Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

ZASE CHIPOVANI

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 1167

#81 Příspěvek od Pete »

Hihi, no kdyby to po me cetl, tak by po naslednem rvaní na me asi ztratil hlas uplně :P
fafejta

#82 Příspěvek od fafejta »

Lze teda tomu rozumět tak,že hodnoty předvstřiku v diagnostice VAG u vozidel VW v tzv.TDI grafu vyjadřovaných v pravoúhlých souřadnicích,kde na vodorovné ose se vyjadřuje teplota nafty a ve svislé ose se tedy vyjadřuje hodnota předvstřiku v mikrosekundách?

A kolik je tedy min. a max. předvstřik v miliontinách sekundy u BMW 530D dle vás pro představu?
dist01
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Kontaktovat uživatele:

#83 Příspěvek od dist01 »

vem si že je na vstřikovači 5 dírek, relativne dost velkych, zkus si do toho strčit hadičku s čističem na kotouče do násady tedy jen do samotného vstřiku uvydíš jak to bude cákat, ale ty třba potřebuje vstříknout jen 4mg paliva při 14000 barech a to je ku...va tlak a máš tam pet vekych dír
dist01
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Kontaktovat uživatele:

#84 Příspěvek od dist01 »

minimalne je 9 a max 53
fafejta

#85 Příspěvek od fafejta »

Pete píše:mikrosekundy, v mapach se uvadi cas, v uhlech by se museli prepocitavat a zase na cas a bylo by to nepresne, je to jen z davnych dob takovej zvyk :wink:

Pane inženýre nebo skoroinženýre Pete,prosim Vás vysvětlete mi jak se přepočítávají hodnoty předvstřiku v miliontinách sekundy na úhlové stupně,nebo nějaký srozumitelný návod.
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 1167

#86 Příspěvek od Pete »

to už je nejakej řez primarnim grafem ne ? to nejsou jen dve hodnoty, ja to nikdy nedelal, ale podle me se musi vzdy pohnout s vice hodnotama aby se docililo stale balance spalování, no proste to nejde takhle zjednodusit dle meho nazoru, nevim :idea:
Ale vim ze tzv, "předvtřik" je lajcke slovo pro prvni fazi vstřikování paliva aby se docililo vrstvene smesi potrebne ke spalování pri vysokých tlacích a tyhle hodnoty budou vdycky jine od toho je tam ridici jednotka s milionama operaci.
Myslim ze se nikam touhle debatou nedostanem a šel bych na pifko spiš :wink:
fafejta

#87 Příspěvek od fafejta »

dist01 píše:vem si že je na vstřikovači 5 dírek, relativne dost velkych, zkus si do toho strčit hadičku s čističem na kotouče do násady tedy jen do samotného vstřiku uvydíš jak to bude cákat, ale ty třba potřebuje vstříknout jen 4mg paliva při 14000 barech a to je ku...va tlak a máš tam pet vekych dír
A kolik se v mg vstřikuje z jednoho vstřiku třeba při volnoběhu a v plnym zatížení při provozní teplotě?
Myslím z jednoho vstřikovače.
fafejta

#88 Příspěvek od fafejta »

Pete píše:to už je nejakej řez primarnim grafem ne ? to nejsou jen dve hodnoty, ja to nikdy nedelal, ale podle me se musi vzdy pohnout s vice hodnotama aby se docililo stale balance spalování, no proste to nejde takhle zjednodusit dle meho nazoru, nevim :idea:
Ale vim ze tzv, "předvtřik" je lajcke slovo pro prvni fazi vstřikování paliva aby se docililo vrstvene smesi potrebne ke spalování pri vysokých tlacích a tyhle hodnoty budou vdycky jine od toho je tam ridici jednotka s milionama operaci.
Myslim ze se nikam touhle debatou nedostanem a šel bych na pifko spiš :wink:
To si studoval fakultu spalovacích motorů?Nejseš dnes náhodou za školou?
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 1167

#89 Příspěvek od Pete »

nejsem ing.
podle otacek se vypočte uhlová rychlost a z doplneni znameho casu se dopocita uhel otoceni za daný čas, tedy pocatek vstriku.V pripade ze cas nula je v HU
Mam patrat po vzoreckach ? z hlavy je nevim aninahodou :-) jinak podotykam ze to nikam nevede.
dist01
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Kontaktovat uživatele:

#90 Příspěvek od dist01 »

fafejta píše:
dist01 píše:vem si že je na vstřikovači 5 dírek, relativne dost velkych, zkus si do toho strčit hadičku s čističem na kotouče do násady tedy jen do samotného vstřiku uvydíš jak to bude cákat, ale ty třba potřebuje vstříknout jen 4mg paliva při 14000 barech a to je ku...va tlak a máš tam pet vekych dír
A kolik se v mg vstřikuje z jednoho vstřiku třeba při volnoběhu a v plnym zatížení při provozní teplotě?
Myslím z jednoho vstřikovače.
myslim že u volnoběhu je tam nejak 6mg to jsem ted zaokrohlil udává se to přesně v mikro gramech max na vstřik je nejakych 76mg ja davam při tlaku turba 2500mbar 80mg
momento
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: stř 19.04.2006 00:00
Bydliště: Praha

#91 Příspěvek od momento »

dist01 píše:vem si že je na vstřikovači 5 dírek, relativne dost velkych, zkus si do toho strčit hadičku s čističem na kotouče do násady tedy jen do samotného vstřiku uvydíš jak to bude cákat, ale ty třba potřebuje vstříknout jen 4mg paliva při 14000 barech a to je ku...va tlak a máš tam pet vekych dír
sorry, ale podle mně jsi trochu mimo... 14000barů?... jsi o řád mimo!!! a s výrazem že ve vstřikovači jsou dost velký díry taky nesouhlasím.... jsou dost malý a to z důvodu, že nemají naftu vstřikovat, ale rozprášit!!
momento
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: stř 19.04.2006 00:00
Bydliště: Praha

#92 Příspěvek od momento »

úhlová rychlost je v=2*PI*n....ale bacha, ta je v RAD/s.... takže při známých otáčkách a hodnoty předvstřiku si dopočteš úhel, ten ale bude v RADIANECH, ne v úhlech
fafejta

#93 Příspěvek od fafejta »

Díky
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 1167

#94 Příspěvek od Pete »

hrdla trysek jsou prtavý proto se rozmery uvadi v mikrometrech a tlak v hrdle je vzdy vyssí než v lište a kolik to ted taky nevim :-) ale v barech bych nic neuvadel, delaji to jenom nemci, nevim co s tim proad maji rošťáci :D
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 1167

#95 Příspěvek od Pete »

momento píše:úhlová rychlost je v=2*PI*n....ale bacha, ta je v RAD/s.... takže při známých otáčkách a hodnoty předvstřiku si dopočteš úhel, ten ale bude v RADIANECH, ne v úhlech
Pylný kolega :wink: klobouk dolu :D
momento
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: stř 19.04.2006 00:00
Bydliště: Praha

#96 Příspěvek od momento »

je to tak, že výpočtáři používají jednotky Pa, ale v motorářské praxi se spíš mluví v barech..... často mají výpočtáři dost daleko od praktických motorářů :D
momento
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: stř 19.04.2006 00:00
Bydliště: Praha

#97 Příspěvek od momento »

Pete píše:
momento píše:úhlová rychlost je v=2*PI*n....ale bacha, ta je v RAD/s.... takže při známých otáčkách a hodnoty předvstřiku si dopočteš úhel, ten ale bude v RADIANECH, ne v úhlech
Pylný kolega :wink: klobouk dolu :D
ne, ne, už dva roky jsem od Honzíka Macka pryč. ale dělal jsem u něj diplomku, takže jestli ty taky, tak kolegové vlastně jsme :D
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 1167

#98 Příspěvek od Pete »

a ja mam dost daleko od obou oborů :D
JInak jsem tam 4 roky ůtočil, ted mam rok pauzu.Ale ja se vrátím 8) papir na hlavu se bude hodit
momento
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: stř 19.04.2006 00:00
Bydliště: Praha

#99 Příspěvek od momento »

jestli máš za sebou 4 ročníky, tak bych se vrátil.. protože ten 5. byl asi nejvíc v pohodě za celý studium :wink:
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 1167

#100 Příspěvek od Pete »

Já vím, byla hloupost se nevracet.Jen s praci dohromady to pujde malinko vic ztuha.
Odpovědět