Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

ZASE CHIPOVANI

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
momento
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: stř 19.04.2006 00:00
Bydliště: Praha

#61 Příspěvek od momento »

jo,dobře dostal jsi mě, ten poměr ano... ale co představujou ty konkrétní čísla?
dist01
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Kontaktovat uživatele:

#62 Příspěvek od dist01 »

tak to máš 14,7 dílu vzduchu a jeden díl benzínu co ješte chces vedet?
momento
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: stř 19.04.2006 00:00
Bydliště: Praha

#63 Příspěvek od momento »

jestli objemových, nebo hmotnostních?
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 1167

#64 Příspěvek od Pete »

plynule navažu :D je to hmotnostni poměr, jak bys asi meril objem :P
ale ten poměr se mi moc nezda 8)

Když se to počita, tak se začiná rovnicí o hmotnostní stechiometrické spotřebě kyslíku (k uplnemu spaleni paliva)
fafejta

#65 Příspěvek od fafejta »

Mě by osobně zajímalo,když tady hovoříte o chipech a dělaní datových map u 530D,kolik má pro představu úhel předvstřiku třeba při volnoběhu pak ve 3000ot/min a pak v maximálních otáčkách?Jedná se mi jako v režimu kdyby se motor třeba brzdil.
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 1167

#66 Příspěvek od Pete »

aha takze o tom mluvime :roll:
to už je commorail nebo jeste PD ? "predvstřiky" mohou byt treba až tři co ja vim(u commonrailu),Jinak u dieslových motoru je vse zavisle od jejich zatiženi-tak probiha regulace momentu pripadne otacek.Spalovani heterogenní smesi se tomu nadava, to proto ze vstriknuta smes ma uvnitr pole roztriku mensi prebytek vzduchu a vne zase naopak, jinak by motor patrne pracoval detonačne, proto nesnadno odparitelne palivo(nafta) kde vznika difuzni plamen, který lze do jiste míry ovlivnovat prubehem dodavky paliva.Cas respektive uhel natočení kliky odpovida predplameným endotermickým reakcim( nebo endotermním) do počatku samotneho vzniceni a to by nam mohl povedet nekdo kdo ma ty mapy-já je nemam a vim ze je zapotrebi hodne hlav a casu na sestaveni(pocitani, mereni, laborator)
A kdyz je v brzdicim rezimu je privod takřka privřený- ma preci brzdit :wink:
fafejta

#67 Příspěvek od fafejta »

Myslel jsem brždění jako režim podobný měření výkonu,né režim,když za jízdy brzdím rychlost auta motorem.Tak tedy jinak,kolik je ten úhel předvstřiku v těch režimech co jsem napsal u motoru točeného na místě,né za jízdy.

Rozebírat tady dyfuzní hoření nafty,to bys to také moh třídit na hoření izobarické a izochorické a to sem přeci nepatří,tady nejseš na katedře spalovacích motorů.
dist01
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Kontaktovat uživatele:

#68 Příspěvek od dist01 »

tam jde uplne minimální množství nafty do 10mg
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 1167

#69 Příspěvek od Pete »

jejda promin, jsem natvrdlej
no samozrejme ze to nevim, nemam mapy :?
A na volnobeh je to tk, ze pridas palivo a zvednou se otacky(casova delka vstriku) a cas pocatku vstriku se meni podle zatizeni myslim, nejde rict ze je takovej a takovej pro nejake otacky, je vzdy jinej podle zatizeni.
Ale jestli to chces vedet presne a ne tatarsky, tak zalovim v prednaskach.

Promin ze si rejpnu, ale izobaricke a izochoricke jevy jsou jen idealizovane, v zadnem motoru nenastanou nesmíšeně, jen mi prislo na miste to cele popsat hezky od zacatku a jestli to nekoho zajimalo :?
fafejta

#70 Příspěvek od fafejta »

Mně nejde kolik tam jde nafty,nýbrž prostě jen o úhel předvstřiku,či předstihu vstřiku před HU.
dist01
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od dist01 »

u BMW 3.0D na volnoběh kolem 18 us mikrosekunt kolem toho se to pohybuje zaleží v jakých otáčkách při zatížení až 70us
dist01
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Kontaktovat uživatele:

#72 Příspěvek od dist01 »

je neskudečné času bádání jak co změnit jes tim honě práce, nejaky dobry mapy si musís zehnat dívat se jak to ostatní dělají abys pochopil souvyslosti, nezdá se to je moře hodin strávení u pc,
k té regulaci hoření, reguluje se hoření počtem střiku za jeden ciklus se to u pd to palivo vtříkne 6x
fafejta

#73 Příspěvek od fafejta »

Snažil jsem se jasně formulovat otázku obecně,nechci přesné hodnoty,ale pro představu a tu jsem si nyní opravdu udělal.
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 1167

#74 Příspěvek od Pete »

Je toho tolik, ze bychom se vsichni ožraly, než bychom to probraly :P
dist01
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Kontaktovat uživatele:

#75 Příspěvek od dist01 »

teda u PD
fafejta

#76 Příspěvek od fafejta »

dist01 píše:u BMW 3.0D na volnoběh kolem 18 us mikrosekunt kolem toho se to pohybuje zaleží v jakých otáčkách při zatížení až 70us
Co to je za jednotky?Myslel jsem,že úhel předvstřiku se vyjadřuje ve stupních otočení klikového hřídele.
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 1167

#77 Příspěvek od Pete »

mikrosekundy, v mapach se uvadi cas, v uhlech by se museli prepocitavat a zase na cas a bylo by to nepresne, je to jen z davnych dob takovej zvyk :wink:
dist01
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Kontaktovat uživatele:

#78 Příspěvek od dist01 »

Pete píše:Je toho tolik, ze bychom se vsichni ožraly, než bychom to probraly :P
:lol: :lol: :idea:

přimi vstřikování RUMU
dist01
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Kontaktovat uživatele:

#79 Příspěvek od dist01 »

fafejta píše:
dist01 píše:u BMW 3.0D na volnoběh kolem 18 us mikrosekunt kolem toho se to pohybuje zaleží v jakých otáčkách při zatížení až 70us
Co to je za jednotky?Myslel jsem,že úhel předvstřiku se vyjadřuje ve stupních otočení klikového hřídele.
jsou to mikrosekundy
momento
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: stř 19.04.2006 00:00
Bydliště: Praha

#80 Příspěvek od momento »

á, koukám, že tady byl někdo pečlivým studentem Prof. Macka :D
Odpovědět