Benzínový motor,když běží studený na volnoběh,tak pracuje s bohatší směsí,tudíž,že ten olejový film docela devastuje a splachuje a ředí.
Jednak je na volnoběh nižší mazací tlak a nejvíce trpí vačka na nedostatečné mazání.
Celkově je to pěkná kravina to nechat blafat na volnoběh a navíc je to silně neekologické a neekonomické.
A u dýzla je to ještě větší nesmysl.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Nechat na volnoběh nebo hned jet?
takže vlastně u benzínu je to totální kravina a u dieselu je to ještě totálnější kravina?fafejta píše:Benzínový motor,když běží studený na volnoběh,tak pracuje s bohatší směsí,tudíž,že ten olejový film docela devastuje a splachuje a ředí.
Jednak je na volnoběh nižší mazací tlak a nejvíce trpí vačka na nedostatečné mazání.
Celkově je to pěkná kravina to nechat blafat na volnoběh a navíc je to silně neekologické a neekonomické.
A u dýzla je to ještě větší nesmysl.

U převodového a diferákového oleje není tak důležitá správná teplota(tím i viskozita) jako u motorového oleje. V motoru olej pod silným tlakem vyplňuje vůle na klice a vačkách a tím vytváří jakási olejová ložiska. Vpřevodovce a diferáku jsou klasická valivá ložiska a ozubená soukolí a olej je zde využit jen jako mazací prostředek. Hodně tedy záleží na stavu olejového čerpadla jakým tlakem a při jakých viskozitách dokáže hnát olej motorem. V každém případě, a na tom se shodneme všichni, dokud auto není na provozní teplotě, měli bychom se k němu chovat ohleduplně.