Benzínový motor,když běží studený na volnoběh,tak pracuje s bohatší směsí,tudíž,že ten olejový film docela devastuje a splachuje a ředí.
Jednak je na volnoběh nižší mazací tlak a nejvíce trpí vačka na nedostatečné mazání.
Celkově je to pěkná kravina to nechat blafat na volnoběh a navíc je to silně neekologické a neekonomické.
A u dýzla je to ještě větší nesmysl.
Nechat na volnoběh nebo hned jet?
-
Randaal
- Registrovaný
- Příspěvky: 617
- Registrován: pát 31.08.2007 00:00
- Bydliště: Praha
takže vlastně u benzínu je to totální kravina a u dieselu je to ještě totálnější kravina?fafejta píše:Benzínový motor,když běží studený na volnoběh,tak pracuje s bohatší směsí,tudíž,že ten olejový film docela devastuje a splachuje a ředí.
Jednak je na volnoběh nižší mazací tlak a nejvíce trpí vačka na nedostatečné mazání.
Celkově je to pěkná kravina to nechat blafat na volnoběh a navíc je to silně neekologické a neekonomické.
A u dýzla je to ještě větší nesmysl.
-
pazda
- Registrovaný
- Příspěvky: 3778
- Registrován: sob 13.05.2006 00:00
- Bydliště: Brno - Kénig
- Klubové ID: 1432
-
STB
- Registrovaný
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte 11.03.2008 01:00
U převodového a diferákového oleje není tak důležitá správná teplota(tím i viskozita) jako u motorového oleje. V motoru olej pod silným tlakem vyplňuje vůle na klice a vačkách a tím vytváří jakási olejová ložiska. Vpřevodovce a diferáku jsou klasická valivá ložiska a ozubená soukolí a olej je zde využit jen jako mazací prostředek. Hodně tedy záleží na stavu olejového čerpadla jakým tlakem a při jakých viskozitách dokáže hnát olej motorem. V každém případě, a na tom se shodneme všichni, dokud auto není na provozní teplotě, měli bychom se k němu chovat ohleduplně.
-
VELMEN
- Registrovaný
- Příspěvky: 154
- Registrován: pon 27.08.2007 00:00
- Bydliště: Praha
