DAVe píše:diram se snazim vyhybat, benzin beru na OMW a rano nikam nespecham a celkove se o auto staram to je takovej zaklad pro to aby ti vydrzelo opravdu dlouho a muzes s nim delat i paradu
ale to uz je OT.
souhlas,az na ten benzin, tady je nejblizsi omw nebo shel temer 40km
Jestli si dlouho neměnil ty svíčky a filtr tak to udělej uvidíš ten rozdíl.Jinak brácha má 1,6 peugeota 306 a jezdí stím cca 4km do práce a průměr má cca 10/100 to je taky mazec
chitos píše:Jestli si dlouho neměnil ty svíčky a filtr tak to udělej uvidíš ten rozdíl.Jinak brácha má 1,6 peugeota 306 a jezdí stím cca 4km do práce a průměr má cca 10/100 to je taky mazec
tak tohle urcite doporucuju....vymenil sem svicky,vzduchac a popraskany gumovy koleno sani a kara omladla o 10 let na fakt to krasne reaguje na plyn a celkove takovej kultivovanej chod, poznal sem to znatelne
calif píše:....je to proste auto, nedelaj se auta urceny na cesty od 0 do 10km, auta od 10km do 100km.............atd
Nojo, ale pravda je, že 6-ti vál je pro krátké trasy opravdu nevhodný...už proto,že se ani nestihne prohřát a jezdí prakticky furt studený(vyšší spotřeba s tím úzce souvisí)...to už by méně trpěl 4 válec.
Já jezdím do práce 15km a to se mi ani pořádně nezahřeje interiér, protože na 80C mi to vyleze nejdřív po 10km...
Mam to do prace 6,5 km a musi byt hodne pod nulou aby mi to nevylezlo na 80, a topit to zacne tak do tří minut, cesta trvá dvanáct.
Jo a mam 2,8. Jen ta spotreba pres 12, kdyz jezdim jen do prace a zadnou delsi trasu.Mam klimatronic nastavenej na AUTO na 18ti stupních.
Mozna už ti nepracuje termostat jak by mel.
calif píše:....je to proste auto, nedelaj se auta urceny na cesty od 0 do 10km, auta od 10km do 100km.............atd
Nojo, ale pravda je, že 6-ti vál je pro krátké trasy opravdu nevhodný...už proto,že se ani nestihne prohřát a jezdí prakticky furt studený(vyšší spotřeba s tím úzce souvisí)...to už by méně trpěl 4 válec.
Já jezdím do práce 15km a to se mi ani pořádně nezahřeje interiér, protože na 80C mi to vyleze nejdřív po 10km...
Mam to do prace 6,5 km a musi byt hodne pod nulou aby mi to nevylezlo na 80, a topit to zacne tak do tří minut, cesta trvá dvanáct.
Jo a mam 2,8. Jen ta spotreba pres 12, kdyz jezdim jen do prace a zadnou delsi trasu.Mam klimatronic nastavenej na AUTO na 18ti stupních.
Mozna už ti nepracuje termostat jak by mel.
no tak ja nevim kolik je na teplomeru 80 stupnu, ale vim ze auto normal topi za chvilku,pricemz pri tehle teplotach sem rad ze se i pri delsi jizde dostanu z modreho pole, na pulku jen razantni jizdou a to mi po chvili zklidneji jizdy opet spadne nekde na ctvrtinu, v lete se drzi na pulce i v nejvetsich vederech se zaplou klimou....tak nevim jestli je to spatne...tatova laguna se chova stejne.....ikdyz taky nejni nejnovejsi ))
Pete píše:
Mam to do prace 6,5 km a musi byt hodne pod nulou aby mi to nevylezlo na 80, a topit to zacne tak do tří minut, cesta trvá dvanáct.
Jo a mam 2,8. Jen ta spotreba pres 12, kdyz jezdim jen do prace a zadnou delsi trasu.Mam klimatronic nastavenej na AUTO na 18ti stupních.
Mozna už ti nepracuje termostat jak by mel.
Hm, jenže ty máš 328i, to je M52 motor s hliníkovým blokem, ten se zahřívá dřív a klimatronik tomu taky asi pomůže.
U M50 motorů s litinovým blokem trvá zahřívání déle...80C je přesně polovina ukazatele.
Termostat je 100% funkční, brácha má M50 320i s novým termostatem a funguje nám to +- stejně...
calif píše:
no tak ja nevim kolik je na teplomeru 80 stupnu, ale vim ze auto normal topi za chvilku,pricemz pri tehle teplotach sem rad ze se i pri delsi jizde dostanu z modreho pole, na pulku jen razantni jizdou a to mi po chvili zklidneji jizdy opet spadne nekde na ctvrtinu, v lete se drzi na pulce i v nejvetsich vederech se zaplou klimou....tak nevim jestli je to spatne...tatova laguna se chova stejne.....ikdyz taky nejni nejnovejsi ))
Podle toho co píšeš máš 100% špatný termostat...teplota musí lézt nahoru bez poklesu. Pokud ti při jízdě bez většího zatížení klesá, znamená to, že termostat stále mírně propouští a za jízdy ti to proudící vzduch chladičem chladí. Na volnoběh by se to teoreticky mělo zahřát normálně do půlky (t.j.80C). Pokud jezdíš s ukazatelem v modrém poli a jen při větším zatížení ti to vyleze výše, je to termostatem...stojí kolem 500,- v náhradě. Když jej vyměníš, klesne ti mírně i spotřeba...
calif píše:
no tak ja nevim kolik je na teplomeru 80 stupnu, ale vim ze auto normal topi za chvilku,pricemz pri tehle teplotach sem rad ze se i pri delsi jizde dostanu z modreho pole, na pulku jen razantni jizdou a to mi po chvili zklidneji jizdy opet spadne nekde na ctvrtinu, v lete se drzi na pulce i v nejvetsich vederech se zaplou klimou....tak nevim jestli je to spatne...tatova laguna se chova stejne.....ikdyz taky nejni nejnovejsi ))
Podle toho co píšeš máš 100% špatný termostat...teplota musí lézt nahoru bez poklesu. Pokud ti při jízdě bez většího zatížení klesá, znamená to, že termostat stále mírně propouští a za jízdy ti to proudící vzduch chladičem chladí. Na volnoběh by se to teoreticky mělo zahřát normálně do půlky (t.j.80C). Pokud jezdíš s ukazatelem v modrém poli a jen při větším zatížení ti to vyleze výše, je to termostatem...stojí kolem 500,- v náhradě. Když jej vyměníš, klesne ti mírně i spotřeba...
áha na na volnobeh se to na pulku zahreje, kdyz vyjedu tak to zacne padat, jeduli normalne do trech a pul tisice tak se dostanu nekam na ctvrtku, prislo mi to nenormalni, ale v lete pres pulku nejdu, tak sem myslel ze kdyby byl sptanej tak pujdu pres provozni hodnotu, ale pres pulku to nepusti ani kdyz je 30 nad nulou......no asi koupim novej teda, kdyz to neni tak drahy nejsem moc zrucny, jak slozita je jeho vymena a kde ho vlastne najdu??
jak to děláte ??? Jezdim na 90% jenom Prahu a jestli to honim nebo jedu klobouka, furt jsem mezi 13 - 15. Jak vyjedu za Prahu tak se mi povedlo i 8 ltr/100Km.
HanzE3 píše:jak to děláte ??? Jezdim na 90% jenom Prahu a jestli to honim nebo jedu klobouka, furt jsem mezi 13 - 15. Jak vyjedu za Prahu tak se mi povedlo i 8 ltr/100Km.
debat o spotrebe uz tu bylo hafo okresky jezdim za 8,5,dalnice i 7 kdyz chci....