Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Nechat na volnoběh nebo hned jet?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
fafejta

#21 Příspěvek od fafejta »

Benzínový motor,když běží studený na volnoběh,tak pracuje s bohatší směsí,tudíž,že ten olejový film docela devastuje a splachuje a ředí.
Jednak je na volnoběh nižší mazací tlak a nejvíce trpí vačka na nedostatečné mazání.
Celkově je to pěkná kravina to nechat blafat na volnoběh a navíc je to silně neekologické a neekonomické.
A u dýzla je to ještě větší nesmysl.
Randaal
Registrovaný
Příspěvky: 617
Registrován: pát 31.08.2007 00:00
Bydliště: Praha

#22 Příspěvek od Randaal »

fafejta píše:Benzínový motor,když běží studený na volnoběh,tak pracuje s bohatší směsí,tudíž,že ten olejový film docela devastuje a splachuje a ředí.
Jednak je na volnoběh nižší mazací tlak a nejvíce trpí vačka na nedostatečné mazání.
Celkově je to pěkná kravina to nechat blafat na volnoběh a navíc je to silně neekologické a neekonomické.
A u dýzla je to ještě větší nesmysl.
takže vlastně u benzínu je to totální kravina a u dieselu je to ještě totálnější kravina? :-)
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Klubové ID: 1432
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od pazda »

ja to necham bublat jen tak minutu max dve nez oskrabu okna a zadni se mi mezitim "oskrabe" samo :lol:
STB
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: úte 11.03.2008 01:00

#24 Příspěvek od STB »

U převodového a diferákového oleje není tak důležitá správná teplota(tím i viskozita) jako u motorového oleje. V motoru olej pod silným tlakem vyplňuje vůle na klice a vačkách a tím vytváří jakási olejová ložiska. Vpřevodovce a diferáku jsou klasická valivá ložiska a ozubená soukolí a olej je zde využit jen jako mazací prostředek. Hodně tedy záleží na stavu olejového čerpadla jakým tlakem a při jakých viskozitách dokáže hnát olej motorem. V každém případě, a na tom se shodneme všichni, dokud auto není na provozní teplotě, měli bychom se k němu chovat ohleduplně.
VELMEN
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: pon 27.08.2007 00:00
Bydliště: Praha

#25 Příspěvek od VELMEN »

Tak aspon chvilku ho nechám blafat a pak do tech 3000 jen pěkně pomalu na miláčka..já taky po ránu nemůžu hned naplno...
Odpovědět