Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Intercooler - zvětšení cca 5x

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
jirikuchytil
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: úte 10.06.2008 00:00

#1 Příspěvek od jirikuchytil »

Ahoj, mám E34 525 TDS, chipnul jsem ho, tak tam mám 125 kW a 335 Nm, ale zdá se mě, že to pořád nějak nejede :-)
Máte někdo zkušenost s výměnou cooleru za větší? Dole pod nárazníkem je jen takový žebráček. Třeba Audi má 5x větší. Chrysler má stejně velikej jako vodní. Přijde mě to prostě nedostatečný.
Budu rád za každý postřeh a budu Vás dále informovat o tomto tématu. Promyšleno to mám asi takto. Chladič oleje, který je hned první za ledvinama strčím do motorového prostoru hned za levé přední světlo. Naženu k němu nápor vzduchu spodní kulatou dírou, kterou zvětším a použiji difusor. Budu se snažit naměstnat cooler z AVIE, nebo toho Chrysleru, který už mám místo tohoto olejového chladiče. Je tam sice příčka nárazníku, ale tu trochu poupravím.
Samozřejmě nevím, jestli to pomůže, ale zdravý rozum říká, že ano. Na zkoušku si nainstaluji provizorně tento větší cooler před nárazník, přivedu hadice a trochu se projedu. Když to bude znát, tak do toho půjdu. Když to nebude znatelné, tak se na to vy...u.
Tímto prosím o pomoc. Jestli jste někdo řešil podobný problém, budu rád, když se podělíte o zkušenosti.

Díkec Jiří
fafejta

#2 Příspěvek od fafejta »

Myslím si,že u turbodmychadla s regulací waste-gate,se zvětšením objemu chladiče,zvedne turboprodleva(turbodíra),a zátah se posune do větších otáček,protože chvilku bude trvat než se ten objem nafoukne.U audi,není to náhodou,že tam maj regulaci dělanou naklápěčkou VTG.Navíc Avie je snad tuším nějaký 3.5 L a to tam taky asi hraje roli.Ale myslím,že už to zvednutí kroutáku z seriových(e34) 260Nm na Tvých 335 Nm je už docela dost.To bych asi spíš řešil vodní ostřik toho malýho intercoleru,no vlastně já bych to určitě neřešil,tuning veteránů je dost drsný. :wink:
jirikuchytil
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: úte 10.06.2008 00:00

#3 Příspěvek od jirikuchytil »

... za info, ale přesto tě poprosím, jestli si myslíš, že se zvedne výkon, nebo případně krouťák?
O kolik si myslíš, že by to mohlo jít nahoru?

Díky
fafejta

#4 Příspěvek od fafejta »

Zeptám se Tě,čistě hypoteticky,i kdyby se výkon zvětšil třeba cca o 15 PS byl bys schopen to poznat??? :wink: (Né ovšem na motorové brzdě).
WinCent
Registrovaný
Příspěvky: 2979
Registrován: ned 11.03.2007 01:00
Bydliště: Královéhradecko
Klubové ID: 1351

#5 Příspěvek od WinCent »

:D ,jaký máš tlak na turbu ? velký intercooler ti bude k ničemu pokud nemáš nějaký větší tlak, protože nebude co chladit :idea: ,já mám tlak 1:7 BAR a cooler mě stál 19hodin práce, není to nic jednoduchýho to tam dostat aby to bylo funkční a kvalitně udělaný... :idea: tady máš foto
Přílohy
art 031.jpg
art 031.jpg (38.83 KiB) Zobrazeno 806 x
acv 024.jpg
acv 024.jpg (40.04 KiB) Zobrazeno 811 x
acv 003.jpg
acv 003.jpg (37.71 KiB) Zobrazeno 811 x
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#6 Příspěvek od Fugo »

WinCent píše::D ,jaký máš tlak na turbu ? velký intercooler ti bude k ničemu pokud nemáš nějaký větší tlak, protože nebude co chladit :idea: ,já mám tlak 1:7 BAR a cooler mě stál 19hodin práce, není to nic jednoduchýho to tam dostat aby to bylo funkční a kvalitně udělaný... :idea: tady máš foto
nesmysl, teplý vzduch může být i na 0.3bar. Pokud je možnost použiju vždy IC max rozměrů co jde, samozřejmě turbo efekt by se měl zvětšit ale není to až tak rapidní, každé ochlazení stalčeného vzduchu rovná se zvýšení výkonu, ideální je ještě dodělat ostřik IC což se hodí při max boostu kdy ostřik ještě více ochladí stlačený vzduch.

Na mém bývalém R Espace 2.0 T jsem nainstaloval IC z Mastera či co to bylo, IC byl přes celý předek (mezi světly a na výšku cca 0,5m) a žádný zvětšení turbo díry jsem nepocítil.

IC není problém vyrobit na míru, nejlepší volbou je použít nějaký stávající IC z nějakého auta, potom se z něj použije jen vložka a boky se dodělají viz fota ny mých stránkách, zde jsem byl ale omezen prostorem a tak se nakonec předělali na water cooled IC. Předělaání IC tak jak jsem si navrhl vyšlo na cca 2.5tis kč. Samozřejmě není problém dodělat taky vedení vzduchu, nejlépe se dělá z nerezu, je potřeba hlavně nezapomenout na koncích trubek udělat pertly aby ti to neschazovalo hadice, jako hadice je dobré použít silikontextilní hadice od Rubena nebo Samco.
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Klubové ID: 356

#7 Příspěvek od Martinéz »

Jsem hodne zvedav co to udela a mozna v pripade TDs i trosku skeptik, ale drzim palce.. mrkni na forum e34.de pokud umis nemecky, resila se tam prestavba TDs na cca 230ps.. co tam ale zduraznoval nejvice, je nutnost vetsiho chladice oleje.
jirikuchytil
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: úte 10.06.2008 00:00

#8 Příspěvek od jirikuchytil »

díky za tip

H
Jiří
WinCent
Registrovaný
Příspěvky: 2979
Registrován: ned 11.03.2007 01:00
Bydliště: Královéhradecko
Klubové ID: 1351

#9 Příspěvek od WinCent »

Fugo píše:
WinCent píše::D ,jaký máš tlak na turbu ? velký intercooler ti bude k ničemu pokud nemáš nějaký větší tlak, protože nebude co chladit :idea: ,já mám tlak 1:7 BAR a cooler mě stál 19hodin práce, není to nic jednoduchýho to tam dostat aby to bylo funkční a kvalitně udělaný... :idea: tady máš foto
nesmysl, teplý vzduch může být i na 0.3bar. Pokud je možnost použiju vždy IC max rozměrů co jde, samozřejmě turbo efekt by se měl zvětšit ale není to až tak rapidní, každé ochlazení stalčeného vzduchu rovná se zvýšení výkonu, ideální je ještě dodělat ostřik IC což se hodí při max boostu kdy ostřik ještě více ochladí stlačený vzduch.

Na mém bývalém R Espace 2.0 T jsem nainstaloval IC z Mastera či co to bylo, IC byl přes celý předek (mezi světly a na výšku cca 0,5m) a žádný zvětšení turbo díry jsem nepocítil.

IC není problém vyrobit na míru, nejlepší volbou je použít nějaký stávající IC z nějakého auta, potom se z něj použije jen vložka a boky se dodělají viz fota ny mých stránkách, zde jsem byl ale omezen prostorem a tak se nakonec předělali na water cooled IC. Předělaání IC tak jak jsem si navrhl vyšlo na cca 2.5tis kč. Samozřejmě není problém dodělat taky vedení vzduchu, nejlépe se dělá z nerezu, je potřeba hlavně nezapomenout na koncích trubek udělat pertly aby ti to neschazovalo hadice, jako hadice je dobré použít silikontextilní hadice od Rubena nebo Samco.
při tlaku 0.3 by mu to pomohlo tak o 0.3 koně což je pravda že to není zbytečný :lol:
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#10 Příspěvek od Fugo »

WinCent píše:při tlaku 0.3 by mu to pomohlo tak o 0.3 koně což je pravda že to není zbytečný :lol:
Jistě a proto má John in DC při plnícím tlaku 0.32bar na ZADNÍCH KOLECH (tj na motoru ještě více) 444PS a 709Nm z původních 299PS a 450Nm.
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#11 Příspěvek od Helldiver »

To je snad samozrejme ze pro kazdom zvyseni tlaku v sani rastie vykon atmo-motorov okamzite nahor, ved v NA rezime je v sani dokonca podtlak...
WinCent
Registrovaný
Příspěvky: 2979
Registrován: ned 11.03.2007 01:00
Bydliště: Královéhradecko
Klubové ID: 1351

#12 Příspěvek od WinCent »

Fugo píše:
WinCent píše:při tlaku 0.3 by mu to pomohlo tak o 0.3 koně což je pravda že to není zbytečný :lol:
Jistě a proto má John in DC při plnícím tlaku 0.32bar na ZADNÍCH KOLECH (tj na motoru ještě více) 444PS a 709Nm z původních 299PS a 450Nm.
:D tak to je dobrý, tak to já namísto 180PS mám ted něco kolem 300koní minimálně :lol:
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#13 Příspěvek od Fugo »

Wincente s prominutím seš hlupák, nejprve si něco o tom co píšeš zjisti a pak si hoň triko.
fafejta

#14 Příspěvek od fafejta »

Větší turbo s většim(průměrem) plnícím potrubím dopraví větší objem vzduchu při menším tlaku.
WinCent
Registrovaný
Příspěvky: 2979
Registrován: ned 11.03.2007 01:00
Bydliště: Královéhradecko
Klubové ID: 1351

#15 Příspěvek od WinCent »

Fugo píše:Wincente s prominutím seš hlupák, nejprve si něco o tom co píšeš zjisti a pak si hoň triko.
Hlupák si ty Fugo :!: si uvědom že píše o Tds kde už intercooler je takže to není takový rozdíl mezi žádným intercoolerem a velkým coolerem a Tds nemá 300PS jako DC, se prober a vrat se na zem nebo aspon zpět do téhle galaxie, asi o tom nic nevíš jak to vypadá nebo to aspon neumíš vysvětlit když ti dojdou argumenty tak mě hned nazýváš hlupákem. Mě připadá že tvoje sedma při těhle počtech má 1000PS jako když pubertáci tuní felícii a počítaj "sport filtr +15PS, jiný svíčky +10PS, uřvanej vejfuk +15PS" atd. :lol:
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#16 Příspěvek od Fugo »

omlouvám se, jsem hlupák,

ať už se jedná o tds či benziňák nečiní při nárustu plnícího tlaku 0,3bar nárůst výkonu 0.3PS. Na tuto tvou hlášku jsem reagoval, a s prominutím si za tím stojím. Můj "odkaz" na Johna vychází z reálných měření na brzdě.
Ad moje 7er, pokud sis všiml tak já nikde netvrdím kolik to má koní, max se odkážu na Johna a jeho výkon s tím že doufám že mám alespoň podobný.

A nevím co chceš vysvětlovat na tom že když se dá větší IC je možnost plnící vzduch více ochladit a tím pádem ho dostat do válce více, a za předpokladu že se vstříkne k tomu odpovídající množství paliva tak výkon vyroste, jistě si majitelé turbomotorů všimli že jim to jede lépe když je venku chladno, proč se dělá přídavný ostřik IC když to není třeba chladit???

Samozřejmě větší IC rovná se větší turboefekt, ale pochybuju že někdo bude montovat IC monstrozních rozměrů.

To jsou moje argumenty, zatím co ty jsi neuvedl snad ani jeden.
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#17 Příspěvek od Helldiver »

Take male OT, presne z dovodov ktore uviedol fugo sa v juznej afrike kvoli teplemu podnebiu neponukala bezna vrcholna verzia prvej sedmy (E23 745s 3.5L 252ps turbomotorom) ale namiesto toho mala juhoafricka 745i, 24V M-motor M88 (286PS). Snad je to dostatocny dokaz na to ze vzduch do turbomotora sa OPLATI chladit (vacsii IC).
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Klubové ID: 1432
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od pazda »

presne jak pise Fugo, cim chladnejsi je nasavany vzduch tim vice se ho dostane do valcu, tim vzroste kompresni pomer a pri odpovidajici davce paliva to zpusobi zvyseni vykonu... sice netusim jaky budou rozdily, ale budou tam. proto jako uprava proc ne...
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#19 Příspěvek od Fugo »

jen opravím že kompresní poměr se nezmění ten je danej mechanicky, ale zvýší se efektivní tlak na píst.
WinCent
Registrovaný
Příspěvky: 2979
Registrován: ned 11.03.2007 01:00
Bydliště: Královéhradecko
Klubové ID: 1351

#20 Příspěvek od WinCent »

Fugo píše:omlouvám se, jsem hlupák,

ať už se jedná o tds či benziňák nečiní při nárustu plnícího tlaku 0,3bar nárůst výkonu 0.3PS. Na tuto tvou hlášku jsem reagoval, a s prominutím si za tím stojím. Můj "odkaz" na Johna vychází z reálných měření na brzdě.
Ad moje 7er, pokud sis všiml tak já nikde netvrdím kolik to má koní, max se odkážu na Johna a jeho výkon s tím že doufám že mám alespoň podobný.

A nevím co chceš vysvětlovat na tom že když se dá větší IC je možnost plnící vzduch více ochladit a tím pádem ho dostat do válce více, a za předpokladu že se vstříkne k tomu odpovídající množství paliva tak výkon vyroste, jistě si majitelé turbomotorů všimli že jim to jede lépe když je venku chladno, proč se dělá přídavný ostřik IC když to není třeba chladit???

Samozřejmě větší IC rovná se větší turboefekt, ale pochybuju že někdo bude montovat IC monstrozních rozměrů.

To jsou moje argumenty, zatím co ty jsi neuvedl snad ani jeden.
Tohle už je jiná, samozřejmě to co jsi napsal je všeobecně známá pravda a vím že to tak je. S tím vším souhlasím, proč bych jinak na svém autě takovou úpravu dělal kdybych si myslel že je to zbytečné, jen jsem podotkl že cooler je jen jedna z mála věcí a není to zdaleka všechno co stačí udělat pro zvýšení výkonu, něco ve smyslu že když píše že má Tds tak při standartním tlaku a větším cooleru než je ten stávající nemůže čekat takřka žádné citelné změny pouze minimální a myslím že by to na tom ani nepoznal. Něco jiného je kdyby tam žádný cooler nebyl a dal ho tam nebo měl zvýšený plnící tlak tzn. větší teplotu stlačeného vzduchu aby bylo co chladit, protože jak určitě taky víš že při nízkém plnícím tlaku se vzduch malým stlačením neohřeje natolik aby schlazení coolerem bylo tak efektivní vždyt si vem že při dnešních teplotách vzduchu ti ten cooler vzduch neochladí na nulu :idea: tzn. při malém tlaku je vzduch z turba jen o málo teplejší než je venkovní teplota která proudí skrz cooler, proto jsem psal že aby to mělo nějaký význam v Tds které už cooler má tak v případě když by to měl např. načipovaný a zvýšený plnící tlak. tzn. víc horký plnící vzduch, pak by to mělo nějaký citelný význam...tot vše 8)
Odpovědět