#65 Příspěvek od Hansen »

Deset roků mám auta jenom s automatickými převodovkami a nikdy jsem v nich olej neměnil. Pokud jim něco bylo (začaly cukat, blbě řadit, kopat), tak bylo pčíčinou přehřátí. U jednoho auta mně odešla jedna ze dvou sahar. Vodu ta jedna sahara uchladila, ale automat ne, takže jednou na křižovätce pořádně kopla a bylo po ní. Zlikvidovat automat dokáže už jenom chladič ucpaný mouchama a bordelem. Automat také zlikviduje poměrně krátká jízda s voličem na neutrálu, protože při neutrálu se převodovka nemaže. Auto s automatem se také nesmí táhnout na laně i když je zařazený neutrál, protože převodovka se opět nemaže. V USA je v každém autě cedule s nápisem "táhnout na laně max. 6 mil". Příčin poškození může být hromada a pokud předchozí majitel převodovku načal, tak její cestu do háje výměna oleje nezachrání. Proto bych do jeté převodovky raději nešel. U repase je alespoň záruka, že ji měl někdo rozebranou a vyměnil to, co bylo v háji.
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#66 Příspěvek od Susi »

Hansen píše:Deset roků mám auta jenom s automatickými převodovkami a nikdy jsem v nich olej neměnil. Pokud jim něco bylo (začaly cukat, blbě řadit, kopat), tak bylo pčíčinou přehřátí. U jednoho auta mně odešla jedna ze dvou sahar. Vodu ta jedna sahara uchladila, ale automat ne, takže jednou na křižovätce pořádně kopla a bylo po ní. Zlikvidovat automat dokáže už jenom chladič ucpaný mouchama a bordelem. Automat také zlikviduje poměrně krátká jízda s voličem na neutrálu, protože při neutrálu se převodovka nemaže. Auto s automatem se také nesmí táhnout na laně i když je zařazený neutrál, protože převodovka se opět nemaže. V USA je v každém autě cedule s nápisem "táhnout na laně max. 6 mil". Příčin poškození může být hromada a pokud předchozí majitel převodovku načal, tak její cestu do háje výměna oleje nezachrání. Proto bych do jeté převodovky raději nešel. U repase je alespoň záruka, že ji měl někdo rozebranou a vyměnil to, co bylo v háji.

Asi jo... :?
ianko
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: čtv 13.12.2007 01:00

#67 Příspěvek od ianko »

Hansen píše:
pri zaradeni D/R , stojim na brzde, jemne to autom cukne, za jazdy nic necitit, len lieta rucicka hore dole otackomera jak si radi/podraduje... tesne pred zastavenim (krizovatka), to jemno cukne ... je to v poriadku?
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#68 Příspěvek od Tashiro »

Marten píše:
Tashiro píše:To si nemyslím, že se vyplatí ... žádná záruka a stojí to stejně, navíc vy se na vinohradech asi divili co se to děje, že tady za bílýho dne rozkrádaj auta ))))
Kdy to bude hotový??
Zatím nevím, v Po se jdu s nima dohodnout. Do tý doby si musím rozmyslet zda to neudělám jinde, lidi říkaj, že v Ostravě se to vyplatí jak fin. tak technicky. Tak nevím ...
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#69 Příspěvek od Tashiro »

Susi píše:
Hansen píše:Deset roků mám auta jenom s automatickými převodovkami a nikdy jsem v nich olej neměnil. Pokud jim něco bylo (začaly cukat, blbě řadit, kopat), tak bylo pčíčinou přehřátí. U jednoho auta mně odešla jedna ze dvou sahar. Vodu ta jedna sahara uchladila, ale automat ne, takže jednou na křižovätce pořádně kopla a bylo po ní. Zlikvidovat automat dokáže už jenom chladič ucpaný mouchama a bordelem. Automat také zlikviduje poměrně krátká jízda s voličem na neutrálu, protože při neutrálu se převodovka nemaže. Auto s automatem se také nesmí táhnout na laně i když je zařazený neutrál, protože převodovka se opět nemaže. V USA je v každém autě cedule s nápisem "táhnout na laně max. 6 mil". Příčin poškození může být hromada a pokud předchozí majitel převodovku načal, tak její cestu do háje výměna oleje nezachrání. Proto bych do jeté převodovky raději nešel. U repase je alespoň záruka, že ji měl někdo rozebranou a vyměnil to, co bylo v háji.

Asi jo... :?
Právě že mám podobný pocit ...
Hansen
Registrovaný
Příspěvky: 346
Registrován: ned 15.04.2007 00:00
Bydliště: Čelákovice
Klubové ID: 1589

#70 Příspěvek od Hansen »

Při zařazení D nebo R musí převodovka mírně cuknout. Nemělo by to ale být kopnutí, po kterém auto poskočí. Při zařazeném D by při stání v kopci nemělo auto couvat. Naopak při zařazení R a couvání do kopce by auto nemělo pojíždět dopředu. Nevím ještě, jestli BMW má adaptivní automat, ale asi ano. U těchto automatů se chování převodovky mění podle stylu jízdy, takže se může měnit způsob řazení a není to žádná závada. Při slušném zacházení musí automat vydržet to samé, co mauální převodovka. Asi před pěti roky mně opravovali manuální převodovku. Měl jsem po 160.000 km v háji 2 synchrony. Oprava stála také 40 táců, takže ceny oprav se asi moc neliší. Akorát jde manuál snadněji sehnat na vrakáči a manuální převodovky opravuje více firem.
ianko
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: čtv 13.12.2007 01:00

#71 Příspěvek od ianko »

jak pises, jemne cuknutie, do kopca na D stoji ... pred zastavenim to jemne cuknutie (skor to pocut ako citit) ..si zaraduje 1 ku? ... inak dik za info
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#72 Příspěvek od Tashiro »

Tak jsem přišel ze servisu ... prý to výjde na 55K bez daně max. záleží za kolik zrepasují měnič. :roll: :roll: :roll: Přes příští týden by to mělo být hotové a jasná cena.

Já se z toho po*eru ... a to v Listopadu čekám dítě...

Chci aby auto bylo OK, ale je to děs běs s financema, co mělo jít na dítě pude do auta.
fredy
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: sob 19.07.2008 00:00

#73 Příspěvek od fredy »

tak já mám na svém taky automat jedná se o 530d E61 a vím, že do kopce mě to nedrží, prý pomůže výměna oleje, nevíte za kolik se dá koupit olej a prý je tam i nějaký filtr?
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#74 Příspěvek od Birkoff »

fredy píše:tak já mám na svém taky automat jedná se o 530d E61 a vím, že do kopce mě to nedrží, prý pomůže výměna oleje, nevíte za kolik se dá koupit olej a prý je tam i nějaký filtr?
Raději si to nech udělat od někoho, kdo tomu rozumí a hlavně na nic nesahej. Když vidím některý dotazy ...

Jinak onehda jsem se ptal maníka, co opravuje jenom automaty a ten mi řekl, že repase měniče cca 10tis a převodovka cca 35tis díly + práce (odhaduju tak 5-8tis, když bude vyndaná a na stole). Ale to už jsem tu psal.
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#75 Příspěvek od Tashiro »

fredy píše:tak já mám na svém taky automat jedná se o 530d E61 a vím, že do kopce mě to nedrží, prý pomůže výměna oleje, nevíte za kolik se dá koupit olej a prý je tam i nějaký filtr?
Olej asi 330 korun litr, ale musí se to propláchnout. Pak prý preventivně vyměnit ještě po 5000 km pokud byla repase, pak už po 40000 km.
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#76 Příspěvek od Susi »

Tashiro píše:Tak jsem přišel ze servisu ... prý to výjde na 55K bez daně max. záleží za kolik zrepasují měnič. :roll: :roll: :roll: Přes příští týden by to mělo být hotové a jasná cena.

Já se z toho po*eru ... a to v Listopadu čekám dítě...

Chci aby auto bylo OK, ale je to děs běs s financema, co mělo jít na dítě pude do auta.
Jo kámo, dokážu se vžít do tvý kůže,

člověk začíná odpočítávat měsíce a ví, že bude potřeba pár desítek tisíc do začátku.
Z mý zkušenosti - budoucí babičky se málem popraly která koupí kočárek... :wink: Ono se to nějak zvládne!
I plýny jdou prej teď dolu, já kupoval ještě za draho. :)
Nejdůležitější je, že budeš prcka vozit v bezpečný káře!!!!
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#77 Příspěvek od Tashiro »

Susi píše: Nejdůležitější je, že budeš prcka vozit v bezpečný káře!!!!
A vo tom to je :lol: :lol:

Přítelkyně prská, že jsem s BMW jak malej kluk, že se víc starám o něj, proč si nekoupím jako ona Peugeot .... ale já prostě jinak nemůžu ... BMW je pro mě můj splněný sen a nevzdám se ho. :Pohar: :driver: :sorry:
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#78 Příspěvek od Susi »

To samý, to samý....

"Konečně víkend a ty se zas hrabeš v tom autě" "Už to zase meje" atd... :lol: :lol:
fredy
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: sob 19.07.2008 00:00

#79 Příspěvek od fredy »

díky za info, všal já nepsal že si to chci měnit sám, jen se ptám abych měl přectavu na kolik to asi vyjde zlaťáků.
nechápu jaké otázky máš namysli.
a je tam nějaký filtr??? koukal jsem na Elite nebo do Kelly a nenabízí ho, tak nevím jestli tam vůbec je.
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#80 Příspěvek od Tashiro »

fredy píše:díky za info, všal já nepsal že si to chci měnit sám, jen se ptám abych měl přectavu na kolik to asi vyjde zlaťáků.
nechápu jaké otázky máš namysli.
a je tam nějaký filtr??? koukal jsem na Elite nebo do Kelly a nenabízí ho, tak nevím jestli tam vůbec je.
Filtr stojí asi 1000,- (jak vypadá, kde je nevím) bacha na olej je to dle skříně, na mý e39 rv 97 je skříň evropská (sem zapoměl jak se jmenuje ZM, ZN, nebo tak nějak) (nikoli GM americká, taje sice na repas levnější, ale celkem je horší) a může tam jen jeden typ oleje, DEXTRON III. Mě říkali, že dávají od Mobil 1 a nesmí být červený, to je jediný, který se tam smí dávat, nesmí být červený. Jinak je mraky výrobců na tyto oleje Esso, Texaco (to dává BMW) ...
Odpovědět