Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Chladny vzduch turbo vs atmosferak

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00
Klubové ID: 1188

#1 Příspěvek od HAMANN »

Chci se zeptat, u bez turba je vykon zavisly na teplote vzduchu, ale turbo ma mezichladic ktery vzduch ochlazuje na stale stejnou teplotu, taky by tam rozdil byt nemel ne?
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1531
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od dsvatos »

Ten výkon u atmosféry zas na teplotě není tak závislý jak si myslíš, u turbomotorů chladič být nemusí. Z turbíny se ale vzduch stlačením dost ohřál a je lepší ho tedy chladit. Turbínovej motor je na teplotu luftu víc háklivej jak atmosférickej.
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#3 Příspěvek od Pavel H »

MOD:
Vlozeno do nespravne sekce. Toto neni tema pro Servis.
Presunuto.
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#4 Příspěvek od Fugo »

Výkon motoru ať už atmosferického nebo přeplňovaného závisí na teplotě nasávaného vzduchu (IAT), jak jistě všichni víme ze školy, zahřátý vzduch se roztahuje a studený smrštuje, zjednodušeně řečeno v 2.5L teplého vzduchu je méně molekul než v 2.5L studeného. Proto taky při ECU řídí množství paliva dle IAT, čím chladnější vzduch tím více paliva.

IC neochlazují IAT stále na stejnou teplotu, při použití IC je vždy snaha snížit IAT po stlačení na hodnotu před stlačením a ta samozřejmě je taková jako teplota v okolí.

Zkrátka čím chladnější IAT tím vyšší výkon.
Odpovědět