Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

jak se Vám pohybuje ručička teploty

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od dsvatos »

Takže se všem omlouvám za klamání, sypu si popel na hlavu, odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem slíbil :-) Včera jsem koupil novej termostat a vyměnil. Teplota leze navrch mnohem rychleji, plynule, při dlouhé jízdě z kopce a brždění motorem neklesá. Věe OK. Koupil jsem ho v MJauto za 350 od francouzké firmy Vernet. Origo tam byl BMW (výrobce Behr-Thomson). I když dle ETK by měl být na 92 stupňů, byl ten origo jen na 88. Ten co jsem koupil jsem vzal na 92. Aspoň to bude krapet víc topit :wink:
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#22 Příspěvek od Slid »

dsvatos píše:Takže se všem omlouvám za klamání, sypu si popel na hlavu, odvolávám co jsem odvolal a slibuji co jsem slíbil :-) Včera jsem koupil novej termostat a vyměnil. Teplota leze navrch mnohem rychleji, plynule, při dlouhé jízdě z kopce a brždění motorem neklesá. Věe OK. Koupil jsem ho v MJauto za 350 od francouzké firmy Vernet. Origo tam byl BMW (výrobce Behr-Thomson). I když dle ETK by měl být na 92 stupňů, byl ten origo jen na 88. Ten co jsem koupil jsem vzal na 92. Aspoň to bude krapet víc topit :wink:


Také mám ten samej ale 88°C v 318TDS je origo 88°C a šlape jak hodinky z mjauto za stejnou cenu jako ty
Frenk900
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 02.06.2006 00:00
Bydliště: Olomoucký kraj úplně nahoře
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od Frenk900 »

Mno me to taky pomalu topilo a jezdilo to v vecne podchlazene, zkousel jsem odvzdusnovat, ale marne. Vymena termostatu toto vsechno vyresila... A nehlede na spotrebu :)
Jiri
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: čtv 13.12.2007 01:00
Bydliště: Frýdlant n.O.

#24 Příspěvek od Jiri »

taky jsem před týdnem měnil termostat a dal jsem tam Vernet a naprostá spokojenost do půlky vyleze teplota cca po 2.5 km. Už jsem měl tu samou značku termostatu v předchozí E30 a spokojenost jek s cenou tak s kvalitou. Akorát na první pohled vypadá trochu jinak než BMW ale je to v poho.
Frenk900
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 02.06.2006 00:00
Bydliště: Olomoucký kraj úplně nahoře
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Frenk900 »

jj taky vernet :D
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#26 Příspěvek od calif »

mimochodem jak se vlastne vyndava to pouzdro ve kterem je termostat u sestivalce M50? musim sundat vrtuli abych se na nej dostal? nebo jen rozpojim ty hadice a jde to vytahnout? spatne tam na to vidim, tak se ptam nez se do toho pustim :) vymena me totiz ceka take....
ludek26
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 24.05.2007 00:00
Bydliště: Písek

#27 Příspěvek od ludek26 »

Taky když jedu normálně tak my teplota nevyleze z modrýho,takže zítra výmněna termostatu u mé 2,8i.Spotřeba šla nahoru. Jestli si vzpomenu a donesu foták tak nafotím postup výměny u 6 hrnku.
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#28 Příspěvek od JIP »

U M50 i M52 by měl být postup stejný, stačí sundat tuším jen 4 matky, sundat dekl termostatu, přehodit termostat (bacha ať ho nasadíte správně, podle toho, jak tam byl původní, jinak netěsní), vyměňte těsnění deklu (já ho vyráběl z těsnícího papíru, páč jsem si ho vůl nekoupil), trochu těsnícího tmelu pod a na těsnění a smotnovat. Pak důkladně odvzdušnit...po zahřátí raději znava a tradá...zvládne to i cvičená opice, já to měl tak za hoďku, ale z toho jsem půl hodiny vystřihoval těsnění... :idea:
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#29 Příspěvek od calif »

JIP píše:U M50 i M52 by měl být postup stejný, stačí sundat tuším jen 4 matky, sundat dekl termostatu, přehodit termostat (bacha ať ho nasadíte správně, podle toho, jak tam byl původní, jinak netěsní), vyměňte těsnění deklu (já ho vyráběl z těsnícího papíru, páč jsem si ho vůl nekoupil), trochu těsnícího tmelu pod a na těsnění a smotnovat. Pak důkladně odvzdušnit...po zahřátí raději znava a tradá...zvládne to i cvičená opice, já to měl tak za hoďku, ale z toho jsem půl hodiny vystřihoval těsnění... :idea:

no tak to zvladnu, ale pruser je ze o tesneni sem nic nevedel, objednal sem jen termostat!!! kua, kde sezenu to tesneni, je to nutne? stary tam zustat nemuze???
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od dsvatos »

calif píše:
JIP píše:U M50 i M52 by měl být postup stejný, stačí sundat tuším jen 4 matky, sundat dekl termostatu, přehodit termostat (bacha ať ho nasadíte správně, podle toho, jak tam byl původní, jinak netěsní), vyměňte těsnění deklu (já ho vyráběl z těsnícího papíru, páč jsem si ho vůl nekoupil), trochu těsnícího tmelu pod a na těsnění a smotnovat. Pak důkladně odvzdušnit...po zahřátí raději znava a tradá...zvládne to i cvičená opice, já to měl tak za hoďku, ale z toho jsem půl hodiny vystřihoval těsnění... :idea:

no tak to zvladnu, ale pruser je ze o tesneni sem nic nevedel, objednal sem jen termostat!!! kua, kde sezenu to tesneni, je to nutne? stary tam zustat nemuze???


Pokud tam máš ještě origo termostat, tak to těsnění už bude hezky sežraný. Nejspíš se ti rozpadne. Tak si buďto objednej nový, nebo si to omaluj a vystřihni z těsnícího papíru.
ludek26
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 24.05.2007 00:00
Bydliště: Písek

#31 Příspěvek od ludek26 »

U 2,8i jsou dvě těsnení-jeden o kroužek dodán spolu s termostatem(objednal sem ho u Auto Štangl-přišel ten samý jaký sem mněl origo-cena 322Kč po slevě)a pak jedno ovální těsnění které sem nechal původní.Ani sem ho nepodmazával nechal sem ho tak jak sem ho sundal.
Práce tak na 45 min,spotřeba klesla o cca 3 l.Ručička ted po 2 až 3 km se zvedne přesně doprostřed a tam už zůstane. :D
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#32 Příspěvek od calif »

ja objednal Vernet, tak doufam ze tam ten o krouzek bude taky, spotreba o tri litry dolu? to bych s 325i jezdil za 7 litru v prumeru :) to asi ne......
ludek26
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 24.05.2007 00:00
Bydliště: Písek

#33 Příspěvek od ludek26 »

Před výmněnou 11,2 l po výmněně 8,4.Taky sem tomu nevěřil ale jak byl pořád otevřenej tak ručička benzínu klesala před očima.
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#34 Příspěvek od calif »

ja jezdim v prumeru kolem deseti, okresky za 8,5 takze to neni tak hrozny, si neumim predstavit ze bych jezdil s tak rapidne nizzsi spotrebou, no uvidim.
co teda to ovalny tesneni? byva to hodne sezrany? kde ho koupim?? termostat sem objednal z MJauto.cz ale tam maji na prodej jen ten okrouzek :( ted nevim jestli to mam rozebirat, abych to pak zavrel kdyz to bude sezrany, pro jistotu koupim asi ten tesnici papir no...
ludek26
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 24.05.2007 00:00
Bydliště: Písek

#35 Příspěvek od ludek26 »

Tak si připrav radši silikon,když vyndáš to oválny těsnění tak nejdřív vyčisti drážku v tom plast.krytu popřípadě ho jemně podmázni a pak to slož.Já tam mněl původní termostat a stačilo to těsnění nechat jak se přilepilo na hlavu a jenom vyčistit drážku a opatrně smontovat na sucho zpátky.Nikde nic neteče. Akorát sem napřed sundal visco spojku s vrtulí je na 32 klíč opačnej závit a pak tam máš dostatek místa.Nakonec sem nechal motor ohřát pak sem odvzdušnil chladič a dolil vodu po risku.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od dsvatos »

calif píše:ja objednal Vernet, tak doufam ze tam ten o krouzek bude taky, spotreba o tri litry dolu? to bych s 325i jezdil za 7 litru v prumeru :) to asi ne......


Gumovej "O" kroužek je u toho.
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od surfis »

ludek26 píše:Před výmněnou 11,2 l po výmněně 8,4.Taky sem tomu nevěřil ale jak byl pořád otevřenej tak ručička benzínu klesala před očima.


Když jsem auto před 3/4 rokem kupoval, byl jsem dost zaskočen spotřebou, protože se pohybovala po třech nádržích skoro na 14L/100Km. Vyměnil jsem termostat a spotřeba klesla na 10L/100Km. Pořád se mi to zdálo moc. Jel jsem tedy do BMW na diagnostiku, kde mi řekli, že auto je absolutně v pořádku. Smířen s tím, že 316i bude jezdit za 10L jsem nebyl. Proto jsem koupil teplotní čidlo jen tak. Stálo necelé 400kč, tak proč to nezkusit. A hle spotřeba do Dětenic a zpět, kdy jsem celkově najel něco přes 600Km byla 7L/100Km. Čidlo mi měnil den před odjezdem (mimochodem bez toho, aby sundaval sání - je prostě šikovnej). Teď mám za sebou další nádrž s couráním po městě a zhruba 70% mimo město a spotřeba je na 8,5L. Nyní jsem konečně spokojený...
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od paveld »

Ja kdyz to tady ctu, tak to taky asi vsechno vyzkousim... nevite nekdo kolik a kde ma M52 teplotnich cidel? Z ETK jsem to nejak nevykoukal.. :(.
ludek26
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 24.05.2007 00:00
Bydliště: Písek

#39 Příspěvek od ludek26 »

Termostat sem mněl od Štangla od fa Wahler ten samej byl origo se znakem bmw.Ta spotřeba šla pěkně dolů sám sem byl překvapenej.
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#40 Příspěvek od calif »

verim ze to klesne, ale takhle jezdim s 325 za nejakych deset, coz si myslim ze je dobra prumerna spotreba, kdyz chci tak i za min, tak sem zvedav jak to klesne, kdyz sem mel megadiru ve vejfuku a dal novej tak mi taky bylo receno ze spotreba pujde dolu, a zustalo to porad stejne :)
Odpovědět