Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Automat jak správně s ním jezdit? - oprava převodovky

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#1 Příspěvek od Tashiro »

Chlopi, nikdy bych nemyslel, že se na to budu ptát, ale jak správně s ním jezdit. Nevím zda je to mnou, nebo je to chyba AT, ale příjde mi, že když dám D a chci se rozjet dlouho mu trvá, než zařadí 1 a buď to cukne, nebo se hodně vytáčí, ale nezabírá moc... nepříjde mi to plynulý. Pokud zastavím na křižovatce musím většinou počkat asi 5 vteřin až cítím, že si zařadí a pak se dá krásně a plynule rozjet, ale to nějak nejni dycky. Prostě někdy zastavím a chci se rozjet a buď se to vytočí, nebo škubne. Navíc pokud zastavím v kopci tak je vidět, že nemá rychlost a jedu dozadu. Podobně je to i s R.

Je to chyba AT, nebo moje?
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Klubové ID: 950
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od BMWPower »

Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#3 Příspěvek od Tashiro »

BMWPower píše:Třeba to v něčem pomůže... :wink:

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... pic&t=5553
Tak sem to přečet celý a nic tak o tomhle není, ale fakt je že olet smrdí spáleninou a je černý a je ho tam málo, pokud je to ta nádobka v motoru na víšku s nápisem ATF oil olnly.
Obrázek

To bude asi šajze co? :roll:
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Marten »

To je nádobka na servo řízení. Pokud je málo oleje tak dolej.
Ovšem s automatem to nemá nic společného.
První co bych udělal tak bych zkontroloval olej v automatu, protože jestli je ho tam málo tak ji asi brzo zničíš. :!:
Takže se s tím moc nevyvážej a upaluj do servisu na kontrolu (pokud máš doma díru nebo zvedák zak to zkontroluj sám).
Pak dej vědět jak to dopadlo :idea:
fix
Registrovaný
Příspěvky: 562
Registrován: úte 11.10.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1145
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od fix »

a při té příležitosti rovnou vyměň ten ATF oil (Dexron II) v servu na kterej ukazuješ šipkou, měl by byt stejnej jak do převodovky

barva novýho je růžová :wink:
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#6 Příspěvek od Tashiro »

Ty jo chlapi, vy ste dobrý ))) Já bych si to vyměnil sám, ale nemám zvedák a ni nevím jak.

Kde zjistím kolik je oleje v převodovce? Je tam měrka někde?

A servo se vypouští kde?
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Marten »

Do této převodovky jen DEXRON IV má žlutou barvu!!
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Marten »

Servo se nevypouští nikde, musíš rozpojit hadice a nechat vytéct.
Na automat není měrka, musíš zespodu kontrolním šroubem. :idea:
A jestli nevíš jak se to dělá tak to radši sám neměň. Mohl by jsi udělat více škody jak užitku. :!:
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#9 Příspěvek od Tashiro »

Marten píše:Servo se nevypouští nikde, musíš rozpojit hadice a nechat vytéct.
Na automat není měrka, musíš zespodu kontrolním šroubem. :idea:
A jestli nevíš jak se to dělá tak to radši sám neměň. Mohl by jsi udělat více škody jak užitku. :!:
Ten automat, jen povolíš, vypustíš a naleješ ne? To musí zvládnout každej ne?
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Marten »

Záleží na tom kolik má auto nahrkáno a v jakém stavu je olej. Podlle toho udělat průplach nebo dva, vyměnit filtr a doplnit optimální množství oleje. Na to stačí obyč. nářadí, plnička na olej (jelikož nelze olej normálně dolít jako do motoru :wink: ) a dodržovat maximální čistotu.
Je to brnkačka... To zvládneš. 8)
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 788
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od eric »

Marten píše:Do této převodovky jen DEXRON IV má žlutou barvu!!
U převodovky záleží,jaký má ze spoda barvu štítkek s číslem.Já mám zelený a tam je předepsaný ESSO LT 71141,né DEXTRON!Zjištěno v BMW servisu podle toho čísla a čísla kastle,dávaj se 3 druhy oleje.A je taky žlutej.
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 788
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od eric »

Tashiro píše:
Marten píše:Servo se nevypouští nikde, musíš rozpojit hadice a nechat vytéct.
Na automat není měrka, musíš zespodu kontrolním šroubem. :idea:
A jestli nevíš jak se to dělá tak to radši sám neměň. Mohl by jsi udělat více škody jak užitku. :!:
Ten automat, jen povolíš, vypustíš a naleješ ne? To musí zvládnout každej ne?
Jelikož jsem před týdnem olej v převodovce zrovna měnil,doporučuji si předem koupit nové šroubky na víku převodovky,je jich tam myslím 23ks a rády se ojížděj ty hvězdice v hlavičkách.Nejlepší je koupit nové šestky šroubky s imbusem.Jinak filtr s těsněním stojí cca 1600kč orig. v bmw,při výměně se to doplňovalo na několikrát,najednou to tam nedostaneš ten olej,několikrát nastartovat,prokvaltovat a pak postupně dolívat.
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Marten »

eric píše:
Tashiro píše:
Marten píše:Servo se nevypouští nikde, musíš rozpojit hadice a nechat vytéct.
Na automat není měrka, musíš zespodu kontrolním šroubem. :idea:
A jestli nevíš jak se to dělá tak to radši sám neměň. Mohl by jsi udělat více škody jak užitku. :!:
Ten automat, jen povolíš, vypustíš a naleješ ne? To musí zvládnout každej ne?
Jelikož jsem před týdnem olej v převodovce zrovna měnil,doporučuji si předem koupit nové šroubky na víku převodovky,je jich tam myslím 23ks a rády se ojížděj ty hvězdice v hlavičkách.Nejlepší je koupit nové šestky šroubky s imbusem.Jinak filtr s těsněním stojí cca 1600kč orig. v bmw,při výměně se to doplňovalo na několikrát,najednou to tam nedostaneš ten olej,několikrát nastartovat,prokvaltovat a pak postupně dolívat.
Jo tak nějak...
Samozřejmě že ne Dexron, protože Dexron IV není, je to jen další uroveň oleje, označení teď nevím ale je to nástupce Dexronu III.
Jak správně píšeš, že ten žlutý je Esso.
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#14 Příspěvek od dexter »

nechci kecat jen tak od věci,ale stojiš na brzdě když zařadíš D,nebo R?Nebo radíš jak na manuálu? Ten olej si pokavaď nechceš riskovat převodovku nech vyměnit.Klidne se optej i v neorigo servisu,kde už pár krát automat plnili. Jestli nemáš k dispozici aspon tu jámu,tak se o to raděj ani nesnaž,abys nezustal jako placka pod autem. Moc si nedokážu představit dělat to někde na dvorku na heveru a kládě,ale neříkam že to není možné. Plnička k tomu ale nutná není. Raděj to svěř servisu,abys pak zbytečně nebrečel.
:roll:
Hansen
Registrovaný
Příspěvky: 346
Registrován: ned 15.04.2007 00:00
Bydliště: Čelákovice
Klubové ID: 1589

#15 Příspěvek od Hansen »

Mně vytekl asi litr oleje z převodovky a dělalo to to samé, co tobě. Řadilo to až po určité době a kopalo to. Když v převodovce chybí olej, tak přestává fungovat hydraulický systém a převodovka řadí pomalu.
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od aDAm_2 »

mě to děla taky ale jen když je studeny olej, po zahřátí to přestane. taktéž když je studeny olej tak je řazení více cítit.
Ptal jsem se předchozích majitelu a ti to zjišťovali i v servise a pry je to normalni, mam cca 5tis po vyměně oleje v převodovce.

btw ten oil chladič co je před vodnim je na motor nebo převodovku?
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#17 Příspěvek od Tashiro »

dexter píše:nechci kecat jen tak od věci,ale stojiš na brzdě když zařadíš D,nebo R?Nebo radíš jak na manuálu? Ten olej si pokavaď nechceš riskovat převodovku nech vyměnit.Klidne se optej i v neorigo servisu,kde už pár krát automat plnili. Jestli nemáš k dispozici aspon tu jámu,tak se o to raděj ani nesnaž,abys nezustal jako placka pod autem. Moc si nedokážu představit dělat to někde na dvorku na heveru a kládě,ale neříkam že to není možné. Plnička k tomu ale nutná není. Raděj to svěř servisu,abys pak zbytečně nebrečel.
:roll:
Dycky stojím na brzdě proč?
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#18 Příspěvek od Tashiro »

Hansen píše:Mně vytekl asi litr oleje z převodovky a dělalo to to samé, co tobě. Řadilo to až po určité době a kopalo to. Když v převodovce chybí olej, tak přestává fungovat hydraulický systém a převodovka řadí pomalu.
Ted sem volal do speciálky na automaty a bud je to olej .... nebo v hajzlu :roll: tak tam přes oběd jedu a kouknou se na to.
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(
Klubové ID: 2567

#19 Příspěvek od Strosek »

fix píše:a při té příležitosti rovnou vyměň ten ATF oil (Dexron II) v servu na kterej ukazuješ šipkou, měl by byt stejnej jak do převodovky

barva novýho je růžová :wink:
Neměl by se tam dávat náhodou Dextron III ?
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#20 Příspěvek od dexter »

Tashiro píše:
dexter píše:nechci kecat jen tak od věci,ale stojiš na brzdě když zařadíš D,nebo R?Nebo radíš jak na manuálu? Ten olej si pokavaď nechceš riskovat převodovku nech vyměnit.Klidne se optej i v neorigo servisu,kde už pár krát automat plnili. Jestli nemáš k dispozici aspon tu jámu,tak se o to raděj ani nesnaž,abys nezustal jako placka pod autem. Moc si nedokážu představit dělat to někde na dvorku na heveru a kládě,ale neříkam že to není možné. Plnička k tomu ale nutná není. Raděj to svěř servisu,abys pak zbytečně nebrečel.
:roll:
Dycky stojím na brzdě proč?
Ničí to převodovku.
:roll:
Odpovědět