Chladny vzduch turbo vs atmosferak
-
HAMANN
- Registrovaný
- Příspěvky: 1689
- Registrován: ned 07.10.2007 00:00
- Klubové ID: 1188
-
dsvatos
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1531
-
Pavel H
- Registrovaný
- Příspěvky: 3694
- Registrován: ned 18.01.2004 01:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 98
-
Fugo
- Registrovaný
- Příspěvky: 1751
- Registrován: sob 22.02.2003 01:00
- Bydliště: ZX-10R
Výkon motoru ať už atmosferického nebo přeplňovaného závisí na teplotě nasávaného vzduchu (IAT), jak jistě všichni víme ze školy, zahřátý vzduch se roztahuje a studený smrštuje, zjednodušeně řečeno v 2.5L teplého vzduchu je méně molekul než v 2.5L studeného. Proto taky při ECU řídí množství paliva dle IAT, čím chladnější vzduch tím více paliva.
IC neochlazují IAT stále na stejnou teplotu, při použití IC je vždy snaha snížit IAT po stlačení na hodnotu před stlačením a ta samozřejmě je taková jako teplota v okolí.
Zkrátka čím chladnější IAT tím vyšší výkon.
IC neochlazují IAT stále na stejnou teplotu, při použití IC je vždy snaha snížit IAT po stlačení na hodnotu před stlačením a ta samozřejmě je taková jako teplota v okolí.
Zkrátka čím chladnější IAT tím vyšší výkon.
