Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Samosvorny diferencial

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Marrtin
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
Bydliště: München
Klubové ID: 4041

#1 Příspěvek od Marrtin »

Pekne video s vysvetlenim, bohuzel nemecky. Zajimave je ze se s 25% svorem nerozjede...

http://www.youtube.com/watch?v=CIH0V8pg8jk
calif
Registrovaný
Příspěvky: 953
Registrován: pát 09.03.2007 01:00
Bydliště: Pelhrimov

#2 Příspěvek od calif »

no taky sem cekal ze to vyjede, 25%dopadl jak bez svoru.......
Iwan
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: sob 02.10.2004 00:00
Bydliště: trvale přechodné
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Iwan »

na tom neni nic divnyho :D
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od RuDoSh »

pekne video! :)
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 1167

#5 Příspěvek od Pete »

Kdyby te stare 5 taky nalozil tak by jiste vyjela :wink:
Ten samosvor ma 25% z otaček, tudíš víc otáček víc síly k překonání kopce 8)
coupe328
Registrovaný
Příspěvky: 1129
Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
Bydliště: Plzen
Klubové ID: 94
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od coupe328 »

Ta 6 bez difu..to byla tragedie,v zime to s ni musi byt teda sranda..tolik penez za auto a staci nacurat pod kolo a je to jako neohrabany mamut :oops:
Bohhy
Registrovaný
Příspěvky: 455
Registrován: úte 11.05.2004 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Bohhy »

Me by zajimalo co to ma jako bejt. Chapu tamta 6ka je bez svoru, ta petka s 25% svorem a ta posledni sestka ma jako co za specialitu??? Dyt origo bmw vzdy dava bud bez svoru nebo s 25% svorem, tamto je obyc zapnutej protiprokluz a proste si ten comp pribrzdil to kolo co prokluzovalo .........

Ptal sem se mechose co nam servisoval eMko v autecu a ani ta nase nova M3 nema nejakej zvlatsni difer, normalni 25%svor :wink:
coupe328
Registrovaný
Příspěvky: 1129
Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
Bydliště: Plzen
Klubové ID: 94
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od coupe328 »

Ze by to byl aktivni diferencial? zminuji se o tom na tipcars..
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Klubové ID: 633
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od castro »

špatně vidim nebo ta 6 bez svoru je M6 ??? :?:

viděl jsem to krátce v práci, doma mi nefungují videa... :-/
miramax
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: pát 02.03.2007 01:00
Bydliště: Bzenec/Vizovice
Klubové ID: 1422
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od miramax »

je to m6, ale to neni samozrejme seriovka, rika tam ze specialne pro tento test tam dali obyc difer bez spery
uda
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: sob 14.10.2006 00:00
Bydliště: Bydliště:
Klubové ID: 1207

#11 Příspěvek od uda »

fajne video .....
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 1

#12 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Pete píše:Kdyby te stare 5 taky nalozil tak by jiste vyjela :wink:
Ten samosvor ma 25% z otaček, tudíš víc otáček víc síly k překonání kopce 8)
Rekl bych, ze to neni o otackach ale o Newtnech, a 25% z temer nuly je jeste bliz nule a tak se to nerozjede.
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00
Klubové ID: 1

#13 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Bohhy píše:Me by zajimalo co to ma jako bejt. Chapu tamta 6ka je bez svoru, ta petka s 25% svorem a ta posledni sestka ma jako co za specialitu??? Dyt origo bmw vzdy dava bud bez svoru nebo s 25% svorem, tamto je obyc zapnutej protiprokluz a proste si ten comp pribrzdil to kolo co prokluzovalo .........

Ptal sem se mechose co nam servisoval eMko v autecu a ani ta nase nova M3 nema nejakej zvlatsni difer, normalni 25%svor :wink:
Mechosi vedej prd :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od JaraX »

Bohhy píše:Me by zajimalo co to ma jako bejt. Chapu tamta 6ka je bez svoru, ta petka s 25% svorem a ta posledni sestka ma jako co za specialitu??? Dyt origo bmw vzdy dava bud bez svoru nebo s 25% svorem, tamto je obyc zapnutej protiprokluz a proste si ten comp pribrzdil to kolo co prokluzovalo .........

Ptal sem se mechose co nam servisoval eMko v autecu a ani ta nase nova M3 nema nejakej zvlatsni difer, normalni 25%svor :wink:
elektronicky řízenej difer, myslím že to maj auta s DCT převodovkou, ale jistej si nejsem, každopadně to dělat budou :) a nemate to nahodou už u vás v Mku? nějakej elektronicky řizenej dif?
Bohhy
Registrovaný
Příspěvky: 455
Registrován: úte 11.05.2004 00:00
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Bohhy »

JaraX píše:
Bohhy píše:Me by zajimalo co to ma jako bejt. Chapu tamta 6ka je bez svoru, ta petka s 25% svorem a ta posledni sestka ma jako co za specialitu??? Dyt origo bmw vzdy dava bud bez svoru nebo s 25% svorem, tamto je obyc zapnutej protiprokluz a proste si ten comp pribrzdil to kolo co prokluzovalo .........

Ptal sem se mechose co nam servisoval eMko v autecu a ani ta nase nova M3 nema nejakej zvlatsni difer, normalni 25%svor :wink:
elektronicky řízenej difer, myslím že to maj auta s DCT převodovkou, ale jistej si nejsem, každopadně to dělat budou :) a nemate to nahodou už u vás v Mku? nějakej elektronicky řizenej dif?
Nene moc dobre sem si ji prohlizel zespoda a nic elektronickyho tam neni, prave to nam rikal ten typek, ze prej nikdy zadnej elektronickej diff bmw nedelalo, vsechno sou to klasicky svory.
A me osobne to taky nejde nejak do hlavy, co by ste chteli v difu udelat elektronickyho? Na vsechno v nem pusobi silenej kroutak. Ja proste nevim, az mi nekdo ukaze diff do kteryho vedou dratky, tak uverim.
miramax
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: pát 02.03.2007 01:00
Bydliště: Bzenec/Vizovice
Klubové ID: 1422
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od miramax »

Variable M Differenzialsperre.

Die Variable M Differenzialsperre verbessert das Anfahren auf rutschigem Untergrund erheblich und ermöglicht ein besonders sportliches Kurvenfahren, indem sie bei einer schnell durchfahrenen Kehre die Gefahr eines einseitigen Durchdrehens der Antriebsräder minimiert. Das System nutzt die unterschiedlichen Drehzahlen der Räder, um damit eine Axialkolbenpumpe anzutreiben. Diese Pumpe schließt dann variabel und feinfühlig eine Lamellenkupplung, die beide Halbachsen verbindet. Damit ist die Variable M Differenzialsperre nicht mehr abhängig von der Übertragungskraft des Antriebsrades mit der geringeren Haftung. Die Folge ist ein wesentlich höheres Traktionsvermögen als bei konventionellen Differenzialsperren.


volně přeloženo:
variabilni M spera vyrazne zlepsuje rozjezd na klouzavem povrchu a umoznuje skutecne sportovni projizdeni zatacek, tim ze pri rychlem prujezdu zatacky snizuje nebezpeci jednostranne protaceni pohaneneho kola. System vyuziva rozdilne otacky kol, aby pohanel axialni cerpadlo. Tato pumpa potom variabilne a citlive pripojuje lamelovou spojku, ktera spojuje obe poloosy. Proto uz neni variabilni m spera zavislana prenosu sily pohaneneho kola s minimalni prilnavosti. Vysledkem toho je vyrazne vyssi trakcni schopnost nez u konvencni spery.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JaraX »

Elektronische Differentialsperre (EDS) ( VW)

Elektronická uzávěrka diferenciálu, při rozjezdě přibržďuje poháněná kola tak, aby nepřicházelo k prokluzování, při vyšších rychlostech se vypíná a jeho funkci přebírá ASR.
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 1167

#18 Příspěvek od Pete »

LOPOLO píše:
Pete píše:Kdyby te stare 5 taky nalozil tak by jiste vyjela :wink:
Ten samosvor ma 25% z otaček, tudíš víc otáček víc síly k překonání kopce 8)
Rekl bych, ze to neni o otackach ale o Newtnech, a 25% z temer nuly je jeste bliz nule a tak se to nerozjede.
Jak z nuly? ten motor ma pres 100 Nm už pri volnobehu přeci :P
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od JaraX »

Pete píše:
LOPOLO píše:
Pete píše:Kdyby te stare 5 taky nalozil tak by jiste vyjela :wink:
Ten samosvor ma 25% z otaček, tudíš víc otáček víc síly k překonání kopce 8)
Rekl bych, ze to neni o otackach ale o Newtnech, a 25% z temer nuly je jeste bliz nule a tak se to nerozjede.
Jak z nuly? ten motor ma pres 100 Nm už pri volnobehu přeci :P
asi sem debil, ale podle mě kdyby te M5 dal kotel tak vyjede.
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 1167

#20 Příspěvek od Pete »

To JaraX, ja si to taky myslím a stojim si za tím 8)
Tech 25% točieveho momentu je při nejakem rozdílu otáček poloos a ta hodnota svornosti neni ani nahodou konstantní, ale nejakým zpusobem závislá práve na rozdílu otáček.Troufnu si napsat, že za určitých podmínek ma zdravej diferak z Mka mnohem vetsi svornost než 25% a stejně tak i třeba velmi malou, viz video(prostě to málo roštoval :lol: .
Odpovědět