Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Napínák řetězu TDS + řetězy - životnost, cena?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od lenoch »

Ahojte. Tak mám rozhozený motor a dost ojetý dolní napínák řetězu - na hliník už. Motor má 250 tis km. A tak bych rád věděl, kde se dá sehnat a za kolik? Popř. jestli se nedají sehnat nějak výhodněji oba dva napínáky či přímo celá sada i s řetězy? Po kolika km se má řetěz měnit? Doživotní asi nejní - nevíte? Máte nějakou zkušenost s dobrými či špatnými druhovýrobci?
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Klubové ID: 1432
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od pazda »

u TDS je tusim napsany 200tis km ale z vlastni zkusenosti prezije minimalne 3x tolik
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od dsvatos »

Tak jestli máš napínák takhle ohoblovanej, tak zapomeňna to že máš najeto jen 250 tisíc :lol:
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od lenoch »

dsvatos píše:Tak jestli máš napínák takhle ohoblovanej, tak zapomeňna to že máš najeto jen 250 tisíc :lol:
Myslíš? Ale ty válce jsou uplně v poho. Žádnej schod necítíš a pístní kroužky mají v zámku minimální vůli... ale máš recht, že je to divný... jestli nemůže být nějak v prdeli ten napínací mechanismus...
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od dsvatos »

TDS vydrží dost a dost. Myslím tím kliku, válce, písty. Půl milionu není rozhodně problém. Dřív odejdou věci okolo (vstřik. čerpadlo atd.) Takže bych to viděl že má motor najeto mnohem víc než si myslíš (ale na válcích to nemusí být tak poznat). Pokud je ten šponovák špatnej a máš motor rozhozenej, tak to rozhodně vyměň. Na cenu se podívej tady do ETK a následně do ceníku On-line :wink:
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od lenoch »

dsvatos píše:TDS vydrží dost a dost. Myslím tím kliku, válce, písty. Půl milionu není rozhodně problém. Dřív odejdou věci okolo (vstřik. čerpadlo atd.) Takže bych to viděl že má motor najeto mnohem víc než si myslíš (ale na válcích to nemusí být tak poznat). Pokud je ten šponovák špatnej a máš motor rozhozenej, tak to rozhodně vyměň. Na cenu se podívej tady do ETK a následně do ceníku On-line :wink:
Jj, to jsem našel cenu asi 800,- s DPH, ale jen sem sondoval, jestli se nesežene někde levnějc, popř i víc věcí za podobnou cenu, samo ale nějaké rozumné kvality... tím nechci říct, že 800,- je moc - je to supr cena!:)
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od dsvatos »

Tohle jsou docela speciální díly, takže silně pochybuju že je seženeš jinak než origo. Klasický spotřebáky jako čepy, spojky, výfuk, destičky atd, na to je výrobců habaděj, ale tohle asi jedině origo.
Olda H
Registrovaný
Příspěvky: 359
Registrován: pon 16.01.2006 01:00
Bydliště: Příbor
Klubové ID: 574
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Olda H »

Zrovna jsem to měnil. Raději jsem nakoupil přímo v BMW (kolečka, řetězy, vodítka, těsnění) a zase taková rána to nebyla - cca 6 500,- bez DPH.
Ale nechal jsem změřit tlaky na válcích a ejhle, i kroužky a vodítka ventilů se taky musely měnit :?
A teď je zvuk i pružnost motoru někde jinde
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od gyrous »

Životnost řetězu na Mercedesu se udává stejně jako životnost motoru. To samý i u žigula, který je náchylnější kvůli nízkému obsahu a větším rázům čtyřválce. Neslyšel jsem o výměně tehdy, ale i když po těch 25 letech to se spíš rozpadá vlivem času. No o BMW to asi musí být jiné i když nevím. :roll:
Já jsem měnil to co bylo mechanicky opotřebené, tj.vodící lišty a napínák.
fafejta

#10 Příspěvek od fafejta »

No ona ta životnost tds řetězu by byla taky větší než 400 tis. kdyby byl dvouřadej jako to maj motory M-power nebo jako zminovanej MB.
Odpovědět