Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Roční náklady BMW E39

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Artusik
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pát 03.08.2007 00:00
Klubové ID: 1528

#1 Příspěvek od Artusik »

Ahoj!Сhtěl bych se zeptat všech kdo vlastni nebo vlastnil BMW E39 (525tds, 523, 528 (96-99) - kolik ročně v průměru utracite na udržbu auta (dily, servisní prace a t.d.) bez tuningu a kol? A který byste z těchto motoru doporučili? Ročně najezdim 20 - 30 tis km., město/mimo 70/30. Předem děkuji.
Baxon
Registrovaný
Příspěvky: 2225
Registrován: pon 14.04.2003 00:00
Bydliště: Bedřichov
Klubové ID: 208
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Baxon »

Artusik píše:Ahoj!Сhtěl bych se zeptat všech kdo vlastni nebo vlastnil BMW E39 (525tds, 523, 528 (96-99) - kolik ročně v průměru utracite na udržbu auta (dily, servisní prace a t.d.) bez tuningu a kol? A který byste z těchto motoru doporučili? Ročně najezdim 20 - 30 tis km., město/mimo 70/30. Předem děkuji.
e39 520i r.v. 2000. To byla taková pohoda, že jsem ani nevěděl, že to auto mám. Jen olej, něco málo benzínu, jedno čidlo PDC a jedno čidlo ABS, a jednou komplet brzdy. Jinak si na nic za tři roky co jsem s ní jezdil nevzpomenu. Zlatá moje pětička.
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 13015
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Klubové ID: 119
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od matal Moderátor »

Mám sice 530i,ale v podstatě jen olej,benzín.. Naštěstí zatím vše ok.. :wink:
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#4 Příspěvek od dafson »

Tak ja ani radsi nemluvim 523i steptronic 97 a za rok sem do nej nasypal uz 50 koliku ale holt Bmw je bmw snad jen dodat az budes vybyrat svuj novy vuz tak se hned neukvap vybavou a cim koliv jako ja debil-proste koukej na vsechno kdo stim jezdil a na bazary bych se taky vys...(snad jen nemecky)- ale kazdopadne me to od znacky BMW neodradilo!
rellum
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: sob 05.05.2007 00:00
Bydliště: Českolipsko

#5 Příspěvek od rellum »

Záleží na tom v jakém stavu auto koupíš,od toho se budou odvíjet investice......
elektrik
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: úte 18.12.2007 01:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 2294

#6 Příspěvek od elektrik »

přesně tak...já do mojí e34 nasipal hned po koupi 20 a dalších 20 tam padne příští měsíc,ale potom bude auto jako nový:)
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#7 Příspěvek od dafson »

Samozrejme souhlasim ja to koupil s tim ze si na tom udelam pouze karosarske nedostatky a taky sem uhadal slevu ale zatim se mi vysralo co mohlo a na kastli sem se jeste nedostal-(
mach
Registrovaný
Příspěvky: 222
Registrován: sob 19.05.2007 00:00
Bydliště: liberec
Klubové ID: 1453

#8 Příspěvek od mach »

523i 98 mam rok 1x čidlo abs jinak nic. Jo spojka ale za to si můžu sám. Sem
půl dne sprintoval (za tu pr... to stálo :driver: :driver: :driver: :P :P :P )
pindak1
Registrovaný
Příspěvky: 382
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Jižní Morava (Goding)

#9 Příspěvek od pindak1 »

Teď to bude rok co mám e39 528 r.v.96 a zatím jsem měnil jen náplně +filtry,ale čeká mě oprava vrtule klimy.Jinak majitel co to měl předemnou nechal v Renocaru během roku za opravy kolem 30 000kč. Jinak max. spokojenost :D
Pekys
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 29.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Pekys »

Mám 523i, koupeno v prosinci. Provoz 90% Praha, spotřeba průměr 10l/100km. Lehce žere olej, ale to může být těsněním pod hlavou. Zatim mi bylo řečeno že je to normální, když si vezmou až 1,5l na 10tisíc km.

Závady:
čidlo hladiny chladicí kapaliny 500,-
čidlo hladiny ostřikovačů 500,-
vodní pumpa, termostat + plast u termostatu - cca 4500,-
vzduchový filtr, kabinový 2x, palivový, olejový, svíčky - cca 5000,-
olej motor, převodovka, diferák - 2500,-

teď mě čekaj zrcátka - 3000,-
tyčky stabilizátoru - asi 2000,-

jinak zatim dobrý. Počítej po nákupu tak 10-15 na výměnu náplní, filtrů a svíček.
Pekys
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: čtv 29.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Pekys »

so se týče motorů, šel bych do 528i. 523 je dobrej na nižší povinný ručení, ale je to slabý.
2,5tds se dá zase lehce načipovat za cca 12tisích až na cca 180ps.
ilegaltuner
Registrovaný
Příspěvky: 402
Registrován: stř 15.02.2006 01:00
Bydliště: Český Těšín Věk:už 26
Klubové ID: 1448
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od ilegaltuner »

sice to nemám , ale od kamaráda otec si koupil 528 a hodně to chválí,jede pěkně a moc to nežere :cool2: na normální ježdění v naprosto super , jezdí s tím každý den na šachtu do práce :)
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Susi »

Mám 523i od listopadu.
Zatím jsem měnil termostat 400,- a čidlo PDC, starší 1000,- + náplně.
Ovšem obávám se blízké budoucnosti, kdy mě čeká update podvozku (silentbloky na předku, jedna stabilizační tyčka a možná jedno ramínko), zprovoznění el. vrtule klimy a vyřešení problému s přehříváním (pokud někdo poradí, budu moc rád - http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15)

Myslím, že za měsíc v tom budu víc než 1.400,-. ale snad to nebude tak hrozný.. :wink:
Uživatelský avatar
adam
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: MSK
Klubové ID: 155

#14 Příspěvek od adam »

mam e39 528 touring od 31.5.2007, najeto nejakych 13-14 tisic a zatim krome benzinu a pneu a naplni

naplneni klimy 1000
tesneni prednich dveri asi 1600
vymena teleskopu zadniho okna + pouzder (padalo me viko kufru), viko termostatu a nejake tesneni kolem chladice, oprava xenonu (svitily dolu - vylamane uchyty), dani doporadku nejakych konektoru a kabelu, cidlo vnitrni cirkulace 8800
predni brzdy brembo + textar 7000
rele steracu 500
pristi mesic podvozek Bilstein B12 asi 24000
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#15 Příspěvek od Maxiczech »

e-39 520i Touring r.v. 2001 listopad. 170ps, 9,5 město, 8 venek. Čidlo vač. hřídele 3 tis (2006). vč. diag a práce, vzduchový a pylové filtry 1x ročně 1500,- Kč, svíčky 6 tis. vč. práce, mot. olej 7 tis. vč. práce. Vše v autor. servise BMW.
Zlatý autí, jak píše Baxon.. :P
Artusik
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pát 03.08.2007 00:00
Klubové ID: 1528

#16 Příspěvek od Artusik »

Moc děkuji všem zaodpovědi. Je to velice duležita informace pro mě. Poraďte mě prosim, jaký s těchto motoru byl by nejvhodnější z hlediska ročně najetych kilometru, provozních nákladů a použiti auta 80% ve městě? A taky jestli jsou v Praze nějaké firmy, které provadí plnou diagnostiku BMW (přednákupní např.)? Děkuji
Panaque
Registrovaný
Příspěvky: 2853
Registrován: sob 21.04.2007 00:00
Bydliště: Praha - České Budějovice
Klubové ID: 1062
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Panaque »

Za rok 230k a není to nikde vidět...

Navíc jsem dnes při kompletaci DPH dokladů zjistil že projezdím 2000,-Kč týdně :savle:
milonovo
Registrovaný
Příspěvky: 711
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Kolín
Klubové ID: 842

#18 Příspěvek od milonovo »

Hlavně si nekupuj diesel.
Pítr

#19 Příspěvek od Pítr »

Taky řeším jestli zase TDS nebo benzin - 520 popř.523i, na spotřebu to asi velkej rozdíl nebude co?
miramax
Registrovaný
Příspěvky: 345
Registrován: pát 02.03.2007 01:00
Bydliště: Bzenec/Vizovice
Klubové ID: 1422
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od miramax »

tds nekupuj...to nema cenu podle me, ten motor je proste technologicky stary...starsi jak benzinove M52, a kdyz se mrknes do diskuze pro petky, porovnej kolik problemu maji diesely a kolik benziny...
Odpovědět